Dit had ons kindje ook toen het ochtendutje er bijna af ging, hebben deze toen eerst ingekort naar max 20/30 minuten. (9.30-10.00 en van 13.00-15.00 uur) Toen ze bijna 13 maanden was gaf ze zelf aan het ochtenddutje helemaal niet meer nodig te hebben en ze slaapt nu van 12.15-15.00 uur zoiets.
Oh dit is wel een goede om uit te proberen! Ze slaapt hier sinds kort pas zo goed overdag. Daarvoor alleen maar half uur slaapjes. Betrap ons ook wel er op om haar dan lekker te laten liggen
Orthiflor start inderdaad, klein schepje door de (afgekolfde) melk, kan je al vanaf heel klein geven!
Ik heb hier al eens gepost dat ik twijfelde over het kopen van een leertoren, uiteindelijk hebben we zelf de ikea hack met de 2 krukjes gemaakt, we hebben hem nu 2 weken en ze heeft er al heel veel gebruik van gemaakt en geeft zelf vaak aan er in te willen staan. Dus ik vind dit zeker een aanrader! Enkel er zelf in klimmen lukt haar nog niet.
Ik zoek zelf nog naar tips ivm zelfstandig inslapen voor middagdut en nacht. Dit lukt haar nog niet, ze is bijna 17 maanden en het heeft een korte periode wel gelukt met een knuffeldoekje, maar daar kijkt ze niet meer naar om. We helpen haar nu in slaap met een fles of door op ons te liggen, maar we zouden graag hebben dat dit zelfstandiger lukt. We proberen de fles nu beneden te geven voor de rest van de slaaproutine en dan naar bed zodat ze dit loskoppelt maar dan moeten we vaak nog vrij lang met haar blijven zitten tot het lukt. Ze heeft geen speentje en dus weinig interesse voor een knuffeltje. Ik zou het wel leuk vinden als ze een knuffel heeft waar ze gehecht aan geraakt (bv ook voor te gaan logeren). Ze prult zich zelf wel in slaap maar meestal door aan onze hals of arm te wrijven. Dus als iemand nog tips heeft qua zelfstandig inslapen, of een knuffel die wel zou aanslagen of hoe we haar kunnen helpen om zich te hechten aan een knuffel(doekje) .
Hier dat ‘probleem’ nooit gehad (en wel een speen) maar wat wij vanaf 1,5 jaar deden was heel duidelijk zeggen: we gaan nu een broodje eten en daarna ga je naar bed. Vanaf 2 jaar lijkt ze af en toe televisie en dan zegt ze zelf: broodje eten, tiktak kijken en dan naar bed!
Wat gebeurt er als je haar gewoon in bed legt s middags en dan weggaat? Gaat ze dan in bed liggen zingen oid of echt huilen?
Ik kreeg als tip van het ziekenhuis om een stuk ctg band te gebruiken om hands free te kolven. Die doe je als band om je borsten en dan knip je ter plaatse van je tepels die voorgemaakt gaatjes door, daar passen de schelpen dan doorheen en met zo’n drukker die bij de ctg band hoort doe je hem dicht. Ik flapte mijn bh naar beneden en deed die band om, werkte hier top.
Hahaha goed topic voor deze vraag wel
Oja dat heb ik in het ziekenhuis ook gedaan, maar ik heb thuis geen ctg band voor handen haha. Of heb je die speciaal gekocht?
Nee ik had die gewoon meegenomen uit het ziekenhuis :). Wellicht is zoiets ook te koop ergens? Een zelfde soort band (we veel smaller) zit ook in sommige kinderbroeken aan de binnenkant zodat je de band iets strakker mee kan zetten
Net naar de prenatal geweest en wilden de luxe buggy van Prenatal kopen. Maar een testritje met de Easywalker Miley2 gedaan en hoewel het duurder is ben ik blij dat we voor deze zijn gegaan. Nu maar hopen dat ie heel blijft in het ruim van het vliegtuig😅
Tip! Deze leuke boomknuffels nu maar 1,50 bij de Dirk! En ook veel Bobbi boekjes (groot A4-formaat) voor maar 2,50!
Hoeveel van die sets Skubb bakjes (Ikea) heb je nodig om een lade van de Hemnes met drie lades goed te vullen?
Ik vind zoveel knuffels leuk en elke keer moet ik me inhouden, maar daarna kom ik thuis en zie ik O-VE-RAL knuffels en denk ik “ hier mag de helft wel van weg”. Maargoed knuffels worden ook altijd gegeven op verjaardagen/ Sinterklaas / dagje uit met opa en oma etc. Het komt niet allemaal bij mij vandaan maar… god wat heb ik een haat/ liefde verhouding met knuffels.
Top, dankjewel!
Hoe doen jullie het met je kindje in de zon als hij echt met geen mogelijkheid een hoedje en/of zonnebril op wil? Mijn kind trekt alles meteen van z’n hoofd af (behalve de Hema verjaardagskroon ).
Ik zou dan oprecht de Hema verjaardagskroon opzetten
Mijn dochter had van de week zichzelf met zonnebril op gezien in het spiegeltje dat bij de autostoel hangt. En sindsdien wil ze wel steeds de zonnebril (en pet trouwens ook) op. Ik denk dat ze het nu gewoon heel cool vind uit zien?
Bij mijn zoon helpt het een beetje om het gewoon op te zetten dan ook heel uitgebreid te zeggen hoe mooi die pet staat haha.
En we hadden ook een hoedje met elastiek / touwtje die je kan dicht knopen, dat bleef meestal wel goed zitten, ondanks hun pogingen om het van hun hoofd trekken hahaha
Haha ja ik krijg tot nu toe niet eens de kans om er iets over te zeggen want dan heeft hij het alweer eraf getrokken maar mss idd samen voor de spiegel op doen zodat hij ziet wat er op zijn hoofd zit, en anders maar gewoon die verjaardagskroon @Hihalarisch
Zo’n hoedje die je vast kan knopen. Snel op doen en dan afleiden zodat ze vergeten dat ze op hebben. Zonnebril is dan vaak ook niet nodig.
Sinds mn dochter 2.5 is wilt ze het zelf dus dat scheelt weer.
Maar bij de baby nog niet en leid ik hem snel af.