Hier juist het tegenovergestelde
Ohnee dat is balen
Beetje late reactie, maarrrrr. Mijn baby heeft tm 9 maanden alle dutjes in de draagdoek gedaan. Maar hij ging ook naar opvang en daar was het ook altijd lastig, want daar sliep hij dan in een soort sling en dan vaak indd maar erg kort. Bleef dan ook chagrijnig na zijn slaapje. Vanaf 9 maanden ben ik begonnen met thuis in bed slapen, ik voed hem dan wel in slaap, white noise aan en dan kn hij wel 1,5 uur slapen (dus wel slaapcycli koppelen, zonder mijn hulp). Sinds ik dat doe slaapt hij op de opvang ook vele malen beter en volgens mij slaapt hij daar nu ook zelf in.
Hier is het bij 3 kinderen met de tijd beter geworden. De oudste voelde ik de druk âoh ze moet zelfstandig in kunnen slapen, anders voor altijd drama etcâ maar voor mân gevoel zijn mijn pogingen van toen juist de reden dat ze nu geen geweldige slaper is.
De jongste 2 (3 jaar en bijna 1 jaar) slapen dus juist echt een stuk beter. Bij beiden vanaf 9 maanden in het bedje gedaan. Bij de middelste hoef ik alleen maar een muziekje aan te doen en kusjes enz en dan valt ze super fijn zelf in slaap. Bij de jongste komt dat hopelijk nog, hem voed ik dus nog in slaap.
Lang verhaal, maar wat ik wil zeggen, maak je niet gek door alle slaapregels die je overal leest op internet en probeer ook soms met je kindje mee te bewegen (mits dit voor jezelf oké voelt)
Brrr, het is nu al slechts 14 graden in onze slaapkamer en de winter moet nog komen. Ik zie het niet echt zitten om continue de verwarming daar zo hoog aan te hebben. Maar baby (3,5 maand) lijkt het net niet comfortabel warm te hebben met haar Puckababy mini en verschillende dekentjes (die qua tog waardes wel zouden moeten voldoen).
Ik zit er aan te denken een Soozly (elektrische waterkruik) te kopen voor bij haar in bed. Gebruiken meer mensen nog een kruik na de âeerste weken newborn faseâ?
Waarom wil je dat niet? Ik vond 1 slaapje zoveel fijner dan 2! Je hebt ineens een leven voor en na het slaapje, veel meer tijd om dingen te plannen en doen enzo.
Mij lijkt 1 slaapje niet fijn omdat dat dan voor mij in het midden van de dag is? Van 12:00 tot 15:00 ofzo? Eigenlijk juist een tijd waar ik normaal de deur uit zou gaan
Maargoed mijn dochter is bijna 1 en heeft de wakker tijd van een pasgeboren baby ofzo dus hier nog niet aan de orde.
Ik ging 's ochtends altijd de deur uit met hem, dan idd om 12 uur slapen waardoor ik in alle rust kon lunchen en dan nog ZOVEEL tijd over had om bijvoorbeeld gewoon een hele film te kunnen kijken.
Maar misschien romantiseer ik het allemaal wel te veel hoor, want inmiddels is het een hyperactieve peuter die geen dutjes meer doet
Hoe laat leg je hem weer op bed? En hoe lang slaapt hij als hij slaapt?
Bij ons werd het eerste dutje steeds later en steeds korter. En het duurde nog heel lang voor het één dutje werd daarna.
Bij mij wisselden die slaapjes dan ook wel, de ene dag 1 en de andere dag 2. En op een dag dat er twee dutjes waren dan lagen ze er âs avonds ook later in, sliepen ze âs ochtends langer en werd dat een dag met 1 dutje. Tot dat een beetje levelde en de overgang klaar was, waren vaak wel wat rommelige weken (ongeveer 3/4)
Ik heb vannacht een gewone babykruik bij haar gehad. Niet per se voor de kou, maar uit wanhoop. Had bedje en slaapzak ermee voorverwarmd en daarna bij voeten gelegd. Ze draait al volop maar rolt nog niet. En eerste deel vd nacht ligt ze vaak wat rustiger, gaat daarna pas woelen en rondjes draaien.
Ik had hem maar halfvol gedaan en net was hij ijskoud, dus dat kan wel denk ik hoor.
Ah goed punt van het rollen en de hitte (ook @Qwerty123). Misschien toch maar afzien van de kruik in bed dan. Of alleen het bedje mee opwarmen.
Waarom had je uit wanhoop een kruik gebruikt @Perzik? Ik snap je verhaal niet helemaal. Maar ik zou de kruik inderdaad lauw in het bedje kunnen doen. Je kan de Soozly ook korter opwarmen toch @Ovenschaal ?
Vannacht haalde ik haar wel warmer uit bed (heb wat warmere kleding aangedaan en dekens anders opgemaakt) maar ik heb vannacht toch de Puckababy mini in teddy variant besteld hopelijk houdt dat haar ook wat warmer dan al die losse dekentjes. En anders koop ik er nog een wollen deken bij.
Verwarming vind ik trouwens lastig omdat we in een oud en tochtig huis wonen, dus dan zou de verwarming de hele nacht aan moeten. Anders koelt het zo weer af. En ze slaapt nog bij ons op de kamer, en die kamer is vrij groot.
Maar wat moet, dat moet. Als het echt koud wordt dan zal ik het verwarmen tot 16 graden bijv. Maar aangezien kinderen ook vaak buiten slapen hoop ik met een lekkere slaapzak en/of deken ook een eind te komen.
Bedankt voor jullie ervaringen!
Sorry het was nog erg vroeg.
Mijn baby is niet in dr hum, stukje sprongetje en last van darmpjes. Ze kan sinds 2-3 weken niet meer goed poepen en als t wel lukt, spuit het eruit. Ze krijgt alleen borstvoeding en ik heb niks veranderd, dus weten niet goed waar het aan ligt. Ook is ze s ochtends ineens keivroeg wakker, waar dat eerder ook niet zo was, dus ik dacht miss ook koud. Honger is het niet echt voor mijn gevoel.
Ze heeft gisterenochtend gewend op de opvang en s middags 3x 10 min geslapen. Wilde s avonds ook niet naar bed, terwijl dat normaal heel makkelijk ging. Was een beetje wanhopig aan het worden. Ze was niet heel vervelend, maar wel steeds jengelen, dan ging het weer en dan weer jengelen. Gewoon zichzelf in de weg zitten.
Dus was eerst met haar gaan wandelen (dacht miss helpt de beweging voor haar buikje en t slapen), daarna in bad en toen dus t bedje in de tussentijd voorverwarmd en kruik erbij laten liggen.
Ze heeft niet langer geslapen, maar het gaf haar wel rust met inslapen.
Had die van ons ook rond die tijd. Het is twee maanden een beetje rommelig geweest en is toen tot 18 maanden teruggegaan naar twee slaapjes. Wij hebben hem gewoon gevolgd en geen drama gemaakt van wel/niet slapen
Ik zit met zowel haar kamer als onze kamer met dezelfde zorg.
Ik heb de soozly zelf en die kan er korter in, maar koelt sowieso veel sneller af dan een waterkruik.
Hier lag ze vannacht in: wollen romper, wollen broek, katoen dik truitje, fluffy sokken, puckababy mini, dubbelgevouwen wollen deken, dubbelgevouwen katoenen deken.
Ze werd een paar x gillend wakker maar volgens mij was dat niet door de kou maar was ze gewoon ontevreden. Ik ben nog op zoek naar een wollen muts zonder touwtjes zodat ze die ook op kan.
En normaal slaapt ze in een fluffy puckababy van 3 tog maar die was nog nat.
Wij hebben voor ons kindje het bed de eerste vier maanden voorverwarmd. Hij was dysmatuur, geboren midden in de winter en had wat langer moeite zichzelf op temperatuur te houden. Plus ik vind het zelf ook lekker als het bed is voorverwarmd in de winter, dus deed dan een pittenzak in zijn en mijn bed, maar haalde deze er uit zodra hij in bed lag.
Ik wil ff de zwangerschapsjassen van de C&A tippen. Ik was al heel lang op zoek naar jassen die niet belachelijk duur waren en toch warm, en heb ze daar gevonden (wel beetje sportief, dus voor werk moet ik wel nog een mantel vinden). Ik heb nu een softshell die waterdicht is en een gewatteerde.
En ze hebben van die losse stukken die je vast kan maken als je straks je baby in de draagzak hebt en je de baby onder je jas wil hebben als het nog koud is Dus ik ben voorbereid als we een koud of nat voorjaar hebben
Bedankt voor je uitgebreide antwoord. Dit helpt me wel om een beeld te krijgen wat ânormaalâ is. Ik denk dat ik ongeveer hetzelfde aandoe en aan dekentjes over haar heen.
Heb jij over die fluffy Puckababy ook nog een deken?
Die softshell heb ik vorig jaar in mijn zwangerschap ook gekocht. Echt een fijne jas. Ik draag hem nog steeds. Waterdicht, gevoerd en dat inzet stukje (met mini capuchon ) is idd handig icm de draagzak!
Ja wel gedaan! Maar dan 1 laag. Ik verwacht dat er nog wel meer lagen bij gaan komen want wordt een koude winter en ik kan ook niet per kamer warm stoken voor de hele nacht.
Misschien een strikmutsje met juist van die lange koortjes om hem via de rug en buik vast te knopen? Onze zoontjes sliepen daar als new born in. Ik weet niet of het veilig is als ze wat ouder zijn.