Tips, ervaringen & aanraders #8

Hahaha goed topic voor deze vraag wel :joy:

4 likes

Oja dat heb ik in het ziekenhuis ook gedaan, maar ik heb thuis geen ctg band voor handen haha. Of heb je die speciaal gekocht?

2 likes

Nee ik had die gewoon meegenomen uit het ziekenhuis :). Wellicht is zoiets ook te koop ergens? Een zelfde soort band (we veel smaller) zit ook in sommige kinderbroeken aan de binnenkant zodat je de band iets strakker mee kan zetten

2 likes

Net naar de prenatal geweest en wilden de luxe buggy van Prenatal kopen. Maar een testritje met de Easywalker Miley2 gedaan en hoewel het duurder is ben ik blij dat we voor deze zijn gegaan. Nu maar hopen dat ie heel blijft in het ruim van het vliegtuig😅

2 likes

Tip! Deze leuke boomknuffels nu maar 1,50 bij de Dirk! En ook veel Bobbi boekjes (groot A4-formaat) voor maar 2,50!

19 likes

Hoeveel van die sets Skubb bakjes (Ikea) heb je nodig om een lade van de Hemnes met drie lades goed te vullen? :grimacing:

Ik vind zoveel knuffels leuk en elke keer moet ik me inhouden, maar daarna kom ik thuis en zie ik O-VE-RAL knuffels en denk ik “ hier mag de helft wel van weg”. Maargoed knuffels worden ook altijd gegeven op verjaardagen/ Sinterklaas / dagje uit met opa en oma etc. Het komt niet allemaal bij mij vandaan maar… god wat heb ik een haat/ liefde verhouding met knuffels.

7 likes

Top, dankjewel! :heart:

2 likes

Hoe doen jullie het met je kindje in de zon als hij echt met geen mogelijkheid een hoedje en/of zonnebril op wil? Mijn kind trekt alles meteen van z’n hoofd af (behalve de Hema verjaardagskroon :joy:).

Ik zou dan oprecht de Hema verjaardagskroon opzetten

8 likes

Mijn dochter had van de week zichzelf met zonnebril op gezien in het spiegeltje dat bij de autostoel hangt. En sindsdien wil ze wel steeds de zonnebril (en pet trouwens ook) op. Ik denk dat ze het nu gewoon heel cool vind uit zien? :joy:
Bij mijn zoon helpt het een beetje om het gewoon op te zetten dan ook heel uitgebreid te zeggen hoe mooi die pet staat haha.
En we hadden ook een hoedje met elastiek / touwtje die je kan dicht knopen, dat bleef meestal wel goed zitten, ondanks hun pogingen om het van hun hoofd trekken hahaha

6 likes

Haha ja ik krijg tot nu toe niet eens de kans om er iets over te zeggen want dan heeft hij het alweer eraf getrokken :sweat_smile: maar mss idd samen voor de spiegel op doen zodat hij ziet wat er op zijn hoofd zit, en anders maar gewoon die verjaardagskroon @Hihalarisch :joy:

2 likes

Zo’n hoedje die je vast kan knopen. Snel op doen en dan afleiden zodat ze vergeten dat ze op hebben. Zonnebril is dan vaak ook niet nodig.

Sinds mn dochter 2.5 is wilt ze het zelf dus dat scheelt weer.
Maar bij de baby nog niet en leid ik hem snel af.

1 like

Zelf ook opdoen. Mijn man en vader dragen altijd een hoed of pet dus dan wil zij ook. En dan ga ik me insmeren met zonnebrand en zeg ik wauw ik ben echt goed ingesmeerd en dan zegt mijn man wow mag ik ook?
En dan komt zij: ook!!! Ooooooooookkkk!!!

En met helm van fietsen bijv zijn we streng: geen helm = niet fietsen. Dat zeg ik dan ook. En nu komt ze zelf haar helm brengen als ik zeg zullen we fietsen?

20 likes

Wij zijn met de zonnehoed net zo streng als met de helm, als hij z’n hoedje af doet moet ie naar binnen, ook al is de hele tuin in de schaduw. Dus nu komt hij daar ook zelf mee aan. Laatst was ik de helm vergeten en toen zei hij het nog tegen mij haha.

Maar mijn man is vanwege z’n Australische achtergrond nogal streng haha, mijn kind is de enige op het schoolplein die bij de eerste zonnestraal al een hoedje op heeft.

5 likes

dit soort toneelstukjes zijn echt een groter deel van m’n leven als moeder dan ik van tevoren had gedacht en ik ga elke keer weer een beetje stuk
ook over eten ofzo, dat je heel overdreven zit ‘ZO deze koolrabi is echt lekker, ik denk m’n lievelings’ en m’n man dan ‘nee hoor het is MIJN lievelings ik wil alles opeten!!!’

23 likes

Bedankt voor de tips! Hij is net 1 dus het is soms lastig om dingen uit te leggen, maar ik ga gewoon alles proberen :smile:

Voor de ouders van oudere kindjes: merkten jullie dat het bedritueel vanzelf korter werd naarmate jullie kindjes ouder werden en zo ja, wanneer? Of hebben jullie daar actief moeite voor gedaan?

Wij hebben nu nog een best uitgebreid ritueel met onze dochter van net 3. Pyjama aan, tandenpoetsen, twee boekjes lezen, samen wat drinken, knuffelen, in bed leggen en soms nog even erbij blijven. Het klinkt als niet veel maar is best tijdrovend. En ik vind het prima zo, ze is een moeilijke slaper en dit gaat de laatste twee maanden 9 van de 10 keer echt heel goed. Dus ik heb geen intentie dit anytime soon te veranderen, maar vraag me vooral af hoe zo’n ritueel verandert door de jaren heen.

2 likes

Wat hier het beste werkt is hoekje eraf knippen en in aparte beker schenken :grimacing::joy:.

1 like

ik had deze van de zeeman, die passen in het gaatje
al drinkt ons kind (2,5) inmiddels gewoon uit het gaatje als het papieren rietje het begeven heeft

2 likes