Tips, ervaringen & aanraders #7

Ha, leuk! Hier ook babynestje overdag. Slaapt ze nu wel in de slaapkamer overdag? Wanneer kwam dat keerpunt?

Een knutselwinkel als Pipoos heeft dit wel, maar weet niet waar deze winkel allemaal zit.

Van dat vloeipapier bedoel je, toch? Geen crĂȘpe papier wat @Lichtknopje noemt?

Edit, zit in deze steden: pipoos winkels | maak plezier

Ah, oke! Ja, ben benieuwd hoe dat hier zal gaan! Ik neem ook nog maar even de tijd om haar te volgen. Misschien dat ik met het eerste dutje na de lunch ga beginnen. Dan ga ik er even lekker bij liggen. Gek eigenlijk dat het 's nachts goed gaat en dan overdag minder. Nou ja!

2 likes

In borstvoedinghouding op bed gaan liggen samen maar dan met een tut in? Hier hielp dat vaak heel goed! Als hij sliep legde ik hem over in cosleeper of ledikant. Of soms bleef ik lekker liggen zo op bed met tv of telefoon aan hehe :joy:

Met 6 maanden deden we zelfde ritueel als in de avond maar dan even handje vasthouden en hoofdje aaien tot hij sliep en dan zachtjes de kamer uitlopen.

1 like

Ja dat inderdaad. Pipoos zit hier wel, dankje

@Lichtknopje crĂȘpepapier bedoel ik niet, maar toch bedankt. Bruna is ook nog een idee.

Ik heb niet zo zin om door de stad te slenteren, dus hoopte dat ik gericht naar één winkel kon gaan.

2 likes

Ik hoor het graag als iemand een geweldig en hygiĂ«nisch all-inclusive hotel weet die geschikt is voor een relaxte ‘babymoon’ (vreselijk woord :joy:) op de Canarische Eilanden of in Egypte! Daar is het nog lekker weer in onze winter en die bestemmingen zijn niet belachelijk ver vliegen

Hier is inslapen ook een ramp. Overleggen lukt niet, en ze krijst zo enorm als ze moe is (dat escaleert dan waarna ze ineens in slaap valt. Ik wieg haar dus telkens huilend waarna ze na 30-45 minuten ongeveer in slaap valt. Maar dan bij het overleggen begint het weer van voor af aan. En dat gisteravond 5 keer.

Ik was vanmorgen weg en moest zelfs huilen omdat ik zo opzag tegen weer naar huis gaan, omdat ik het gehuil dan weer zou horen.

Nog mensen tips voor omgaan met een huilbaby?

5 likes

Ik doe bij O meestal draagzak en als hij slaapt overleggen. Gaat hier vrijwel altijd goed.

(bij T trouwens niet, of pas toen hij 1 was ofzo, daar werkte alleen draagzak, maar overleggen absoluut niet)

Soms lig ik op bed en wieg/wiebel hem in slaap, maar daar vind hij meestal de buitenwereld te interessant.

1 like

Transparentpapier?

1 like

Ben ik weer met mijn tip, maar Bahia Principe Fantasia vind ik echt heerlijk. Superschoon, goeie kwaliteit eten, leuk peuterbad, 2 kidsclubs waar je je peuter/dreumes lekker kunt laten spelen en voor oudere kinderen een waterparkje en andere animatie. Het blijft all-in horror maar binnen die categorie echt goed. Enige nadeel kan zijn dat er geen strand is en ook in de buurt niet echt zit, mits je daar erg van houdt.

Edit: zie nu dat het een babymoon is. Dan zou ik persoonlijk voor een adults only hotel gaan :joy:

12 likes

oehh sorry geen tips, ik lees graag mee voor onze eigen vakantie (wel met kids) komende winter.

Wij zijn destijds, toen ik zwanger was van de oudste, naar Mexico geweest en zaten in een adults only resort. Dat was heel chill, dus als je dat kan vinden, zou ik dat aanraden!

Edit: oh ik zie nu dat @zitzak dit ook tipt haha, maargoed ik kan dat dus bevestigen :wink:

2 likes

Wij waren in dit hotel

2 likes

Ik wieg mijn zoontje in slaap. Nu met 13 maanden nog steeds. Kan hem ook niet wakker weg leggen.

Ja inderdaad. 's Avonds dan nog een boekje (echt al sinds hij een maand was ofzo) en we zeggen altijd dag regen alles wat we uit het raam zien.

Ook nu het inslapen wat minder gaat altijd hetzelfde ritueel. Denk dat dat wel heel belangrijk is, hoe je het ook invult.

Niet dat het direct helpt bij het inslapen trouwens, maar het is wel een signaal dat ze na een tijdje doorhebben.

2 likes

Ik doe slaapzak aan, dan een knuffel en dan in bed co-sleeper). Speentje in, regengeluiden aan, lakens strak over haar heen en gordijnen dicht. Dan loop ik meestal even weg, omdat ik heb gemerkt dat ze soms beter slaapt als ze even alleen kan ontprikkelen. Na paar minuten terug (tenzij huilen, dan meteen) en dan lig ik naast haar, hand op buik en shhhh of zachtjes liedje zingen. Meestal slaapt ze dan snel.
Soms huilt of piept ze als ik haar in bed leg, dan oppakken, vasthouden en rondlopen en liedjes zingen en dan (hopelijk) slapend wegleggen.
Dit ontwikkelde zich vanaf 3,5 maand denk ik, daarvoor was het in mijn armen en met geluk wegleggen in het nestje op de bank. Maar in een lichte woonkamer werkte ineens niet meer, mijn baby heeft echt een prikkelarme donkere kamer nodig.

2 likes

Wij wiegen A nog steeds in slaap (hij is 7 maanden). Op een gegeven moment hebben we ons makkelijk gemaakt en wiegen we hem op een yogabal. Eerst in de draagzak, toen in de inbakerdoek en nu in slaapzak maar wel armpjes vasthouden. Meestal wacht ik zo’n 10 minuten zodat ie wat dieper slaapt en dan leg ik hem in bed. Wakker wegleggen is bij ons nog niet gelukt.

@Pheline de arts op het cb bij ons zei dat ze het heel vaak ziet dat baby’s 's nachts goed slapen en overdag niet of andersom. Dan heb ik toch liever deze optie.

@Indigo wat pittig! Ik vond het ook zwaar. Het klinkt misschien lullig, maar wij deden onze noise canceling koptelefoon op als ie heel hard en een uur lang huilde. Komt het toch wat minder hard binnen. Of inderdaad even weggaan als ie bij iemand anders is, maar dat vond ik lastig. Overstrekt jouw baby zich heel erg?

2 likes

Bedankt voor de tips mbt het nachtlampje @Velvetbetty @jahoor @Ovenschaal @anon3219017 ! Heb ik weer even iets om gericht te zoeken. Die in het stopcontact lijkt me wel wat, dat is ook niet interessant voor haar om mee rond te lopen.

3 likes

Ik heb al gezocht via de zoekfunctie, maar weet iemand nog welk meerijdplankje er nou zo handig was? En past die dan op alle wagens?

2 likes

Nee, ik vind de kinderafdeling altijd zo klein. De grootste vond ik in Den Haag en die in Leidschendam in die shopping mall.

Bedoel je deze?

4 likes