Tips, ervaringen & aanraders #7

Op een hydrofiel laten zitten! Of dat deed ik altijd, dan glibberen ze niet over die bodem heen

3 likes

gewoon een badmat van ikea op maat knippen

Of deze past weet ik niet maar de A3 badring past in ons Bébé-Jou badje. Ik zou zeggen passen want niet alle badringen passen in alle badjes.

1 like

En zo’n ding? https://bebe-jou.nl/nl/badinzet-fabulous-celestial-blue

Wij hebben ook een bebe jou badje en leggen hem hierop, hij is 6 maanden en kan ook nog niet zelfstandig zitten. Kan nog 2 maandjes denk ik.

1 like

Kan iemand mij even gerust stellen dat de overgang van 2 naar 1 dutje nou eenmaal even rommelig is en het slaapje vanzelf weer langer wordt?
Sliep voorheen z’n lange dutje 2-2,5 uur en wordt nu na max. 1,5 uur wakker :exploding_head:, krijg er de zenuwen van haha.

1 like

Ik geef ze met doorkomende tanden regelmatig een stuk komkommer uit de koelkast. Kunnen ze lekker op knagen en lekker koel.
En die nuby dingen die @Karl_Lagerfeld tipt die vinden ze hier ook heel fijn.
En verder geven we ook gewoon paracetamol als we denken dat ze er echt last van hebben.

Toen mijn verstandskiezen door kwamen deed het ook echt pijn en toen wilde ik ook alleen maar kauwen op iets kouds en pijnstilling, dus ik denk dat het bij baby’s die tanden krijgen ongeveer hetzelfde is :joy:

2 likes

Je kunt evt ook een (vierkante) opvouwbare wasmand als badje gebruiken, daar past zon zitje wel in denk ik.

Ik gebruik die inzet zoals hierboven in t grote bad, mja, die van mij moet nog 4 maanden worden.

Ja, dit komt goed! Het is echt even rommelig maar als ze daarna heerlijk steady op een vaste tijd 2, als je geluk hebt 3 uur slapen aaaahh heerlak

2 likes

Ruim 17 maanden.

Ik heb het idee dat hij echt wel toe is aan 1 dutje, want het duurde bij allebei z’n dutjes en in de avond bij bedtijd echt lang voordat hij in slaap viel. En dit bleef ook steeds maar nóg langer duren.

Ik hou nu 5 uur wakkertijd aan. Dus als hij 7.00 uur wakker is, zorg ik dat hij er 12.00 uur uiterlijk in ligt.
Eerder erin durf ik bijna niet aan, want als hij dan na een uur al wakker wordt, hoe komt hij de middag dan door?
Vanavond lag hij er ook al om 18.00 uur in omdat hij letterlijk om viel na maar 1 uurtje slapen.

Ik vind het maar lastig allemaal :woman_shrugging:t4:

1 like

Het is ook echt even lastig! 17 maanden zijn ze volgens mij meestal wel naar 1 slaapje al. Die van mij waren dat (helaas) al met 11/12 maanden. Idd die 5 uur wakkertijd aanhouden, komt echt vanzelf goed. Succes!

1 like

Mijn zoontje is nu sinds 2 weken over op 1 slaapje. De eerste paar dagen sliep hij 1,5 uur maar nu meestal 2,5 of 3.
Hadden eerst zijn ochtend slaapje een tijdje beperkt tot 45 min en uiteindelijk weggelaten. Nu gaat hij om 12.30 naar bed, vond de overgang eigenlijk best wel soepel gaan. Hij is wel al 1,5 dus was er ook wel aan toe, merkte dat hij zijn middag dutje niet meer wilde doen en in de avond ook lang deed over in slaap vallen.

1 like

Goed om te weten!
Hoop dat het hier ook vanzelf weer langer wordt, even het ritme resetten ofzo. Hier is het nu 1,5 week geleden. Heb het eerste dutje gewoon cold turkey weggelaten omdat hij altijd al maar 30 minuten sliep dan.

Ik ga gewoon nog even volhouden dan!

1 like

Wij gebruiken dat ook in de inloopdouche. Kan ik zef douchen terwijl hij wat speelt. In een badje denk ik niet dat het past. Is vrij ruim…

Eigenlijk heel goed meteen! Ben nog steeds blij dat we meteen voor een eenpersoonsbed zijn gegaan.
Hij is er 1x uitgeklommen snachts, geen idee of het bewust was of in z’n slaap. Hebben ook geen klap van een val ofzo gehoord. Hij huilde omdat hij z’n bed niet meer zelf terug in kwam, hem er terug in gelegd en sliep daarna meteen verder.
En 1x was ie met het valhekje aan het spelen, hij tilde het hekje op aan 1 kant en het hekje ging daardoor scheef terug naast het bed. Hij verloor toen z’n evenwicht en ging face forward naar de grond, uiteindelijk niets aan overgehouden en sindsdien laat hij het hekje ook met rust.
Verder slaapt hij heel goed in het bed, blijft rondom z’n kussen liggen (dus niet ineens helemaal bij het voeteneind ofzo. In z’n ledikant ging hij het hele bed door) en als hij wakker wordt blijft hij rustig liggen of met z’n knuffels zittend spelen. Roept hij mama of papa en als we binnenkomen strekt hij z’n armen naar ons uit en zegt ‘uit!’
Ik heb geloof ik ooit uitgetypt hoe wij hem hebben laten wennen aan het grote bed, kan ik wel opzoeken als je wil?

Zo onwennig nog; oudste zoontje :face_holding_back_tears: :face_holding_back_tears:

8 likes

Op de website stond dat het niet nodig was en ik moet eerlijk zeggen dat ik ook wel steeds makkelijker word hierin. Wij hebben het dus niet gewassen. Ze heeft vannacht alleen overgegeven dus het eerste setje zit nu wel in de was :sweat_smile:.

5 likes

Leuke kalender!
@Gelatelli Ik las de tip hier ergens op het forum geloof ik, maar er is ook een adventskalender met boekjes, van de schrijfster van de Gruffalo. Leek mij ook nog leuk en geen ‘troep’

4 likes

Nee, mijn Dilling bestelling was ik niet eerst. Denk niet dat er gifstoffen in zitten.

1 like

Ik was ook altijd alles maar omdat ik geen zin had in gedoe de Dilling bestelling meteen in de kast gelegd.

Mijn doel is ook zo min mogelijk het te wassen haha, daarom heb ik alleen dingen gekocht voor onder kleding.

2 likes

Hier hetzelfde, waar er de oudste op deze leeftijd echt moesten wekken na een bepaalde tijd omdat ze anders in de avond niet sliept haalt de middelste nu nog zelden de 2u. Meestal is ze na 1-1,5u wakker. (21 maanden). En ook steeds vaker dagen zonder dutje, dan redt ze het prima tot na het avondeten. Terwijl de oudste in het begin zonder dutje het echt wel zwaar had einde dag, maar we die wel wakker moesten houden omdat ze anders snachts niet goed sliep (was wel al ouder toen).

1 like

Jeetje dat klinkt best pittig!
Hier gaat het stukken beter (nadat de kinderwagen en auto ook een tijdje uit den boze zijn geweest). Hij slaapt nu thuis alles in z’n bedje! Het zijn nog dutjes van max 30 minuten, maar daar heb ik me bij neergelegd. Hier is het eigenlijk inderdaad op magische wijze ineens veranderd dat hij zelf in slaap kon vallen. Ik hoop dat dat punt bij jou ook snel gaat komen! (Uiteindelijk bestaan er geen volwassenen die nog in slaap gewiegd hoeven te worden toch, dus het komt echt vanzelf, maar ik kan me heel goed voorstellen dat het steeds zwaarder wordt en het moeilijk is dat je niet precies weet wanneer het zal veranderen).

4 likes