Tips, ervaringen & aanraders #8

Ik vind die van Hema fijn! En baby ook geloof ik haha

3 likes

Ik zie die niet online. Alleen eentje zonder mouwen en grotere maat.

3 likes

Ik heb deze besteld! De mouwen kunnen eraf en het halsje is ook klein. Mijn baby is er alleen nog niet dus ik kan niet vertellen of hij fijn is in de praktijk.

1 like

Lodger! Hele smalle hals. Wel tweedehands kopen.

2 likes

Lodger newborn, al kon mijn kindje bij maat 56 ook al wel een normale lodger aan omdat de hals zo smal is.

Edit - wat @kusjessoldaat dus zegt, en idd via Vinted kopen!

2 likes

Lodger slaapzakken inderdaad. Makkelijk tweedehands op Vinted te krijgen. Ze hebben een veel smallere halsopening dan Hema slaapzakken. Vond dat op die leeftijd fijner. Plus die ik had (Hopper), kon je tot heel ver openritsen, zodat je makkelijk kon verschonen zonder slaapzak uit te doen.

2 likes

Lodger vond ik al heel snel te klein worden. Wel fijne slaapzakken.

Bij de slaapzak van de Hema kun je de opening van de hals wat kleiner zodat hij langer mee gaat. Het is van maat 50-68 volgens mij.

3 likes

Dank allemaal, ik ga kijken voor eentje van Lodger! Toevallig iemand van hier die er eentje verkoopt?
En welke TOG waarde zouden jullie doen? Het is voor direct gebruik dus “zomer” nu. Geen koud huis.

3 likes

Ik heb een roze klaarliggen om te verkopen in maat 68-80, deze is TOG 2.4. Mijn baby slaapt nu in een hydrofiel slaapzak van Lodger met korte romper en een pyjama met lange mouwen + lange benen (dat is wel net iets te koud, alternatief zou ik die TOG 2.4 doen met alleen romper en de armen eraf geritst). Ik moet wel zeggen dat die TOG waardes me allemaal niet zoveel zeggen en ik vooral kijk naar hoe warm/koud m’n kindje voelt.

4 likes

Die is helaas wel te groot voor m’n baby, past nog in maatje 50 nu namelijk. Maar thanks!

1 like

Oh ja dat wordt echt wel groot. Ik heb het net even teruggezocht, mijn kindje droeg vanaf dat zij 60cm was de maat 68-80 met de mouwen omgerold. Daarvoor nog de kleinere maat. Lodger valt klein (kort in lengte) vind ik zelf maar voor de 68-80 moet een baby al wel een ruime maat 56 hebben denk ik!

1 like

Onze B. is 3 maanden en ik ben vandaag voor de tweede keer wezen baantjes trekken in het zwembad. Maar ik merk dus dat ik tijdens het zwemmen last heb van urineverlies. Verder geen last van, maar tijdens het zwemmen wel :frowning_face:

Deze in maatje 60. Ik doe z’n armen er ook in omdat hij ingebakerd slaapt. Super schattig :smiling_face_with_three_hearts:

2 likes

@Kryptonite / @anon26794567 / @itakepictures / @Eendagsvlieg

Bedankt nog voor alle knutseltips. Uiteindelijk hebben ze zich het grootste deel van de tijd vermaakt met verven. Ik had canvasjes bij de Action gekocht. Op eentje met schildertape de voorletter geplakt en die tape ma het verven weggehaald. Gaf een leuk effect.

7 likes

Je zou een afspraak kunnen maken bij de bekkenbodem fysio, mogelijker je er met een paar weken oefeningen vanaf

3 likes

Mijn neefje word binnenkort 8 en ik heb geen idee wat ik hem moet geven. Hij geeft zelf ook eigenlijk niets aan en zijn moeder had het over een activiteit. Ik ben alleen 33 weken zwanger nu dus ik kan zelf niet suuuuper actief meer zijn haha. Heb voor een eerdere verjaardag kaartjes besteld voor Freek Vonk maar dat werd eerst uitgesteld door corona en daarna heb ik ze moeten verkopen omdat ze op vakantie gingen. Ik heb echt geen idee wat er nu een beetje leuk is voor die leeftijd en hij heeft eigenlijk ook al bijna alles :sweat_smile:

1 like

Naar de bioscoop/theatervoorstelling?

1 like

@Sovereign ja naar de bioscoop en dat hij dan daar ook lekker snacks mag kiezen en daarna nog naar de mc donalds ofzo. En als hij dan misselijk is na alle snacks en fastfood dan lever je hem weer thuis af :stuck_out_tongue_winking_eye:

Of samen een ijsje gaan eten / gaan lunchen ergens en dan naar de speelgoedwinkel en dat hij dan voor x bedrag zelf iets mag uit kiezen. Dat deed mijn moeder vaak met neefje/nichtje/buurkindjes en was altijd groot succes.

En misschien is een klimbos ofzo ook wel leuk. Dan kun jij zelf niet mee doen, maar kan hij eventueel een vriendje mee nemen als dat in het budget past.

4 likes

Een bioscoopkaartje + geld voor popcorn is altijd goed. Mijn kind van bijna 8 zou daar dolblij mee zijn

4 likes

Kaartjes voor zo’n trampolinepark, dat vinden ze echt geweldig op die leeftijd.

Verder zijn ze vaak gek op pokémon, super mario, uitje naar monkey town, zwemmen, lego, k’nex, geomag (speelgoed met magneetjes).

3 likes