Tips, ervaringen & aanraders #7

Ik heb deze gekocht Nafura® Siliconen IJsblokjesvorm Met Deksel (4 Stuks) – IJsvormpjes Maker –... | bol.com
En een staafmixer van de blokker.

Ben vol goede moed begonnen maar inmiddels geef ik m 9 vd 10 keer potjes. Joe :joy:

6 likes

Ik heb er een via Marktplaats en vind m echt top! Vind het ideaal dat ik m gewoon aan kan zetten en niet hoef te letten op de tijd en of het al gaar is etc. Bij de andere 2 stoomde ik veel zelf in zo’n stoommandje in een pan maar ik heb zo vaak dingen laten aanbranden.

2 likes

Ik kreeg een vorm van het consultatiebureau, maar elk ijsblok ding lijkt me prima.
Een pureerding lijkt me echt geldverspilling. Eventjes koken en staafmixer erop werkt prima.

2 likes

Ik zou er zoiets onder doen

En dan ook die kleur maillot

8 likes

Ik zie dat ik m kan lezen met Kobo Plus. Gelijk gedownload, ben benieuwd!

4 likes

Ik heb hem ook liggen, maar nog niet in begonnen. Ga ik maar snel doen :smile:

1 like

Heeft iemand hier de vaccinatie tegen waterpokken gegeven aan hun kind? Ik had dit aangevraagd bij de huisarts; maar kreeg net telefoon van de assistente dat de huisarts er op tegen is? Haar bezwaren wist de assistente niet.

1 like

Bedankt dat je dit noemt! Even gekeken en meteen besteld. Strijd hier momenteel dagelijks met 2 onvermoeibare krijgers en dit klinkt als iets wat ik nodig heb :sweat_smile:

2 likes

Ik heb dezelfde als @lightbox
Werkt prima voor de eerste tijd! :+1:t2:

3 likes

Ja dat is ook onze bewegingsreden inderdaad… ik heb er gewoon geen zin in.

Maar het heeft dus geen nadelen voor baby Karl op latere leeftijd?

Ik had het een tijd terug ook overwogen maar toen kreeg mijn zoon het ineens, en het was echt super mild, stelde bijna niets voor. En nu zit ik dus te twijfelen voor kind nr. 2…

Ik zou het doen @Karl_Lagerfeld anders zit je straks elke zaterdag langs het zwembad.

22 likes

Ik heb ijsblokbakjes die ik nog had liggen :sweat_smile:. De staafmixer in een smal bakje met wat extra kookvocht werkt hier goed voor het pureren en ik wil ook graag als ze er aan toe is blw doen.
Ik had trouwens het idee dat je met die apparaten ook alsnog veel klaar moest maken. Ik zou 't alleen boeiend vinden als je er 1 bloemkoolroosje mee kan doen.

2 likes

Wij ook! Voor het individu beter, voor de massa niet, zoiets zal het wel zijn beredeneerd vanuit de huisarts. Maar als jij het wil is het gewoon te bestellen, wij moesten het ophalen bij de apotheek en de huisartsassistente heeft gevaccineerd

4 likes

Ja mijn dochter is nu 5 en ook nog geen waterpokken hierzo… volgens mij maken ze het dan ook wel heftiger mee als ze wat ouder zijn dus dat is ook vervelend…

Heb echter ook geen zin om mijn dokter-bewuste dochter 2x te laten prikken🥲

1 like

Mijn zoontje heeft deze vaccinatie vorige week gekregen. Zowel mijn vriend als ik zijn enorm ziek geweest van de waterpokken. Is natuurlijk geen garantie dat hij er ook zo veel last van zou hebben maar ik wilde het risico niet nemen.

2 likes

Ik had dit laatst ook, vond zo erg van mezelf, maargoed. Mijn zoontje huilde even hard en daarna was het goed. Verder leek hij geen pijn te hebben. Je kunt letten op spugen en bijvoorbeeld bloed bij de oortjes. Hier ook tips:

2 likes

Het enige wat mij voorlopig tegenhoud is dat nog onbekend is hoe lang het vaccin beschermt. Sowieso 15 jaar, mogelijk langer maar niemand weet hoe lang.

Dus als mijn dochter gevaccineerd wordt en 25 jaar later zwanger wil worden maar vergeet zich weer te vaccineren, dan zou ze in theorie tijdens haar zwangerschap besmet kunnen raken met alle gevolgen van dien.

7 likes

Heeft iemand met corendon gevlogen? Hoe zit dat precies met handbagage, je mag max 8 kilo meenemen maar is dat inclusief luiers en voeding voor de baby tijdens de vlucht of is dat apart?

2 likes

Ik wist helemaal niet dat dit bestond ook.

2 likes