Tips, ervaringen & aanraders #8

Wij hadden shoesme voor beide als eerste (& tweede) schoenen. Heel flexibele zool. Wel in de sale gekocht, waardoor ze geen 60-70€ waren maar de helft of minder…

Toen ze nog stapjes deden/langs dingen liepen had ik leren slofjes die ook naar buiten mochten. Van Bijv lodger

3 likes

Ik vind dat wel echt anders van elkaar. Blokken kan je ook jaren plezier van hebben omdat je er ook anders mee kan spelen. Hier bouwen we huizen voor de houten trein of tunnels. Maar je kan blokken natuurlijk met ieder speelgoed combineren.
Duplo is super leuk om mee te bouwen en wordt hier ook heel veel mee gespeeld. Wij hebben alle oude duplo die van onszelf is geweest uit de 80’s en ziet er nog echt goed uit en leuk met van die retro popjes. Dus ook wel goed op marktplaats te kopen denk ik.

3 likes

Wij hebben schoentjes van Elefant met zachte zool, eerst mt 20 (toen liep ze eigenlijk alleen nog aan de hand) en nu via Vinted een paar in mt 21 gekocht (zelfde status als jouw dochter nu denk ik - kruipen heeft de voorkeur maar steeds vaker uit zichzelf ook losse stappen tussen meubels bijv).

@Feather hier wordt met zowel Duplo als blokken veel gespeeld. Blokken stapelen en in de vormenstoof proberen te proppen, Duplo met de autootjes rijden en blokjes proberen op de plaat te zetten. En bij elk duplo-diertje het geluid maken. Vind het zeker wel een aanvulling op elkaar!

5 likes

Bedankt voor de schoenentips! Ik ga even kijken of ik nog wat in de opruiming kan vinden (tweedehands van onvekenden vind ik niet fijn) Die van Lodger zien er goed uit, ook goede aanbieding, maar ik denk dat we al naar maat 21 moeten want ze heeft best grote voeten.
Ik heb trouwens wel slofjes met leren zool, maar die zijn zo zonde om vies te worden :sweat_smile:

1 like

Ik kreeg destijds ook de slofjes/schoentjes van Aapie getipt. Zijn qua materiaal meer slofjes en qua uiterlijk schoentjes.

Voor mijn kind werkte het niet vanwege een hoge wreef, maar ze zagen er wel goed uit. En vrij betaalbaar.

3 likes

Dank je! Hier helaas ook een hoge wreef, daar had ik nog niet eens aan gedacht :sweat_smile:

Ik heb het allebei, maar hier wordt echt veel meer met Duplo gespeeld.

3 likes

Wij hebben bewust alleen voor Duplo gekozen en ook echt veel Duplo. Veel extra blokken ook via marktplaats en Duplo treinset. Daardoor wordt er echt heel veel mee gespeeld. Je kan er eigenlijk alles mee. Diertjes, voertuigen, huisjes. Bouwen, fantasie spel. Omdat we zoveel hebben kunnen we echt indrukwekkende treinbanen en grote torens maken. Er wordt hier 90% van de tijd met Duplo gespeeld. We zijn groot fan. Wat mij betreft kun je nooit teveel Duplo hebben.

6 likes

Woonde jii in Brabant of ben ik in de war?

Bij Verm.eulen in D.ongen heb je goede baby en kinderschoenen en beneden hebben ze hele jaar door outlet.
Veel 50% korting dus wij hadden nu shoes me voor 29 euro ipv 59.

Ze raadden ons ook shoes me aan, bij 2 verschillende winkels en pas als ze min 2 maanden echt goed lopen een schoentje met hardere zool.

1 like

Het Zoldertje? Of zo noemde mijn familie dat vroeger, haha. Helemaal vergeten, goed idee!

2 likes

Ik word zelf dus helemaal overprikkeld van het geluid dat houten speelgoed kan maken. Van die blokken die op de grond vallen enz :triumph:

Vind duplo zelf heel leuk omdat je het op verschillende manieren kan aanbieden en ook in een thema kan maken/kopen wat je kindje op dat moment aantrekt.

4 likes

Ja hahaha! Ze zitten nog steeds op dezelfde plek haha.
Ik vond ook dat we heel fijn geholpen werden.

4 likes

Dat heb ik dus met het geritsel als je door een bak duplo gaat :grimacing:

3 likes

Als je de bak Lego/duplo omgooit (doen wij op een mega picknick kleed). Vreselijk :rofl:
Gelukkig is het daarna dan wel minder (in vergelijking met het graaien door zo’n bak haha)

1 like

Op 21 september is het de dag van de leidster. Bij onze opvang wordt er niet centraal iets geregeld. Hebben jullie ideeën wat leuk is om te krijgen? Ik neem aan dat ze al genoeg snoep etc krijgen dus dat lijkt me zelf niet leuk om te geven.
Is het ook gepast om een cadeaubon te geven?
Ze heeft zelf 7 vaste leidsters en in het gebouw zitten nog 3 groepen (extra groep dreumesen/peuters, kleuters en bso) maar daarmee heeft ze amper contact behalve met het buitenspelen/aan het einde van de dag. Is het dan gepast om alleen voor haar 7 leidsters iets te halen?

Ik maak me hier weer veel te druk om merk ik. :joy:

1 like

Ik zou zeker alleen wat voor de vaste leidsters doen. Sowieso al heel lief als je iets doet, helemaal als je cadeaubonnen wil doen, ben je al snel veel geld kwijt.

3 likes

Ik zou sowieso alleen de vaste leidsters doen. Ik geef zelf liever iets op een ander moment dan op zo’n vaste dag waarop ze al veel krijgen. Doe het vaak voor kerst en voor de zomervakantie. Dan geef ik wat lekkers, bijv een trommel vol kerstkoekjes met een kaartje of ik laat gebak / brownies oid bezorgen.

Een cadeaubon lijkt me ook prima! Altijd makkelijk, toch?
Ik zou dingen als chocolade, zeep en (thee)mokken iig mijden, dat krijg je al zoveel.

1 like

Wij hebben ook cadeaubonnen gedaan van douglas. Word het ook nog mooi voor je ingepakt. Hebben toen wel voor alle leidsters gedaan omdat ze bij ons soms ook wisselen van groep

3 likes

Goeie tip :joy:

1 like

Die krijgen mijn kinderen binnenkort cadeau :joy:
Ik heb nog zelf een extra trein met wat rails erbij gekocht, zodat ze geen ruzie gaan maken over de trein. Wordt dus kakafonie van trein geluiden in huis :joy:

1 like