Ik zou jullie advies goed kunnen gebruiken. Weet me ff geen raad.
Summary
Mijn buurvrouw en ik zijn ongeveer een maand na elkaar uitgerekend. Zij is nu bezig met het regelen van kinderdagverblijf en schrok van de kosten. Ze vertelde me dat zij en haar vriend niet minder kunnen werken anders kunnen ze hun hypotheek niet betalen, maar ze kunnen de kosten van kdv niet aan.
Nu stelde ze voor dat zij en ik een ieder 1 dag op elkaars baby’s gaan letten…of samen een nanny regelen voor 1 dag. Ter info: zij hebben geen familie in NL.
De eerste optie lijkt mij zwaar, plus de verantwoordelijkheid voor andermans baby erbij vind ik ook niet prettig. Maar stel ik overweeg het, wat is jullie advies? Is het zwaar? Zouden jullie passen of zegt je ervaring dat het te doen moet zijn?
Wat betreft de tweede optie, en geldt eigenlijk ook voor optie 1, ik heb mogelijk pas veel later dan haar kdv nodig ivm vakantie (scheelt 2 maanden met haar). Maar door hun situatie voel ik me wat bezwaard iets met hun situatie te moeten doen.
Ik vind dit zo’n lastige situatie. Eigenlijk zit ik hier niet op te wachten. Wil geen extra zorgen aan mijn hoofd. Maar ze zijn mijn buren. Ik kan ze niet bepaald vermijden als ik “nee” zeg. Aan de andere kant wens ik hun geen problemen toe.
Denk ik te moeilijk? Ik hoor graag jullie kijk hierop.
Lang verhaal kort: buurvrouw stelt voor dat een ieder van ons 1 dag pw op elkaars baby’s (beide baby’s tegelijk) gaan letten, want ze kan kdv niet volledig bekostigen. We gaan ong 1 maand na elkaar bevallen.