Tips, ervaringen & aanraders #8

Durf niet meer te zeggen. Maar op gegeven moment paste m’n zoontje niet meer in dat ligbadje en vond het maar irritant dus toen hier op overgegaan.

2 likes

Hebben jullie tips voor een fijne rietbeker?

J. is bijna 2 jaar en drinkt altijd uit de Munchkin 360° beker. Ook uit een open beker drinkt ze al dus dat gaat allemaal goed. Maar…ze heeft haar mond de hele dag door open. Ik zie hem echt nooit dicht :sweat_smile:

Ze heeft nog een speen in bed dus dat zal daar aan liggen verwacht ik. Stoppen met de speen lukt helaas nog niet, hebben het laatst geprobeerd en toen echt een terrorweek gehad. Daardoor besloten om het over een paar maanden opnieuw te proberen.
Ik kreeg de tip om een rietbeker aan te schaffen zodat ze haar mondspieren gaat trainen. Welke beker is fijn? Camelbak, Philips Avent…?

2 likes

Hier gewoon eentje van Kruidvat

4 likes

Munchkin heeft ook goeie rietjes bekers. Met een gewichtje onderin, zodat het rietje altijd naar beneden hangt.

3 likes

Wij gebruiken nu Nuby Flip It ofzo.

Maar zou dat echt helpen? Kan ze wel goed ademhalen door haar neus?

2 likes

Simpele van Hema of kruidvat werkt hier ook prima.

1 like

Bedoel gewoon voor in het babybadje!

Misschien is speelgoed roulatie dan ook wel iets om te proberen. Dus een tijdje bepaald speelgoed aanbieden en de rest opruimen en eens in de zoveel tijd wat omruilen. Dan voelt het opgeruimde speelgoed weer nieuw en interessant. :relaxed:

3 likes

Ja, de coating aan de achterkant lost op. Ik had dat 3 jaar terug al met die slabben. Het werd na 1x wassen plakkerig en na 2x was het er helemaal af (ik had de eerste keer niet door dat het de coating was).

Toen aangegeven bij Zeeman en ze hadden nooit gehoord dat ze lekken na het wassen🤷🏻‍♀️

1 like

Oh, ja dat zou ik juist graag willen. Maar dat past dus niet in mn huidige badje en daarom zoek ik wat anders. Ga kijken of ik met de Stokke uitkom.

Ook hier hele goede ervaring met de stokke (wij hebben ook alleen een douche en kleine badkamer dus opvouwbaar is top, door de druk van het water zijn al die vouwen weg als je er water in doet)

2 likes

Ze hebben z’n lipbandje wel gecheckt en die was goed. Was wel eventjes minder na het klieven leek maar is nu weer hetzelfde als hiervoor. We gebruiken nu die brede Dr Browns flessen maar ga denk die standaard eens proberen, misschien dat hij dan niet meer klakt.
Ben gister trouwens naar de winkel geweest en zij heeft weer een andere speen aangeraden (prematuur) en tot nu toe lijkt het wel een heel stuk minder te zijn dus ben benieuwd naar vandaag

Heeft iemand dé tip voor me? We willen deze zomervakantie naar een Grieks eiland, vanaf airport Groningen. Maar ik zie door de bomen het bos niet meer wat accomodaties betreft. Ik krijg er enorme keuze stress van…

Of is het sowieso een afrader om met een baby van dan 13 maanden te vliegen?

Wat ik deed toen mijn dochter nog jonger was, was accomodaties selecteren op minimaal 2 slaapkamers of in ieder geval een aparte woonkamer. Zodat wij in de avond niet stil hoefden te doen. Als je ook nog selecteert op campingbedje valt er héél veel af. Dan wordt kiezen een stuk makkelijker :smiling_face_with_tear:

Wat is nou echt een fijne buggy voor een peuter/kleuter. We gebruiken nog altijd onze Dubatti kinderwagen maar 1: is dat ding best lomp en groot om mee te nemen en 2: groeit hij daar echt uit. Wie heeft de tip?

1 like

Spelen jullie kinderen nou echt vaak met de ballenbak als je die in huis hebt? En bergen jullie dat af en toe op?
Wij hebben die nu cadeau gekregen maar vind het eigenlijk met groot/vol in de woonkamer.

Wij hebben hem nu op zolder staan en pakken hem af en toe erbij, dan wordt er wel flink mee gespeeld tot ze het zat zijn en dan gaat hij weer naar zolder.

2 likes

Mijn kinderen spelen eigenlijk elke dag wel in de ballenbak. Onze ballenbak is zo’n blauwe schelp, die wil ik in het voorjaar/zomer ook lekker buiten neer zetten.
Mijn zoontje gaat er echt lekker in liggen en chillen en spelen. Mijn dochter is vooral bezig met de ballen uit de ballenbak halen :sweat_smile:
Maar ik kan me ook wel voorstellen dat niet iedereen een ballenbak in de woonkamer wil laten staan.

2 likes

Is er hier iemand die veilig samen slaapt met haar kindje? Ik overweeg het, maar heb daar een aantal vragen over

2 likes

Wij slapen samen maar of we het helemaal veilig aanpakken weet ik niet.

4 likes