Tips, ervaringen & aanraders #8

Ik vind ze nu heel fijn (peuter van 2,5), maar ik heb ze ongeveer een jaar geleden gegeven toen hij nog van alles in zn mond stopte en zn hele mond zat onder de kleur (op dat moment ook pas door dat je er dus ook mee kan verven)!

:rofl::rofl::rofl::rofl: hahaha hilarisch.
Ja klopt - dat kan :rofl:

2 likes

Bij alle 3 een babyfoon zonder camera en nooit gemist. We hebben op vakantie de babyfoonapp gebruikt met camera en ik vond het camerabeeld/mn kind kunnen zien geen meerwaarde hebben.

2 likes

Ik verschoon altijd beneden. Commode nooit gebruikt. Ook afdrogen en aankleden doe ik gewoon op het aankleedkussen in de badkamer.

4 likes

Wij hebben met camera (eufy op je telefoon) en vind het echt handig. Soms huilt hij in zijn slaap of is hij al wakker maar ligt hij nog, nou dan hoeven we dus niet naar hem toe. Soms staat hij ook weleens te huilen en dan checken we snel op de camera of zijn bedje wel schoon is en hij dus niet heeft overgegeven. Op basis van de camera besluiten we eigenlijk of hij uit bed gehaald moet worden, of dat wij naar hem toe moeten of niets.

Wat ik van eufy ook handig vind op de oppas dagen kan ik zelf even kijken hoe lang hij heeft geslapen en dan weet ik ook hoe zijn avond eruit komt te zien. Kan je natuurlijk ook gewoon vragen maar ik denk daar niet altijd aan.

1 like

Deze hebben wij ook en vind m heel handig! In het begin checkte ik vaak of ze nog ademde haha, later of ze niet was weggerold of verkeerd lag en nu ze 1,5 is checken we vooral of ze nog ligt of dat ze zit of staat. Als ze ligt hoeven we er meestal niet heen, als ze staat of zit wel. @Nimbus2000

1 like

Kitpas krijtjes, mocht je daar ook voor open staan!

2 likes

Wij hebben ook met camera en vind ‘t heel fijn en handig. Om alle bovengenoemde redenen, maar ook fijn dat je kan zien of je kind daadwerkelijk slaapt. Mijn zoontje blijft altijd heel rustig in bed liggen en gaat niet huilen of roepen als hij wakker is. Zo kan ik toch een beetje zien wat er gebeurt.

Misschien ook wel afhankelijk van of je van plan bent om je kind lang bij jullie op de kamer te laten slapen of niet.
Hier lag hij met een paar weken namelijk op z’n eigen kamer en vond ik ‘t toch wel heel fijn om snachts makkelijk te kunnen zien hoe hij erbij ligt.

3 likes

Bedankt allemaal voor de ervaringen! Hier heb ik wat aan​:smile:! Neig toch meer naar de camera. :smile:

3 likes

Heeft iemand ervaring met de nanabeebi luiertas/rugzak? De reviews zijn heel goed maar vraag me vooral af of zo’n grote tas niet de hele tijd tegen je benen aankomt tijdens het wandelen als die aan de kinderwagen hangt.

Nog een ervaring dan :grimacing: wij hebben ook met camera en vind het ideaal door de boven al genoemde redenen. We hadden eerst een babyfoon van Alecto maar die werd heel snel minder helaas. De unit kan nu niet meer zonder kabel, zo slecht is de accu geworden. We hebben nu een Nest Cam op haar kamer staan, we hadden al zo’n Google home ding in de woonkamer staan. Je kan ook op je telefoon kijken als je wil en omdat het via WiFi gaat heb je geen gedoe met bereik enzo. Je kan ook zones instellen dat je een melding krijgt als daar beweging in is. Ik weet dat via WiFi een beetje spannend lijkt maar als je WiFi goed beveiligd is is er niks aan de hand. Ik kwam hier op via een filmpje van Verlosmoeder en vind het voor ons de beste optie nu! Die oude gebruiken de opa’s en oma’s nu tijdens het oppassen.

1 like

Ter aanvulling: er bestaan ook babyfoons met camera die niet via wifi gaan!

Zelf heb ik deze en ben daar erg tevreden over. Maar er zijn er meer die niet over wifi gaan. Philips Avent SCD833/26 - Coolblue - Voor 23.59u, morgen in huis

Ik heb een Medela Freestyle Flex die ik op zich heel fijn vind, maar soms zit ik toch naar die kolven te kijken die in je beha gaan. Vooral op werk straks scheelt dat gedoe met een kolf beha aantrekken. Nu heeft Medela er ook eentje, en die lijkt eigenlijk precies op de Freestyle Flex alleen dan is de opvangmethode anders. Ik dacht slim te zijn door dat onderdeel los te kopen maar dat kan dus blijkbaar (nog) niet. Is er een ander merk wat wel dat soort onderdelen los verkoopt? Ik dacht dat hier eens gelezen te hebben, maar geen idee meer hoe/wat.

Die van ons gaat ook bewust niet over de WiFi en dat is de Luvion Essential. Top ding, gaat ook niet kapot na tig keer overal vanaf vallen haha.

Die heb ik ook, op zich prima ding inderdaad maar na een jaar gebruiken is de batterij van de ouder unit echt waardeloos. Dus ik zou deze persoonlijk niet echt aanraden. Maar ervaringen zijn verschillend natuurlijk…

1 like

Ik heb niet nanabeebi maar wel een soortgelijke rugzak maar ik vind het zelf niet zo storend met lopen. Vind het fijn dat ik hem ook op m’n rug kan dragen en al die vakjes zo. Ben er super blij mee en m’n vriend vindt het ook een fijne tas

3 likes

@teddystof wij hebben ook een luvion en die batterij is inderdaad waardeloos. Moet nu constant in het stopcontact anders piept ie dat de batterij leeg is. We hebben exact dezelfde maar dan van AliExpress en die werkt na 4 jaar nog top.

2 likes

Wij hebben m nu 2 jaar en vind hem heel praktisch. Veel vakken waardoor het geen grote bende wordt waar je niets in kan terugvinden. Wij lopen er niet tegenaan als ie aan de joolz hangt.

1 like

Volgens mij heb ik hem hier al eens aangeraden, maar babyfoons van Hellobaby zijn ook fijn! Ik kan het model dat wij hebben niet vinden maar op Amazon staat er eentje van €80 (met camera).

1 like

Ik heb deze: Wearable Silicone Breast Pump Accessories | Silicone Electric Breastpump Parts - Breast Pump Accessories - Aliexpress
Zijn volgens mij ongeveer dezelfde als @Feather noemt. De slang van de freestyle flex past daar direct op:

Het is niet heel subtiel, het zijn best ronde cups, dus je hebt ineens echt meloenen in je shirt, maar het werkt wel goed (vind ik) en het is zeker minder open en bloot dan de gewone kolfset van Medela.
Ik merk wel dat ik net iets minder productie heb met deze, dus ik gebruik deze altijd op werk (ik kolf ook regelmatig op plekken waar mensen binnenlopen) en de gewone thuis.

1 like