Tips, ervaringen & aanraders #8

Ik heb deze
https://www.etos.nl/producten/naïf-zonnebrand-lotion-baby-kinderen-spf50-parfumvrij-200-ml-120607966.html
1 tube maar ben er niet over te spreken. Is wel mineraal. Mag gratis opgehaald worden in Amersfoort. Echt te plakkerig en kan zelf niet tegen het gevoel van deze aan m’n handen.

Nu deze voor mezelf en kids: https://www.kruidvat.nl/kruidvat-solait-spf50-sunmilk/p/1338730
Gewoon goed en goedkoop

2 likes

Is het heel naïef (pun intended), dat ik gewoon koop wat ik fijn vind, trouw elke 2u smeer (vooral op vakantie met d heeel dag zwembad en zee), en denk: het zal wel. Alsnhet op de markt mag zijn zal het prima zijn :sweat_smile:

Anyway, we smeren de kinderen met dit:
https://www.kruidvatkids.nl/product/persoonlijke-verzorging/zon/kruidvat-solait-kids-spf50-sun-spray-4059525

En zelf met deze, en die vind ik dus echt super fijn en niet plakken. Transaparant en zo “weg” voor je gevoel. Maar ruikt wel alcohol achtige dus niet fijn voor de kids. En ik wil wel zien waar ik smeer ofzo. Bij mezelf kan ik dat goed voelen, bij een ander niet zo.
https://www.kruidvat.nl/kruidvat-solait-transparant-spf30-sunspray/p/4059665

Edit: OJA en bovenstaande zijn ook fijn omdat ze goedkoop zijn, zeker met 1+1 die er regelmatig is haha.
In 4 weken strand vakantie gaan er bij ons echt wel 7-8 flesjes doorheen haha.

5 likes

:scream:

Ik ben voor de jetske ultee gegaan.

3 likes

Haha ja misschien smeer ik te veel? Maar ik smeer de kinderen op zo’n dag tussen 9-18 gewoon 5x in ofzo :sweat_smile:? En onszelf trouwens ook.

Edit: die laatste, niet vette alcohol achtige spul, spuit ik ook op hun kruin en haar scheiding (bij staartjes enzo). Want petjes worden hier niet echt lekker gedragen

2 likes

5x?? Ik ben al blij als ik de 2 haal :laughing:

2 likes

Ja gewoon elke 2-3u :sweat_smile:, en dan soms nog even extra als ze na lange tijd uit t zwembad komen.

Maar ik zei laatst al; ik ben een beetje een smeer gekkie… heb het zo aangeleerd van huis uit omdat de hele familie aan m’n vaders kant van die lelijke (en pijnlijke) huidkanker plekken heeft :disguised_face:. En die mocht ik verzorgen toen m’n pa alleen staand was en ik puber. Nah. Toen ben ik als een bezetene gaan smeren :flushed::sweat_smile:
Dus ben vast niet het goede voorbeeld hoor hihi

4 likes

Nee je bent juist het supergoede voorbeeld!!
Goed smeren is met véél zonnebrand en váák herhalen, dat doet de gemiddelde Nederlander echt niet voldoende (ik zelf included), je zou elke 3-4 dagen een fles zonnebrand moeten opgebruiken per volwassene geloof ik.

6 likes

Nou nee hoor, ik weet dat ik daar alerter op moet zijn

1 like

Anderzijds weet ik dat ik er door die ervaring bijna een beetje obsessief in ben :upside_down_face::sweat_smile:

Wij komen op dit soort dagen dat ze heel de dag buiten zijn ook zeker wel aan 3-4x hoor. Na het ontbijt/voor het aankleden, dan halverwege de ochtend nog een keer, na de lunch en einde vd middag nog een keer. En als ze heel de dag in een zwembadje of water lopen smeer ik vaak nog een keer bij. En dikke laag, maar trekt altijd goed in (ook kruidvat dus)

Heel naief vind ik dat trouwens verder niet, maar er zijn wel een paar die worden afgeraden omdat ze de beloofde spf niet halen bv. En gezien we al met zijn alle te dun smeren vaak, is dat natuurlijk wel kwalijk. Die resultaten zijn als het goed is gewoon openbaar: https://www.consumentenbond.nl/zonnebrand/zonnebrandmiddelen-met-onvoldoende-bescherming

@Classique dankjewel, goede inschatting met een slaapzak haha, dat geeft wel een duidelijk beeld!

5 likes

Grrr mag ik ook ff zeiken hier? M’n zoontje is bijna een jaar en is zo vaak ziek. Hij heeft al waterpokken, 2 urineweginfecties, RS, corona, 6e ziekte en net een dubbele oorontsteking gehad. En dan vergeet ik de verkoudheden even. Nu is hij weer schor, vieze poep, niet willen drinken, hoesten en koorts. Ik word er wel een beetje gek van, aangezien ik snel overbezorgd ben. Waren jullie babies ook zo vaak ziek? Wanneer wordt het beter? :sleeping: Hij heeft wel een grote zus en gaat naar de opvang, dus hij pikt vanalles op…

2 likes

Vanaf een jaar werd het hier beter, vanaf de 2 helemaal! Verkoudheden ook steeds minder last van (wel verkouden maar niet zo ziek van).

3 likes

Onze peuters groeien nu echt uit hun ledikant… Nu de vraag: meteen naar een eenpersoonsbed of eerst een peuterbed? Tips, aanraders?

1 like

Thanks!!!

2 likes

Wij hebben een meegroeibed van Ikea, ook met meegroeimatras. Is denk ik wel ideaal, al staat hij nu nog op de kleinste stand.

Deze hebben wij:

2 likes

Wat zielig voor je zoontje! En voor jullie! Bij ons werd het ook vanaf 1 jaar iets beter in de zin van dat hij minder heftig ziek is. Het is pittig hoor, ook als je zelf dan ook ziek wordt. Hou vol!

1 like

Mijn 2e kind was ook zo vaak ziek, het eerste jaar van zn leven was echt overleven soms. Maar het werd wel beter! Hij is daarna nooit meer zo vaak ziek geweest. Hopelijk breekt er snel een betere periode aan voor jullie!

1 like

Goed om te horen dat het vanaf een jaar vaak beter wordt. Ik ben echt aan het aftellen :sweat_smile:

1 like

Overleven is inderdaad het goeie woord. Ik slaap al een jaar nooit meer een goeie nacht :face_with_spiral_eyes:
Hij heeft ook nog een koemelkallergie dus dat heeft me ook wat grijze haren bezorgd. Maarja, je krijgt er zoveel voor terug he!

2 likes

Ik vroeg toevallig laatst op het kdv wat zij nou het leukste kado vinden als er een kindje afscheid neemt. Zij noemden prentenboeken, en dan met een persoonlijke boodschap / foto van het kind in de omslag. Die boekjes konden ze dan nog eens aan de groep voorlezen, waarbij ze ook nog even terug dacht aan het kindje. Vond ik een heel leuk idee.

4 likes