Tips, ervaringen & aanraders #8

Ik kan alleen maar reageren op je laatste alinea: mijn vorige zwangerschap heb ik echt amper genoten. Het was voornamelijk een soort van doorstaan :sweat_smile: Ik had 0 vertrouwen dat echt een kindje zou komen en dat het goed zou gaan.

Achteraf heb ik van dat gedeelte eigenlijk weinig last. Mijn zwangerschap was niet leuk maar dat hoefde ook niet van mezelf. De hele heisa rond zwangerschappen is voornamelijk wat wij als maatschappij ervan hebben gemaakt.

Wil je hulp gaan zoeken voor je angsten?

5 likes

Swedish linens voor hoeslakens

2 likes

Ik heb deze en werkt prima. Ook over de kinderwagen heen.
Als het regent als we naar buiten gaan doe ik de officiële hoes eroverheen maar die neemt zoveel ruimte in om mee te nemen. Dus dan pak ik deze.

1 like

Iemand aanraders voor een stevige piekstok?

Opzoek naar een fietshelm in een maat groter dan 56cm.

Onze kinderen gebruiken de bobike go helmen, maar die van onze oudste wordt echt wel te klein nu. Ze draagt daar de grootste maat (omtrek 52-56cm) van, dus opzoek naar een andere.

Iemand tips voor fijne helmen in grotere maten? Het liefste wel met zo’n wieltje dat je hem goed vast kan maken. Veel wat ik online tegenkom is of meteen 50+ euro of de grootste maat is dan ook tot 56cm.

2 likes

Denk dat je met hoofdomtrek 56 al snel bij de volwassen maten uitkomt en daardoor duurder uitkomt. Dat is echt flink voor een meisje van vier. Ik geloof best dat de huidige te strak zit, maar weet je zeker dat hij goed zit? 56 lijkt mij zo groot voor een meisje van die leeftijd.

Mijn dochter van 4 heeft ook een groot hoofd. Qua omtrek gemeten op 55 cm, maar qua vorm van voorhoofd naar achterhoofd vrij lang. Een helm van maat 56 krijgt ze daardoor niet goed op haar hoofd…

@Suikerklontje Ik heb qua kinderhelmen geen grotere maten gevonden. Zal dus ook richting volwassenmaten gaan kijken.

1 like

Ja ze heeft ook wel een bovengemiddelde hoofdomtrek, toen ze 2 was droeg ze bijvoorbeeld al mutsen 4-6 jaar omdat 2-4 jaar te klein was.

Sinds een paar weken ligt die een soort van bovenop haar hoofd ofzo en sluit niet meer mooi aan, na 5 minuten fietsen staat er dan al een hele afdruk in haar hoofd (waar ze zelf over klaagt dat het gevoelig wordt) of hij zit constant scheef als we hem een standje losser doen. Los van dat zo strak niet fijn is, ligt hij dan ook gewoon meer bovenop haar hoofd dan zoals je het op de plaatjes ziet zeg maar. Weet niet zo goed hoe het uit te leggen, maar toen ze nog een maat kleiner droeg en ze kwam op dat punt, hebben we een maat groter gekocht en was het wel weer goed (deze helm draagt ze nu ruim 2 jaar).

Kan natuurlijk ook goed liggen aan hoe die helmen van Bobike vallen. Wilde eigenlijk even helmen gaan passen met haar afgelopen weekend, maar wij hebben 2 fietsenwinkels/fietsenmakers hier in het dorp en die hebben gewoon geen fietshelmen? Dus ben met der naar een grote zaak verderop gereden, hadden ze alleen producten voor volwassenen :sweat_smile: maar daar dus verder niet gekeken, want dacht ze moet een kindermaat hebben nog.

@Pijnappel ik denk dat het dat bij haar ook is, wat jij schrijft over van voorhoofd naar achterhoofd. Als mensen haar zien is iedereen verbaasd als ze horen dat ze een groot hoofd heeft. Nu zat ze toen haar hoofdomtrek nog werd gemeten bij het CB ook altijd tegen de bovenkant van de curve, maar het lijkt vooral dat achterhoofd te zijn inderdaad.

1 like

Ja, denk dat je met die maat idd bij volwassenen helmen uitkomt. Misschien bij Decathlon? Daar heb je wel goedkopere opties, maar idd goed om even te passen met haar hoe dat zit.

2 likes

Heb je al bij decathlon gekeken? Ik zie dat ze daar ook wat grotere hebben, en niet voor de hoofdprijs. Bijvoorbeeld deze:

1 like

@Bal nee nog niet gekeken, want die zit niet echt in de buurt hier dus helemaal niet aangedacht! Thanks, de keuze is reuze zie ik.

Wil eigenlijk ook nog naar IKEA en daar zit wel vlakbij een Decathlon, dus dan kunnen we mooi combineren en daar mooi even gaan passen ipv op de gok bestellen en hopen dat het goed zit.

2 likes

Het valt me soms ook op dat de manier waarop het haar zit (staart/staartjes) ook invloed kan hebben op de pasvorm. Maar als het altijd niet goed zit, dan is het waarschijnlijk inderdaad een kwestie van een maat groter.

Edit: Misschien zijn er ook winkels die zich richten op kinderen die in de wielersport (racen/mountainbiken) zitten en merken in het assortiment hebben die groter vallen dan je nu hebt?

3 likes

Oh dat is ook nog een goede om naar te kijken, ga eens googlen!

3 likes

Ik vind zelf de anwb ook fijne helmen hebben, ook voor kinderen. Zijn regelmatig met 20% extra korting.

1 like

Wat zijn fijne, niet te dure schoentjes voor een kindje dat wat los begint te lopen?
Binnen loopt ze veel langs meubels ed en ze begint steeds meer losse stappen te zetten.

Vandaag was ze op de opvang naar buiten, maar ze heeft nog geen schoenen (alleen slofjes) omdat ze altijd op blote voeten loopt. Toen hebben ze haar haar witte sokken buiten aangedaan. Dat is niet echt prettig en binnenkort ook te koud natuurlijk.
Ik moet dus wel iets voor buiten hebben nu. Dan kan ik haar zelf ook mee in de tuin nemen als het niet droog is.

Zijn laarsjes dan wat? Of beter wat anders zoals leren slofjes die vies mogen worden? Omdat ze nog niet echt loopt lijken schoenen me een beetje zonde van het geld.

1 like

Shoesme heeft speciale schoenen voor net lopende baby’s. Heeft een flexibele zool. Op Vinted goed tweedehands te krijgen. Vaak in bijna nieuwstaat omdat eerste schoentjes meestal niet lang gedragen zijn. Zijn wel echt schoenen trouwens…

3 likes

Er is nu op veel plekken ook nog sale. Mijn dochter haar schoentjes waren ineens weer te klein, dus heb afgelopen week voor 24 euro shoesme sneakertjes in een maatje groter besteld. Dat valt nog mee qua prijs!

3 likes

Ik heb deze en de zool is echt heel fijn!
Ik heb de sneakers trouwens. Ze draagt maat 21.

1 like

Mijn man en ik willen de baby een houten blokkenset geven voor haar verjaardag en van opa en oma krijgt ze duplo. Is dat wel leuk om allebei te hebben, aangezien het allebei bouwspeelgoed is? Of liever een van de twee kiezen? Heeft iemand allebei en wordt er dan ook met allebei gespeeld?

1 like

Blokken speelde mijn zoontje zeker mee toen hij wat jonger was (1-2 jaar), duplo kwam later toen hij wat ouder was.

1 like