Tips, ervaringen & aanraders #7

Ik had dit laatst ook, vond zo erg van mezelf, maargoed. Mijn zoontje huilde even hard en daarna was het goed. Verder leek hij geen pijn te hebben. Je kunt letten op spugen en bijvoorbeeld bloed bij de oortjes. Hier ook tips:

2 likes

Het enige wat mij voorlopig tegenhoud is dat nog onbekend is hoe lang het vaccin beschermt. Sowieso 15 jaar, mogelijk langer maar niemand weet hoe lang.

Dus als mijn dochter gevaccineerd wordt en 25 jaar later zwanger wil worden maar vergeet zich weer te vaccineren, dan zou ze in theorie tijdens haar zwangerschap besmet kunnen raken met alle gevolgen van dien.

7 likes

Heeft iemand met corendon gevlogen? Hoe zit dat precies met handbagage, je mag max 8 kilo meenemen maar is dat inclusief luiers en voeding voor de baby tijdens de vlucht of is dat apart?

2 likes

Ik wist helemaal niet dat dit bestond ook.

2 likes

Dat was inderdaad ook mijn bezwaar. Als het vaccin geen levenslange bescherming bied dan loop je op latere leeftijd een veel groter risico en waterpokken op volwassen leeftijd wil je echt niet.
Aan de andere kant loopt het onderzoek een dikke 15jaar vooruit dus als de bescherming afneemt dan weet je dat ruim op tijd.

Mijn oudste had weinig last van de waterpokken. We hebben het een beetje kunnen timen door hem met kinderen te laten spelen die waterpokken hadden.

2 likes

Deze flyer zat bij mijn bestelling, mocht iemand toevalling op het punt staan te bestellen.

1 like

Ik vond het zwembad bij Land van Bartje leuk, maar niet spectaculair, en echt IJSKOUD (maar ik ben wel een koukleum haha)

1 like

Ik vraag me dus af of je dan dus eerst moet laten testen of ze niet toch antistoffen hebben?
T heeft dus geen waterpokken gehad (is nu 4). Ondanks dat hij echt al meerdere uitbraken heeft meegemaakt en ik hem dus bewust met z’n zusje in bad heb gezet enzo toen die heftige waterpokken had. Maar het hele KDV (en huishouden hier) lag plat (want ik had ook gordelroos), maar niks nada nop.
Dat zei ik laatst tegen de kinderarts (waar we voor iets anders waren) en zij zei dat het best kan dat hij er gewoon heel goed tegen bestand is en bijv maar 2 pokken heeft gehad die dan niet eens opvallen…

Maar als hij het met 6 nog steeds niet heeft gehad wil ik hem eigenlijk wel inenten. Want hoe ouder, hoe meer last (en littekens) ze er van hebben naar mijn idee. Maar moeten ze dan eerst bepalen of hij het al gehad heeft of werkt het dan als een soort booster? :sweat_smile:

1 like

Hahaha jaaa ik ook! Twee boeken gemaakt al. Zat het al maanden uit te stellen

1 like

Vooral doen!! Onze dochter gaat bijna elke week naar het bejaardenhuis waar mijn oma woont en dat is kleinschalig wonen,dus ze kent alle oma’s en opa’s. En tja die gaan dus met regelmaat dood, ik heb vanaf het begin gezegd wat er gebeurt als je dood gaat: je wordt nooit meer wakker en je gaat in een kist in de grond (heb cremeren wel even gelaten voor wat het is hahah). Ik vind het fijn dat ze dat nu weet en ik het niet heel pijnlijk hoef uit te leggen als een persoon die veel dichter bij staat komt te overlijden.

3 likes

Ik vind dat juist een mooie voor als je niet gelovig bent, anders ga je naar de hemel/reïncarnatie en dat kan toch een soort geruststellende geachte zijn, wij willen de hemel niet gebruiken dus vinden ‘ome Henk is dood en is nu een sterretje in de lucht’ een mooie andere.

1 like

Waar kon je ook alweer juf Roos filmpjes downloaden voor onderweg?

Met de Bolt app vanaf YouTube?

2 likes

Op videoland kan ik alleen de liedjes vinden maar het is een begin… Bolt app ken ik niet, ga ik uitzoeken. Thnx!

Kwam hier laatst nog langs. Maar extra pagina’s gratis dus

4 likes

Is dit van Albelli en alleen op themaboeken?

1 like

Wij gebruiken pampers premium protection, maar ik denk dat de luiers bij de beentjes van mijn dochter steeds snel aan de krappe kant zitten. Een grotere maat lijkt dan beter te zitten, alleen dat is weer veel te los bij de buik. Weet één van jullie misschien een luiermerk met een betere pasvorm voor babys met stevige beentjes?

1 like

Wij hadden dit probleem ook en zijn nu heel tevreden met de woezel en pip luiers van etos.

2 likes

Dat denk ik ook, want ik ben juist van Etos overgestapt naar Pampers, omdat de luiers te los zaten bij zijn beentjes.

1 like

Ik ben op zoek naar een winter dekbed of 4 seizoenen dekbed voor onze peuter. We hebben nu een dekbed van de Hema, maar vraag me af of die warm genoeg is in de winter. Welke raden jullie aan?