Tips, ervaringen & aanraders #7

Dit is helaas geen garantie dat dat nu ook nog het beste is. Alles verandert zo vaak! Wij hebben een slaapcoach ingeschakeld toen onze zoon maandenlang om 5u wakker werd. Hij was toen bijna 1. De tips die zij gaf: overdag het 2-3-4 wakkerritme aanhouden. En evt wakker maken om 4.00u 's nachts, wat drinken geven zodat hij weer gaat slapen en voorbij die 5.00u gaat. Je kan die voeding van 4.00u in een paar dagen/weken minder aantrekkelijk maken door steeds minder ml te geven.

Ik weet niet of dit uiteindelijk nou echt geholpen heeft maar het was fijn dat iemand even voor je bedenkt wat je nog kan doen als je het zelf even niet meer weet!

4 likes

Hee bedankt voor je uitgebreide reactie! Goed om te horen dat jullie een positieve ervaring hebben :slight_smile:

2 likes

Wat smeren jullie op smetplekken? Mn baby van bijna 4 maanden heeft smetplekken achter haar oren en nu ook onder haar oksel. Is zinkzalf voldoende? Of toch maar bepanthen?

1 like

Wij maken het schoon met water en een watje, Dan droogmaken en dan babypoeder en of eventueel sudo of bepanthen smeren afhankelijk van hoe erg het is. Mijn dochtertje ook altijd onder de oksel en nek helaas…

2 likes

Ja dat 2-3-4 schema heeft ons ook enorm geholpen (2u tussen wakker worden en 1e slaapje, 3u tussen 1e en 2e slaapje en 4u tussen 2e slaapje en avondbedtijd). Het voelde heel raar om ze om bijv 9.00 alweer naar bed te brengen maar ze sliepen overdag en 's avonds beter in, en 's nachts beter door.

6 likes

Kom ik weer: cicaplast baume b5 van la roche-posay. En dan afwisselen met zinkzalf.

4 likes

Wij gaan binnenkort naar het land van Bartje met kinderen van 1 en 3. Iemand nog tips wat we in de buurt kunnen doen met regen? Plopsa indoor staat al op de lijst.

Binnenkort gaan wij vliegen met ons kindje van 1,5 (op schoot dus). Ik wil graag een fles geven tijdens opstijgen maar mag je dan een fles meenemen ? Of alleen het melkpoeder en dan in vliegtuig warm water vragen? :thinking::thinking:

Wij namen een lege thermosfles mee en die hebben we voordat we in het vliegtuig gingen bij de gate gevuld met heet water. En dan gewoon een poeder torentje.

Denk dat je ook in het vliegtuig kunt vragen om warm water.

Wij doen het ook altijd zo als laatste, maar kan soms wel even duren of ze vergeten het (logisch want iedereen gaat dan het vliegtuig in).

Dan deden we het soms met koud water, warme melk is op die leeftijd niet meer zo belangrijk. @Heehoi en vaak kun je na security wel ergens kraanwater halen.

Wij kochten na de douane een flesje water en vlak voor het boarden een beker thee en hebben daarmee een fles gemaakt :+1:t3:

Wij namen gewoon de thermoskan met kokend water erin mee van huis en mocht door de controle etc. En dan het koude water al in de fles en mengen in vliegtuig

1 like

Mijn ervaring met vliegen is dat er niet echt tijd is voor de stewardessen om een flesje voor je op te warmen dus dat je t beter zelf kunt meenemen. Je kan ook iets anders dan melk doen, pakje appelsap of rietjesbeker dixap, dat krijg je met kind gewoon mee langs de douane. Scheelt een hoop gedoe.

1 like

Voor baby’s en jonge kinderen mag je unlimited vloeistoffen mee nemen. Dus je kan al van te voren een thermosfles vullen als je dat handig vindt, dan hoef je niet te wachten.
Wij hadden trouwens kleine pakjes halfvolle melk mee genomen, ook makkelijk.

Ik vond Wildlands heel leuk met dreumes, en goed te doen qua afstand. Als je goedkoop vermaak zoekt: in het centrum van Borger zit Hunebedcity. Is een soort toeristenwinkel/cafe, maar in de kelder hebben ze een speelruimte waar mijn kind van toen 1,5 zich optimaal heeft vermaakt. En voordeel: entree was gratis en het was heel rustig

2 likes

Vrienden van ons wonen in het buitenland en komen binnenkort hier naartoe met hun babietje van 4 maanden.
Door een lastige start en gedoe met verzenden ect is het er niet van gekomen een kraamcadeau te hebben dus die krijgen ze nu. We dachten oa een Nederlands boekje. Ik zat in de richting van Nijntje of Annie MG Schmidt (lekker klassiek), maar er is natuurlijk een kans dat ze die van alle andere familie en vrienden al krijgen. Iemand hier nog een geniaal idee? Mag printen of aanwijsboek zijn, vind het niet erg als het voor op de ‘groei’ is.

1 like

Interessant wil dat wel eens proberen, lijkt me alleen moeilijk om het kdv in mee te krijgen. Zij hebben al aangegeven dat een voormiddag dutje daar moeilijk lukt en laten alle kindjes slapen rond 12u maar dat komt dan niet echt goed uit.

Iemand hier tips wat leuk is om te doen in (de buurt van) Rotterdam met een baby van bijna 10 maanden tijdens een dagje weg? Een speeltuin waar een paar leuke baby dingen zijn of iets anders?

Doen ze dat ook bij baby’s? Vind ik anders wel bijzonder. Hier gaan baby’s gewoon slapen wanneer ze moe zijn. Vanaf de peutergroep wel vaste tijd.

2 likes

Ik zou het niet doen, haha

2 likes

Ja klopt… Toen ze er startte zeiden ze dat ze bij baby’s het ritme volgen maar in de praktijk lijken ze toch te proberen haar mee in het peuter ritme te willen, ook qua eten. Maar één dutje is echt te weinig voor haar als we ze halve is ze dan vaak heel moe en slaapt ze om 17u wat dan voor de nacht lastig is. Als we het aangeven proberen ze het wel een extra dutje maar geven aan dat het in de voormiddag lastig is wanneer de andere wel nog spelen. We hebben wel een FOMO baby dus kan me er iets bij inbeelden…
Ze gaat gelukkig maar drie dagen per week dus ik denk dat we het 234 schema eerst enkele dagen thuis proberen van vrijdag tot maandag en dan weten we of het wat lukt.