Tips, ervaringen & aanraders #8

Naar de bioscoop/theatervoorstelling?

1 like

@Sovereign ja naar de bioscoop en dat hij dan daar ook lekker snacks mag kiezen en daarna nog naar de mc donalds ofzo. En als hij dan misselijk is na alle snacks en fastfood dan lever je hem weer thuis af :stuck_out_tongue_winking_eye:

Of samen een ijsje gaan eten / gaan lunchen ergens en dan naar de speelgoedwinkel en dat hij dan voor x bedrag zelf iets mag uit kiezen. Dat deed mijn moeder vaak met neefje/nichtje/buurkindjes en was altijd groot succes.

En misschien is een klimbos ofzo ook wel leuk. Dan kun jij zelf niet mee doen, maar kan hij eventueel een vriendje mee nemen als dat in het budget past.

4 likes

Een bioscoopkaartje + geld voor popcorn is altijd goed. Mijn kind van bijna 8 zou daar dolblij mee zijn

4 likes

Kaartjes voor zo’n trampolinepark, dat vinden ze echt geweldig op die leeftijd.

Verder zijn ze vaak gek op pokémon, super mario, uitje naar monkey town, zwemmen, lego, k’nex, geomag (speelgoed met magneetjes).

3 likes

Oh dit vind ik ook echt goede tips.

1 like

Misschien gekke vraag maar met een dreumes erbij was ik vergeten hoe mega ranzig je bank kan worden en we hebben natuurlijk weer een licht grijze. Hoe maken jullie je bank schoon? We hebben hem wel ooit behandeld maar goed kan geen dreumes tegenop ben ik bang. Nu zag ik wel filmpjes van iemand die dan langskomt voor reiniging maar ik vind dat nogal prijzig (of ik ben gierig kan ook). Nu dacht ik zal ik zelf een apparaat huren bij de bouwmarkt. Iemand tips en ervaringen?

2 likes

Oh ja matrassen gelijk meenemen is ook geen slecht idee. :scream:

Wij doen gewoon met een vochtig doekje, ook een grijze bank maar wel van leer. Dus kan geen reiniging doen met een apparaat ofzo. Probeer wel gewoon direct vlekken enz te verwijderen, zodra mijn zoontje iets heeft gegeten zijn handjes wassen of met van die vochtige doekjes zodat hij de bank niet helemaal vies maakt. Soms eet hij weleens een danoontje of ijsje op de bank maar dan zet ik ook een hydrofiel op de plek waar hij zit zodat als er iets knoeit het op het doekje komt en zo min mogelijk op de bank.

1 like

Mijn dochter smijt gewoon eten door de hele kamer is niet te temmen haha. Moet regelmatig eten van de muur afhalen :sob:. Nu hebben we wel iets van een bank is ook om op te zitten er wordt op geleefd maar nu zijn de vlekken wel echt luguber

1 like

Bij de gamma, praxis of karwei kan je een tapijtreiniger huren voor 1,5 uur. Dan kan je het zelf schoonmaken. Hebben wij ook wel eens gedaan en werkte goed!

3 likes

Ik heb laatst een instagram/ tiktok hack gebruikt, zoals hier.
Je lost gewoon wat wasmiddel op in warm water (ik heb gewoon waspoeder gebruikt) en dan een microvezel doekje erin dopen, over een pannendeksel spannen (zodat je groot oppervlakte hebt) en dan over de bank schrobben. Werkte hier echt goed! En onze bank was echt vies :grimacing:
Je moet dan wel echt de hele bank doen want anders krijg je mogelijk kleur verschil door het vocht.

4 likes

Dit lijkt me dus echt hooguit eenmalig een goed idee. Want je moet het wasmiddel er ook weer uit krijgen, en dat doe je op deze manier niet. Daardoor gaat het ophopen en er juist smoezelig uitzien.

5 likes

Ooooeh ja daar heb ik totaal niet bij stil gestaan! Ik zag ook een filmpje van Nancy Birtwhistle en zij doet iets soortgelijks (maar dan met afwasmiddel en washing soda) dus ik vertrouwde het wel :sweat_smile: (ik ging het schoonmaken omdat die bank weg moest en uiteindelijk werd het opgehaald door een stichting die het zelf professioneel ging reinigen, dus ik had het net zo goed niet kunnen doen :joy: )

Een tapijt reinig apparaat lijkt me wel echt leuk om zelf een keer te proberen haha

2 likes

Heb je daar toen ook je bankstel mee gedaan? Of alleen tapijt. Ik wil graag ons kleed, lichtgrijze bank en lichtbeige stoelen doen maar ben te bang 🥹

Voor het bankstel huur je een meubelopzetstuk erbij! Gaat prima, maar de hoezen van mijn bank kunnen ook in de was dus ik was niet heel bang voor schade.

3 likes

Ik ben vooral erg benieuwd hoeveel vuil er uit komt, kan mij er nu al op verheugen hoe zwart het is

2 likes

Nee het bankstel en een stoel! Het heet wel tapijtreiniger maar kan ook prima voor je bank.

voor en na

14 likes
  • rent nu naar de bouwmarkt *
3 likes

Ik heb mijn marktplaatsbank schoongemaakt met dasty en sponsje. Is ook goed gelukt. Zou zelf ook nooit meer een nieuwe bank kopen met kinderen haha

1 like

Ok, wie heeft een goede tip om een 1 jarige zelf te leren slapen?

Na zo’n 14 maanden zelf ook niet meer dan 4u aan een stuk slapen, ben ik op het punt dat ik het spiraal waar ik in ben beland wil doorbreken. Ik ben me ervan bewust dat ik het zelf in stand houdt, waarbij mijn geduld op raakt en zeker snachts in m maar zelf in bed erbij neem. De hoop dat dit vanzelf over gaat, die ben ik ook voorbij. Dus ik wil iets gaan ondernemen, met resultaat. Zo’n cry-it-out methode ben ik alleen echt te softie voor en zie ik niet als een geslaagde methode. :clown_face:

3 likes