Vanaf een jaar werd het hier beter, vanaf de 2 helemaal! Verkoudheden ook steeds minder last van (wel verkouden maar niet zo ziek van).
Onze peuters groeien nu echt uit hun ledikant… Nu de vraag: meteen naar een eenpersoonsbed of eerst een peuterbed? Tips, aanraders?
Thanks!!!
Wij hebben een meegroeibed van Ikea, ook met meegroeimatras. Is denk ik wel ideaal, al staat hij nu nog op de kleinste stand.
Deze hebben wij:
Wat zielig voor je zoontje! En voor jullie! Bij ons werd het ook vanaf 1 jaar iets beter in de zin van dat hij minder heftig ziek is. Het is pittig hoor, ook als je zelf dan ook ziek wordt. Hou vol!
Mijn 2e kind was ook zo vaak ziek, het eerste jaar van zn leven was echt overleven soms. Maar het werd wel beter! Hij is daarna nooit meer zo vaak ziek geweest. Hopelijk breekt er snel een betere periode aan voor jullie!
Goed om te horen dat het vanaf een jaar vaak beter wordt. Ik ben echt aan het aftellen ![]()
Overleven is inderdaad het goeie woord. Ik slaap al een jaar nooit meer een goeie nacht ![]()
Hij heeft ook nog een koemelkallergie dus dat heeft me ook wat grijze haren bezorgd. Maarja, je krijgt er zoveel voor terug he!
Ik vroeg toevallig laatst op het kdv wat zij nou het leukste kado vinden als er een kindje afscheid neemt. Zij noemden prentenboeken, en dan met een persoonlijke boodschap / foto van het kind in de omslag. Die boekjes konden ze dan nog eens aan de groep voorlezen, waarbij ze ook nog even terug dacht aan het kindje. Vond ik een heel leuk idee.
Het is nu heel zwaar, dus zorg goed voor jezelf! Dit kost al genoeg energie. En het word echt beter! Het ligt ook niet aan jou, sommige kinderen zijn gewoon vaak ziek.
Denk dat daar geen goed / fout in is, gewoon persoonlijke voorkeur.
Mijn kind was al drie toen ze over ging. Ben meteen voor een eenpersoonsbed gegaan, daar kan ze lekker lang mee doen. Kan me voorstellen als je kind kleiner / jonger is en/of meer geborgenheid nodig heeft een peuter- of meegroeibed fijner is.
Ze moest een paar nachten wennen hier en verder prima (behalve de laatste tijd met 1836x uit bed voordat ze gaat slapen, maar dat heeft daar weinig mee te maken).
Ik had precies dezelfde vraag als @Freedom dus dat komt mooi uit ![]()
Ik neig naar een meegroeibed, want zijn huidige slaapkamer is niet zo groot, maar ik twijfel toch ergens nog.
Hij begon er trouwens zelf over dat hij écht niet meer in zijn bed past en dat we een nieuw bed moeten kopen en als ik m nu zie liggen denk ik ook dat we dit misschien al een paar maanden eerder hadden moeten doen ![]()
Ik heb nog wel een matrassenvraag.
Stel dat het toch een eenpersoonsbed wordt, moet je dan echt een kindermatras kopen of is dat marketing?
Ik ben onlangs van matras gewisseld, dat matras had ik 3 jaar en is in principe nog prima. Kan een kind daar gewoon op (het is niks fancies, gewoon een degelijke ikea pocketvering) of toch beter een dunner matras kopen voor kind?
Ik lees vanalles over zones en kinderen in de groei enzo. Geld is geen probleem, maar ik vind het ook zonde een in principe goed matras weg te doen.
Ik wist niet dat er zoiets als een kindermatras bestaat, lijkt mij puur marketing, maar heb me er niet in verdiept.
Edit: voor mij is alles met kind-, baby- of huwelijk- ervoor puur marketing. Je betaalt dan meteen het (drie)dubbele voor producten ![]()
Ik denk het ook, en ik dacht altijd dat ik er niet gevoelig voor zou zijn, maar het is toch je kind hè ![]()
Waarschijnlijk wordt het toch een meegroeibed, anders staat zijn kamer vol en is dit nu een nonprobleem.
Babies, trouwen en doodgaan betaal je 3x zoveel inderdaad ![]()
Haha ohja, ik was de uitvaarten vergeten!
Ik ben voor een peuterbed gegaan, omdat ik daar één van gezien had die ik heel mooi vond een betaalbaar was.
Soms wel een beetje spijt dat we niet direct een grote bed hebben gedaan, want kind is niet de makkelijkste slaper en dan kan je er tenminste wat beter bij liggen ![]()
Hoe werkt een meegroeimatras.?
Moet je daar dan stukken tussen zetten ofzo
War zielig! Heb je het wel eens met je huisarts of kinderarts over gesproken? Mijn dochtertje had uiteindelijk 13 infecties in 1 jaar en dat is best veel. Groeide er ook niet goed door. Kwam wel eea naar voren, dus zou wel adviseren mocht je twijfelen zoek contact. Hier ook overigens een oudere broer die naar school/bso gaat. Ze is nu 15 mnd (of 16 haha ) en het wordt niet echt minder …
Voor de urineweginfecties en de koemelkallergie ben ik bij de kinderarts geweest… die gaven de laatste keer aan dat die kleintjes elke maand wel een virusje “mogen” hebben. Maar inderdaad, als ze een paar dagen slecht drinken en eten dan gaat de groei al snel achteruit. Kon de arts verder iets voor jullie betekenen?
Ja het grootste deel zit aan één stuk en daar zitten dan twee losse stukken bij waarmee je het (aan het voeteneind) kunt verlengen.