Heeft iemand ooit begeleiding gehad door een slaapcoach voor vroeg (voor 6 uur) wakker worden. Ik ben wel benieuwd waar ze daar dan aan werken.
Onze jongste (net 1) werd altijd ergens tussen 6.00 en 6.30 wakker. Vroeg, maar vanwege werk moeten wij ook vroeg op. Ze gaan om 19.00 slapen, dus een prima score van 11 uur.
Maar sinds 2 weken (dus nog voor ingaan van de wintertijd) begon ze rond 5.00 a 5.15 wakker te worden. Eerst viel ze nog wel weer in slaap, maar nu niet meer.
We proberen haar niet uit bed te halen om het vroege opstaan niet te ‘bevestigen’ maar als het op een gegeven moment van kwebbelen naar schreeuwen (gelukkig geen huilen) gaat, moet je toch iets. Je wilt ook niet dat de oudste wakker wordt.
Op internet vind ik algemene dingen als:
- kamer is te koud of te warm
- kind slaapt overdag te veel of te weinig
- kind gaat te laat of te vroeg naar bed
Maar we doen hetzelfde wat we altijd al deden. En op de opvang slaapt ze tot later dan thuis, maar geen verschil.
We hebben verduisterende gordijnen + rolgordijnen dus de factor licht kunnen we wel uitsluiten.
Enige wat ik nu kan bedenken is dat ze in een groeispurt zit en ondanks het bunkeren bij het avondeten, toch door honger wakker wordt.