Tips, ervaringen & aanraders #8

Heb het idee dat vans in lengte groter vallen dan de maat maar wel wat smaller, wij hebben nu 2x vans gekocht en klittenband gaat idd niet netjes dicht, altijd wel ruimte over.

Springkussen huren en in tuin zetten? Hebben eij dit jaar gedaan voor mn kleuter, was erg leuk

1 like

Natuurspeeltuin? In Rotterdam heb je de speeldernis kan ook met slecht weer. Een museum?

2 likes

Je kunt van die themakisten huren met decoratie, verkleedkleding, spelletjes/activiteiten etc in het thema. Had een collega een tijd geleden gedaan en zag er erg leuk uit. Online heel veel keus qua aanbieders en thema’s

2 likes

Mijn dochter 1,5 wil zo graag kleuren, wat zijn fijne kleurtjes? Ze is nog erg jong maar ziet het van haar oudere sibling

2 likes

Dankjewel dan ga ik die zo even halen :relaxed:

2 likes

Ze hebben ook hele leuke nijntje kleurboeken voor 1,- nu

3 likes

Wij zijn naar de kinderboerderij geweest, daar mochten ze helpen geiten voeren, konijnen aaien etc.
Met een ander feestje naar een trampolinehal gegaan en deze keer wordt het glow in the dark midgetgolf.

2 likes

Ik zweer bij krijtjes. Word echt gek van die potloden die vallen (of gegooid worden) en die meteen afbreken. Krijg ik bijna niet meer goed geslepen en kleuren is voor mij juist even tijd om iets anders te doen, in plaats van steeds punten slijpen :joy:

1 like

Toevallig vandaag deze gekocht, zijn fijne potloden!

Ik heb eens van die hippe krijtjes met zo’n bolvorm gekocht maar daar werd niets mee gedaan

2 likes

Ik raad heel erg de Woody’s van stabilo aan. Waren me aangeraden door iemand en zijn zo geweldig. Geven heel goed kleur af en kunnen niet breken omdat het eigenlijk krijt is. Je kunt ze ook goed slijpen. En je veegt het zo overal af als er per ongeluk wat op tafel komt. Ze werken ook goed op zwart papier!
Wat duurder maar ik vind ze het echt waard.
Gewone stiften vind ik niet fijn vanwege de vlekken en potloden breken de hele tijd en geven minder goed kleur af.

11 likes

Nieuwe moeder to be hier.
Zouden jullie een babyphone met of zonder camera doen? We hebben er nu 1 zonder. Best basic maar prima… weet niet zo goed wat er handig is aan dat je je kindje ziet liggen. Behalve dat je je kindje ziet liggen haha😂

1 like

Soms huilt m’n baby maar dan ligt ze nog wel dus dan kan ze zichzelf soms nog troosten. En als ze al zit dan weet ik dat ik erheen moet. Dat is handig om te zien. Maar tis vanuit onze slaapkamer naar haar kamer ook heel ver lopen dus alle gemakken schelen dan.
Ik vind het best chill maar als je er al 1 zonder scherm hebt is het het geld niet waard vind ik.

4 likes

Ik heb geen camera want ik hou niet van het idee van een camera op mijn kind. Gewoon met alleen geluid weet ik ook wel wat er gebeurt, dat hoef ik niet te zien.

4 likes

Wij hebben inmiddels 3 kinderen en altijd zonder camera gehad en nog nooit gemist. Is ook maar net wat je gewend bent en zelf fijn vindt.

2 likes

Wij hebben met camera en vind het echt ideaal om even te kunnen checken hoe de kindjes erbij liggen. Wij hebben de luvion essential en vind die handig omdat je meerdere camera’s op 1 schermpje kan aansluiten (hebben 2 kindjes). En prima beeld in het donker. Deze werkt trouwens zonder WiFi want vind het idee dat een camera gehackt kan worden niet chill.

2 likes

Ik vind met camera echt ideaal. Zeker als ze net gaan omrollen en leren staan, keek dan echt vaak of hij nog goed in zijn bed lag :joy: Zag ook of hij huilde in zijn slaapje of dat hij echt wakker was, had tijdje zonder camera en vond alleen op geluid afgaan echt gokken soms haha

En grootste voordeel dat geluid uit kan en alleen schermpje aan, mijn neefje waar ik op pas wilt echt 15 minuten huilen en ontladen voor hij in slaapt valt. Dus dan zet ik alleen t beeld aan haha

4 likes

Ik heb tot ons kind 2,5 jaar was zonder camera gebruikt (weer gebruiken binnenshuis ook geen babyfoon) en dit ook niet gemist, tot ze steeds uit bed ging kruipen en stoute dingen ging doen. Toen heb ik een met camera gekocht, zodat we haar op tijd konden betrappen :joy:

Wij hebben heel lang geen babyfoon gehad maar nu sinds ze 2 is wel, want soms hoor ik de meest verontrustende geluiden maar gooit ze “gewoon” haar knuffels uit bed of doet ze een soort van hupsen in bed met haar kont omhoog. Dan laat ik haar gewoon. Maar ze kan ook door haar gewicht tegen de ene kant te gooien de poten aan de andere kant vd grond krijgen en dat is wel heel gevaarlijk natuurlijk als ze dan valt.
Dus als ik geluid hoor, kijk ik even of ik erheen moet en of ze niks gevaarlijks doet.
Aan alleen geluid zou ik net niks hebben want huilen of bonken hoor ik sowieso wel door het plafond heen.

2 likes

Ja ze zijn geweldig! Oudere kinderen kunnen er ook mee waterverf en en ze kunnen op glas :sunglasses::ok_hand:t2:

4 likes