Tips, ervaringen & aanraders #7

Zouden jullie de huisartsen post bellen in dit geval?

Mijn jongste van 1,5 viel net van de bank, hoe ze terecht kwam zagen we niet maar ze eindigde op haar buik, tand door de lip en een buil op haar voorhoofd.

Ze is nu denk ik vooral geschrokken want hangt tegen mijn man aan ( was ook al wat moe want kort nachtje). Is wel gewoon aanspreekbaar, maar weigert eigenlijk wat terug te zeggen.

Ik lees op thuis arts dat je moet bellen indien er ‘ een flinke bult, blauwe plek of bloed op het hoofd zit’.

Er zit een buil op haar hoofd, en ze is wat stilletjes, maar om daar nou voor te bellen voelt zo overbezorgd…

1 like

Je mag altijd bellen om te overleggen en aangezien je het hier op het forum komt vragen zit er twijfel dus ik zeg bellen.

12 likes

Mijne is nogal een melkmonster :sweat_smile:

@uprooted gewoon bellen als je niet vertrouwd. Je kunt nog letten op bloed uit oor en overgeven.

2 likes

Also @Loes

Thnx. Ik ga zo idd even bellen omdat ik twijfel.

Niet dat ik dat in dit geval vind. Maar je mag altijd bellen om te overleggen is natuurlijk niet waar, het is geen hotline waar je gewoon eventjes naar belt he

Het is inderdaad geen hotline voor alles maar we zitten hier in het kindergedeelte van het forum en als het gaat om medische zaken bij kleine kinderen is het bij twijfel altijd geoorloofd om te bellen.

5 likes

Ja heel goed juist! Ik heb er een van (dun) fleece voor mijn dochter. Vind het een fijn idee dat haar oren en nek lekker warm blijven, geen gedoe met sjaals die verschuiven enzo

1 like

Ik ben benieuwd naar ervaringen met buggy’s die mee gaan in het vliegtuig als handbagage. Vind je het überhaupt prettig/noodzakelijk, ben je er tegen aan gelopen dat je er vanuit ging dat het model dat je mee had niet als handbagage werd geaccepteerd bij een bepaalde maatschappij? En als je tevreden bent, om welke buggy gaat het en hoe oud is je kind in dit verhaal? Onze zoon is 11 maanden.

1 like

Wij hebben de Joolz Aer, heel tevreden over! Vorig jaar meegenomen naar Curaçao met KLM en er werd niet eens naar omgekeken of moeilijk over gedaan. Je kan de Aer in 1 keer inklappen tot een klein pakketje, wat in die handbagage bak past, dus dat was top. Mijn zoontje was toen ruim 2,5 jaar oud en dat was ideaal, voor als hij geen zin had om te lopen.

Over 2 weken vliegen we met Transavia en dan neem ik hem ook mee voor mn jongste, die is dan bijna 9 maanden. Ik probeer haar in de draagzak te doen, maar ze vindt het soms chiller in de ligstand van de buggy.

4 likes

Wij hadden een buggy gekocht waarvan we hoopten dat die mee zou kunnen maar dat was niet zo. Volgens mij is alleen de Babyzen Yoyo echt klein genoeg, maar die vond ik echt te duur ‘voor erbij’. Nu wel lichtelijk spijt van maar vooral omdat het me in de trein enzo makkelijker lijkt.
Wij hebben zo’n Hamilton, geen idee welk model.

Achteraf had het me juist irritant geleken, maar wij hadden een autostoeltje aan boord dus dan moet je met kind, handbagage, autostoel én buggy naar je stoel zien te komen. Ik vond het veel handiger om de buggy bij de gate af te geven.

Als je geen overstap hebt is het enige stukje zonder buggy of wandelwagen het stuk van het vliegtuig naar de bagageband, dus dat vind ik het niet echt waard. Een draagzak is dan wel handig maar zelfs dat vind ik niet echt nodig.

Bij de lange vlucht met overstap was m’n zoontje 14/15 maanden en kon nog niet lopen, de laatste korte vlucht was hij 17 maanden en toen kon hij wel lopen.

1 like

Ik heb met mijn dochter gevlogen toen zij 22 maanden was met onze buggy als handbagage,
wij hebben de Easywalker Miley. Geen problemen mee gehad met het meenemen en paste prima in de bagagebakken (ik vloog met KLM). Ik vloog toen alleen met mijn dochter en zij kon toen nog niet lopen, dus ik vond het ideaal om haar op bestemming direct weer in de buggy te kunnen zetten, omdat ik ook nog andere handbagage mee had.

3 likes

Heeft iemand een leuke manier om knuffels te bewaren? Ons kind heeft er heel veel en speelt/slaapt er ook graag mee, maar ik weet van gekkigheid niet meer waar ik ze laten moet.
@Ovenschaal jij had zo’n leuke ‘knuffelgevangenis’ toch? Waar had je die ook alweer vandaan?

4 likes

@Ovenschaal jij hebt ook de maxi cosi nomad toch? Kun je die ook op een vliegtuig stoel vastmaken?

Bij de ikea heb je ook zo’n stoffen pizza! Vinden ze hier echt heel leuk, krijg elke dag pizza te eten

4 likes

Ik heb dit eens uitgebreid uitgezocht en er zijn maar heel weinig autostoeltjes geschikt voor het vliegtuig. Sowieso die Maxi Cosi Nomad niet. En ze zijn best streng daarmee, ook al kan je zo’n stoel praktisch gezien wel gebruiken. Bij ons werd echt duizend keer gevraagd of onze wel was goedgekeurd en er zat een speciale sticker op.

Als je wil kan ik later nog eens de lijst zoeken van die TuV-goedgekeurde stoeltjes. Wij hebben de Britax Römer Eclipse maar die wordt niet meer gemaakt.

2 likes

Ook als je ze tijdens het landen en opstijgen op school hebt? Want wij boeken een extra stoel voor de baby zodat we meer ruimte hebben en leek me handig om daar dat stoeltje vast te maken zodat ze ook vast zit en niet continue over ons heen kruipt :sweat_smile:

Echt heel erg zin weer om te vliegen :face_vomiting:

1 like

Ik zou dit even specifiek navragen bij de maatschappij waar je mee vliegt, want die hoe coulant ze daarmee om gaan wil per maatschappij nog wel eens verschillen. En van een vriendin die stewardess is begreep ik ook nog wel eens per wie er in het vliegtuig staat (als het gaat om dingen die eigenlijk niet mogen).

4 likes

Nee dat maakte bij ons niet uit.

Ik bedenk me nu ook dat we inderdaad maar met één maatschappij vlogen (Emirates) dus kan verschillen per maatschappij. Maar lijkt me kut als je een stoeltje mee hebt en dat je die dan ineens in moet checken.

@Ovenschaal dit is bij de meeste zitjes toch onmogelijk lijkt me? Ik zie dat met die van ons niet voor me.

Edit: oh jezus ik zie nu dat KLM bijvoorbeeld veel coulanter is maar daar is de breedte van de stoel weer vrij krap. Dus ik raad vooral aan eerst research te doen voor je boekt haha, al was Emirates gelukkig alsnog goedkoper, zelfs met de aanschaf van het autostoeltje.

1 like

Ikea kvistbro opbergtafeltjes misschien?

2 likes

Pfff ja mijn god ik heb ook een hele zoektocht achter de rug voor autostoeltjes die we mee willen nemen op vakantie, die ook in het vliegtuig mogen, die zowel met gordel als met isofix kunnen en die voldoende veilig uit de anwb en consumentenbond test kwamen.
Ik ben uit gekomen op de kiddy phoenixfix 3. Deze is alleen echt niet compact :joy:

1 like