Tips, ervaringen & aanraders #9

Ik ben opzoek naar sokken zonder naadjes etc. voor een kind die heel gevoelig is qua dingen op haar huid.

Ze vindt alles kriebelen en vervelend zitten (niet alleen bij haar voeten maar overal ook kaartjes, naadjes in hemden etc.) , loopt het liefste op blote voeten en ook in haar schoenen zonder sokken. Maar nu krijgt ze sinds kort ineens blaren als ze geen sokken aan heeft…

Krijg via google wel wat opties, maar misschien heeft iemand ervaring met een kind wat gevoelig is op dit gebied en een tip?

1 like

Falke sensitive!

1 like

Wellicht kijken naar sokken voor mensen met autisme? Deze zijn altijd naadloos en zonder kriebelende stof.

1 like

Hoeveel zouden jullie een meisje van 14/15 betalen voor oppassen in de avond als onze dochter van 1,5 op bed ligt?

Ik heb 1 vriendin die ook een oppas heeft en die betaalt 5 euro per uur. Maar vind dat zo weinig? We denken zelf aan 7,50, is dat gek?

• Minder dan €5 per uur
  • €5 per uur
  • €6 per uur
  • €7 per uur
  • €8 per uur
  • €9 per uur
  • €10 per uur
  • Meer dan €10 per uur

0 stemmers

2 likes

Dank je. Ja ik kan me hier inderdaad gesprekken over herinneren, maar kon het niet vinden met de zoekfunctie 🫣

1 like
1 like

12.30 uur

Ik heb €10 gestemt maar eerder omdat ik heel blij zou zijn met iemand in de buurt die zou kunnen oppassen. Het is me wel wat waard om die te motiveren om nog eens te willen komen.

1 like

Ik kreeg de tip om bij onrust de oudste destijds eerder naar bed te brengen. Zij ging altijd om 13:00 uur en dat lukte opeens niet meer. Toen vervroegd naar 12:00 en ze pakte het weer op. Volgens mij omdat 5,5-6 uur wakkertijd wordt geadviseerd op die leeftijd.

1 like

Deze, de hele dag

image

5 likes

Mijn baby speelde toen vooral met stapelbekers en dit ding van Lovevery (via Vinted).

Edit: en Lego Primo (via Marktplaats). Eerst waren de rammel-blokjes vooral leuk, daarna oefenen met stapelen. Vanaf 14/15 maanden zijn we over gegaan op normale Duplo.

2 likes

Ik betaal onze 18 jarige oppas 10€ per uur voor overdag oppassen. Savonds is nog niet voorgekomen maar eigenlijk vond ik dan 8€ per uur wel prima. Zou d’r ook eens een weekend willen vragen en dan zou ik ook wel anders rekenen denk ik.
Ooh @Applepie de reden dat wij vind ik ook wat hoog zitten is oa omdat ik wil dat ze de vaste oppas blijft. Dus niet dat ze straks zegt ja doei bij de appie verdien ik meer ik ga daar wel heen.

3 likes

Dit is bij ons echt een hele goede aankoop geweest. De blokjes maken geluid (zoals ook de Eichorn blokken met geluid wat ook een goede aankoop was maar toch beetje dubbelop met dit ding) en dat vond ze al snel super leuk. Daarna een fase met alles door het ronde gat en nu stapelt ze de blokjes en gebruikt ze de vormenstoof. Maar ook erin en eruit is nog leuk.

De Haba regenboogbal heeft ze ook veel mee gespeeld rond die tijd maar wordt nu nauwelijks nog aangeraakt (14 maanden, denk dat als ze goed loopt dit weer leuk is)

en ook al lang een hit zijn Sensorische plastic ballen . Toen ze klein was vond ze vooral die gele leuk om vast te houden en op te kauwen. Daarna alles in/uit een mandje en nu om mee te gooien.

4 likes

Deze kan al vanaf jonger maar blijft reuze interessant:

4 likes

Wij kochten wel al 1+ speelgoed, eventueel kleine onderdeeltjes weghalen maar die heb je niet zoveel in dreumesspeelgoed. Inmiddels is m’n baby van 10 maanden veel meer geïnteresseerd in de Duplo en Smartmax van z’n grote broer dan het babyspeelgoed. En dat is ook best groot allemaal, alles wat kleiner is hebben we opgeborgen.

2 likes

Van wat ik hoor is het echt heel lastig om langdurig een fijne, goede oppas te vinden. Dus ik zou liever wat meer betalen aan iemand die dus wellicht ook wat langer/vaker blijft oppassen.

2 likes

Misschien een tip voor iemand die deze wil kopen. Heb ze vorige week bij de aldi gekocht voor €6 of €7. Weet de prijs niet meer precies

3 likes

Ik las hier dat je het dienblad van de tripp trapp heel makkelijk in de vaatwasser kan doen maar ik zou het absoluut niet aanraden met een zwart dienblad. Hij wordt er helemaal dof en wit uitgeslagen van :smiling_face_with_tear:

3 likes

Helemaal eens dat oppassen meer verantwoordelijkheid is dan een schap goed invullen, maar op bovenstaand. Ik denk eerder dat het gesprek met je 15- jarige dan moet zijn of hij/zij überhaupt wel in staat is om die verantwoordelijkheid te nemen ipv hoeveel geld het oplevert.

Want laten we eerlijk zijn, meeste tieners die oppassen zien het wss gewoon als een chille manier van geld verdienen. Zeker als kinderen al op bed liggen. Althans zo was het toen ik die leeftijd had en ik geloof niet dat de huidige generatie perse zoveel volwassener is met het nemen van een bijbehorende verantwoordelijkheden. Betekent overigens niet dat iemand geen verantwoordelijkheid neemt, maar het is wel gewoon een tiener en geen volwassene.

6 likes

Kreeg gisteravond mail dat babboe adviseert voorlopig je bakfiets niet meer te gebruiken. Balen, benieuwd hoe het verder gaat met babboe.

1 like