Tips, ervaringen & aanraders #8

Ik heb op internet de plastic rietjes besteld die er altijd bij zaten. Deze zitten in de “luiertas” voor als we onderweg zijn. Thuis gebruiken we de metalen onder toezicht.

1 like

We gaan met kerst weer naar Australië, dit keer met een peuter van bijna 3 en een baby van 8 maanden. Ik wil graag alle tips die jullie hebben voor lange vluchten haha. Mijn ouders gaan op de heenweg mee, dus dat scheelt, maar de terugreis staan we er alleen voor.

Ik kijk echt uit naar elke dag in het zwembad in december maar die vlucht, pffff.

2 likes

Ja hier gaat het, als de kinderen goed gemutst zijn althans, inmiddels wel vrij vlot. Zeker nu ik een tijd alleen ben met de kinderen heb ik er de vaart wel in :smile:
Pyjama’s aan/tanden poetsen/handen wassen/plassen (in willekeurige volgorde) en dan met zijn drieën op het grote bed een hoofdstuk of boekje lezen. Daarna elk kind apart nog even een kort kletspraatje in bed en knuffel/kus/andere liefdesuitingen.

Kind 1 slaapt dan binnen een paar minuten, kind 2 heeft nog vanalles in zijn hoofd dus daar moet ik meestal nog wel een paar keer heen voor zijn hersenspinsels of vragen.
Maar het eerste gedeelte is meestal binnen 20 minuten afgewerkt. Als ze allebei moe of anderszins lastig zijn kan het oplopen tot 45 min :disappointed:

1 like

Genoeg eten/drinken/entertainment mee (mijn 2,5 jarige vond de schermpjes in het vliegtuig echt de shit) en je verder vooral beseffen dat het ‘maar’ 24 uur is die vanzelf voorbij gaat :slight_smile:

1 like

Ja dan gaat ze meestal vrij snel staan, huilen tot brullen. En wanneer we haar dan moeten troosten duurt het veel langer om haar terug rustig te krijgen.
Ze begint de laatste dagen wel soms zelf te gaan liggen wanneer we dit proberen dus wie weet lost het zich toch vanzelf op.

Nog een andere vraag: ivm autostoelen. Onze dochter is nu bijna 17 maanden en de maxicosi dus al even ontgroeid
We hebben nu een tweedehands maxicosi axissfix van vrienden in gebruik, maar omdat deze toch al een ouder model is en wat vuil zouden we deze liever bij de grootouders zetten en zelf een nieuwe kopen. Van de axissfix hoorde ik ook dat hij vaak al rond de 2 jaar te klein was ipv de beloofde 4 jaar.
We willen er eentje die minstens tot 4 jaar past en liefst langer. Dus ik hoor hierover graag ervaringen en tips.

Thanks voor de tip! Ik heb meteen op Marktplaats gekeken en een tweedehands Puckababy Piep opgehaald. Vannacht heeft ze veel rustiger te slapen, dus het lijkt te helpen :pray:t3:

@Nefertiti @Kusjessoldaat @Toverfee @anon37686689 Dank! Heb ook Orthifor Start besteld, hopelijk doet dat ook nog wat!

3 likes

Haha toen ik in Australië was viel het me ook echt op dat als je daar klasjes met kinderen zag lopen, ze allemaal een zonnehoedje op hadden! De zon is daar ook wel heel sterk natuurlijk, dus echt super goed! Zou een goede ontwikkeling zijn als ze dat hier ook zouden doen.

Ik meende dat hier iemand is met een logopedie achtergrond, maar ik weet even niet meer wie. Als je dit leest (of als iemand weet wie ik bedoel), mag ik je PBen met een vraag?

Als je de zoekfunctie gebruikt en op “logopedist” zoekt, was het bij mij gelijk de eerste hit. Ik weet niet of diegene het fijn vindt om getagd te worden, dus ik zal dat voor de zekerheid niet doen.

Het lijkt alleen maar langer te duren. :sweat_smile: Baby slaapt daarintegen normaal gesproken sneller door de fles. Maar laatste tijd ook niet waardoor de oudste nog meer tijd rekt.
Maar ze zit nu wel in een douche periode ipv bad en dat gaat wel sneller.

Ik vorl mr nu wel heel dom hoor, maar is een (zonne)hoedje heel anders dan een zonnebril. Ik laat ons kind zo veel mogelijk een zonnebril dragen maar eigenlijk maar heel zelden een pet.

3 likes

Mijn kind heeft nog maar weinig haar. Zonder pet of hoedje is de kans groot dat zijn hoofdje verbrandt.

4 likes

Bij ons werkt tegen gaan staan in bed wel goed om een boekje te geven. Dan zeg ik: ga nog maar even lekker lezen of je mag nog lezen zolang je wil.
En dan gaat ze “lezen” en valt ze vanzelf in slaap en gaat ze niet staan en haar knuffels en tut uit bed gooien en dan huilen dat ze haar knuffels en tut kwijt is :clown_face:.
Dan geef ik wel zo’n kartonnen boekje of laatst zelfs zo’n knisperboekje die ik terugvond in de babyspeelgoedstash.
Ze is 2 jaar.

3 likes

Mijn 2 jarige maakt er sinds een paar maanden een groot feest van in bed. Liedjes zingen, lachen, met zijn knuffels spelen… heeeel gezellig natuurlijk maar hij slaapt hierdoor pas om 9 uur of soms zelfs half 10. Uiteraard wel half 7 / 7 uur wakker. Hem wegleggen en zeggen te gaan slapen helpt niet, middagdutje korter maken zorgt vooral voor een heel grumpy kind. Wie heeft er tips :)? In de zomervakantie moet hij met zijn broer op een kamer slapen dus zou fijn zijn als dit dan is opgelost hihi…

1 like

hier precies hetzelfde maar dus geen oplossing nog
zijn ook begonnen met het dutje inkorten maar tot nu toe nog geen resultaat
ik hou het maar op ‘de dag moeten verwerken’ maar waarom ze dan niet later wakker wordt, geen idee

Iemand tips voor sandalen voor wat bredere voetjes? H&M, kipling, hush puppies zijn bijv te smal, een maat groter past vaak in de breedte al beter maar in de lengte is het echt te lang.

1 like

Misschien Salt Walter Sandals?

2 likes

Ik vind shoesme best wel breed vallen

2 likes

Wat als je kind geen hoedje of zonnebril wil dragen :worried:. Hij trekt het meteen van zijn hoofd. We smeren hem wel goed in en heeft best veel middeldonker haar.

2 likes

Hier hetzelfde probleem. Veel sandalen geprobeerd en ook shoesme is te smal. Wij hebben nu sandalen van Gioseppo.

1 like