Ik zou dan oprecht de Hema verjaardagskroon opzetten
Mijn dochter had van de week zichzelf met zonnebril op gezien in het spiegeltje dat bij de autostoel hangt. En sindsdien wil ze wel steeds de zonnebril (en pet trouwens ook) op. Ik denk dat ze het nu gewoon heel cool vind uit zien?
Bij mijn zoon helpt het een beetje om het gewoon op te zetten dan ook heel uitgebreid te zeggen hoe mooi die pet staat haha.
En we hadden ook een hoedje met elastiek / touwtje die je kan dicht knopen, dat bleef meestal wel goed zitten, ondanks hun pogingen om het van hun hoofd trekken hahaha
Haha ja ik krijg tot nu toe niet eens de kans om er iets over te zeggen want dan heeft hij het alweer eraf getrokken maar mss idd samen voor de spiegel op doen zodat hij ziet wat er op zijn hoofd zit, en anders maar gewoon die verjaardagskroon @Hihalarisch
Zoān hoedje die je vast kan knopen. Snel op doen en dan afleiden zodat ze vergeten dat ze op hebben. Zonnebril is dan vaak ook niet nodig.
Sinds mn dochter 2.5 is wilt ze het zelf dus dat scheelt weer.
Maar bij de baby nog niet en leid ik hem snel af.
Zelf ook opdoen. Mijn man en vader dragen altijd een hoed of pet dus dan wil zij ook. En dan ga ik me insmeren met zonnebrand en zeg ik wauw ik ben echt goed ingesmeerd en dan zegt mijn man wow mag ik ook?
En dan komt zij: ook!!! Ooooooooookkkk!!!
En met helm van fietsen bijv zijn we streng: geen helm = niet fietsen. Dat zeg ik dan ook. En nu komt ze zelf haar helm brengen als ik zeg zullen we fietsen?
Wij zijn met de zonnehoed net zo streng als met de helm, als hij zān hoedje af doet moet ie naar binnen, ook al is de hele tuin in de schaduw. Dus nu komt hij daar ook zelf mee aan. Laatst was ik de helm vergeten en toen zei hij het nog tegen mij haha.
Maar mijn man is vanwege zān Australische achtergrond nogal streng haha, mijn kind is de enige op het schoolplein die bij de eerste zonnestraal al een hoedje op heeft.
dit soort toneelstukjes zijn echt een groter deel van mān leven als moeder dan ik van tevoren had gedacht en ik ga elke keer weer een beetje stuk
ook over eten ofzo, dat je heel overdreven zit āZO deze koolrabi is echt lekker, ik denk mān lievelingsā en mān man dan ānee hoor het is MIJN lievelings ik wil alles opeten!!!ā
Bedankt voor de tips! Hij is net 1 dus het is soms lastig om dingen uit te leggen, maar ik ga gewoon alles proberen
Voor de ouders van oudere kindjes: merkten jullie dat het bedritueel vanzelf korter werd naarmate jullie kindjes ouder werden en zo ja, wanneer? Of hebben jullie daar actief moeite voor gedaan?
Wij hebben nu nog een best uitgebreid ritueel met onze dochter van net 3. Pyjama aan, tandenpoetsen, twee boekjes lezen, samen wat drinken, knuffelen, in bed leggen en soms nog even erbij blijven. Het klinkt als niet veel maar is best tijdrovend. En ik vind het prima zo, ze is een moeilijke slaper en dit gaat de laatste twee maanden 9 van de 10 keer echt heel goed. Dus ik heb geen intentie dit anytime soon te veranderen, maar vraag me vooral af hoe zoān ritueel verandert door de jaren heen.
Wat hier het beste werkt is hoekje eraf knippen en in aparte beker schenken .
ik had deze van de zeeman, die passen in het gaatje
al drinkt ons kind (2,5) inmiddels gewoon uit het gaatje als het papieren rietje het begeven heeft
Ik heb op internet de plastic rietjes besteld die er altijd bij zaten. Deze zitten in de āluiertasā voor als we onderweg zijn. Thuis gebruiken we de metalen onder toezicht.
We gaan met kerst weer naar Australiƫ, dit keer met een peuter van bijna 3 en een baby van 8 maanden. Ik wil graag alle tips die jullie hebben voor lange vluchten haha. Mijn ouders gaan op de heenweg mee, dus dat scheelt, maar de terugreis staan we er alleen voor.
Ik kijk echt uit naar elke dag in het zwembad in december maar die vlucht, pffff.
Ja hier gaat het, als de kinderen goed gemutst zijn althans, inmiddels wel vrij vlot. Zeker nu ik een tijd alleen ben met de kinderen heb ik er de vaart wel in
Pyjamaās aan/tanden poetsen/handen wassen/plassen (in willekeurige volgorde) en dan met zijn drieĆ«n op het grote bed een hoofdstuk of boekje lezen. Daarna elk kind apart nog even een kort kletspraatje in bed en knuffel/kus/andere liefdesuitingen.
Kind 1 slaapt dan binnen een paar minuten, kind 2 heeft nog vanalles in zijn hoofd dus daar moet ik meestal nog wel een paar keer heen voor zijn hersenspinsels of vragen.
Maar het eerste gedeelte is meestal binnen 20 minuten afgewerkt. Als ze allebei moe of anderszins lastig zijn kan het oplopen tot 45 min
Genoeg eten/drinken/entertainment mee (mijn 2,5 jarige vond de schermpjes in het vliegtuig echt de shit) en je verder vooral beseffen dat het āmaarā 24 uur is die vanzelf voorbij gaat
Hier 1 van 3 jaar en het naar bed brengen duurt ongeveer 25-30 minuten. Dan nog rekken. En dan duurt het vaak 1 tot 1,5 uur voor hij echt slaapt en we moeten in die tijd meerdere keren terug (is een volhouder). Als hij dan eenmaal slaapt slaapt hij de hele nacht wel door gelukkig. Maar ook wij ervaren het als vrij intensief. Maar ben al blij dat ie überhaupt slaapt haha, dus we doen het er voor nu maar mee
Ja dan gaat ze meestal vrij snel staan, huilen tot brullen. En wanneer we haar dan moeten troosten duurt het veel langer om haar terug rustig te krijgen.
Ze begint de laatste dagen wel soms zelf te gaan liggen wanneer we dit proberen dus wie weet lost het zich toch vanzelf op.
Nog een andere vraag: ivm autostoelen. Onze dochter is nu bijna 17 maanden en de maxicosi dus al even ontgroeid
We hebben nu een tweedehands maxicosi axissfix van vrienden in gebruik, maar omdat deze toch al een ouder model is en wat vuil zouden we deze liever bij de grootouders zetten en zelf een nieuwe kopen. Van de axissfix hoorde ik ook dat hij vaak al rond de 2 jaar te klein was ipv de beloofde 4 jaar.
We willen er eentje die minstens tot 4 jaar past en liefst langer. Dus ik hoor hierover graag ervaringen en tips.
Thanks voor de tip! Ik heb meteen op Marktplaats gekeken en een tweedehands Puckababy Piep opgehaald. Vannacht heeft ze veel rustiger te slapen, dus het lijkt te helpen
@Nefertiti @Kusjessoldaat @Toverfee @anon37686689 Dank! Heb ook Orthifor Start besteld, hopelijk doet dat ook nog wat!
Haha toen ik in Australiƫ was viel het me ook echt op dat als je daar klasjes met kinderen zag lopen, ze allemaal een zonnehoedje op hadden! De zon is daar ook wel heel sterk natuurlijk, dus echt super goed! Zou een goede ontwikkeling zijn als ze dat hier ook zouden doen.
Ik meende dat hier iemand is met een logopedie achtergrond, maar ik weet even niet meer wie. Als je dit leest (of als iemand weet wie ik bedoel), mag ik je PBen met een vraag?