Tips, ervaringen & aanraders #9

De discussie wordt voortgezet vanaf Tips, ervaringen & aanraders #8 - #5402 door Kusjessoldaat.

Eerdere discussies:

3 likes

@paraplu fijn dat je de veiligheid van ons kind in twijfel trekt, maar we zijn met meerdere chauffeurs dus we kunnen prima inschatten wanneer iemand niet meer kan rijden :slight_smile: Volgens mij ging de discussie over wel of niet elke twee uur stoppen vanwege kind in een autostoel en niet om andere redenen.

3 likes

Neem je je kind mee voor een kennismakingsgesprek bij een basisschool? Kind is nog geen 2 (vind het belachelijk vroeg).

2 likes

Ik zou de school even vragen wat gebruikelijk is, wij gaan binnenkort ergens kijken waar een peuter uurtje is. Zodat je je kind even kan zien spelen in de schoolomgeving, lijkt mij wel mooi. Maar je kan ook zonder kind gaan zodat je wat beter gefocust bent misschien.

2 likes

@Suikerklontje Yes zo eentje heb ik nu besteld, ik ben benieuwd.
@kusjessoldaat Vorige keer (oktoberbaby) heb ik er geen behoefte aan gehad maar nu met een decemberbaby lijkt het me toch wel handig. Ik heb het sowieso snel warm dus heb niet een te warme gekocht hoop ik.
@Feather Goede tip van het colletje, dank je!

4 likes

Mijn baby is zwaar verkouden en het is zo zielig. Ik heb al baby neusspray, maar heb niet het idee dat dat veel doet. Ik ben continu in de weer met zo’n neuspeer, maar het is echt dweilen met de kraan open. Ik las hier over Luuf, maar dat mag pas gebruikt worden bij zes maanden en ouder. Ze is nu negen weken.

Ik wil zo met haar gaan douchen (want stomen), maar als iemand nog tips heeft, heel graag. :disappointed_relieved:

2 likes

Douche superheet aanzetten, deur paar minuten dicht. En dan naar binnen en lekker stoom inademen, dat hielp hier wel wat.
Ik deed ook een paar druppels eucalyptus badolie in de douche.

Maar alles is tijdelijk in mijn ervaring want dat snot is binnen no time terug.

5 likes

Ik leg altijd een ui onder het bed, dat lijkt wel te helpen. En de snotzuiger die hier al genoemd werd.

8 likes

Een badje met eucalyptus badschuim van de Kruidvat hielp wel even, idd een gesneden ui naast het bedje zetten. Ik smeerde onder de 6 maanden Luuf op de voetjes met sokjes aan. Wat al eerder werd genoemd was ook idd de douche heel heet aanzetten, deur open en zelf in de badkamer zitten. Beterschap!

1 like

Wat voor buitenkleding is handig voor de herfst/winter? Ik ben eens op vinted aan het rondzien maar kan het totaal niet inschatten. Mijn kind wordt volgende maand 1jaar, kruipt rond maar kan voorlopig nog niet staan/lopen (gaat waarschijnlijk niet meer lang duren). Best zo’n waterbestendige overall of juist regenjas + broek? En zo’n skipak-onesie voor de winter of eerder een gewoon winterjasje? En vanaf wanneer doe je schoentjes/slofjes aan (nu is ze altijd blootvoets) en wat voor?
Haha sorry voor alle onwetende vragen, ik vind het soms wat moeilijk allemaal.

2 likes

Ons kind word volgende maand ook een jaar (weet nog dat wij bijna gelijk liepen haha!). En had een beetje dezelfde vraag.

Heb voor de herfst/winter een IELM-pak, een regenbroek en een regenjas gekocht. Winterjasje twijfel ik over, omdat schoonouders weer zo’n Engel Natur wollen pakje willen kopen wat best wel handig is omdat je er ook een dikke trui onder kan doen.

En qua schoenen: wij hebben er ook lang mee gewacht. Sinds een week of twee draagt hij leren slofjes Hebben we getipt gekregen van vrienden. Die knijpen de voet niet af bij tenen en zitten comfortabel. Het merk heet Babysteps. Zijn we best wel blij mee!

1 like

Ik vind een skipak sowieso echt fijn. Lekker warm op de fiets of in de wagen. En je hebt bij h&m waterdichte sloffen, die zijn ook lekker warm.

3 likes

Ja ik weet het ook nog :smile: zag onlangs nog je vraag ivm KDV, en dacht nog te antwoorden maar toch niet gedaan gezien je al zoveel advies had.
Waarom zowel ielm pak als regen jas+broek? In mijn hoofd gebruik je dat voor dezelfde weersomstandigheden of zie ik dat fout?
Dankje voor de tip ivm slofjes ook!

2 likes

Ah lief haha. Ja genoeg advies idd!

En we hebben die regenjas en broek als extraatje gekocht. Voor als het IELM pak te vies is / of even in de was zit. Jasje was van Vinted voor 5 euro gescoord en de broek via de Lidl website (ze hebben btw best wel leuke dingen op die site!). Misschien niet nodig, maar fijn om een back-up te hebben mocht het nog zijn.

Bij mij op mn werk worden kinderen vaak wel meegenomen, ook als ze dus nog geen 2 jaar zijn.

2 likes

Ja ik had toevallig een skipakje van h&m + bijpassende slofjes op het oog :sweat_smile: misschien dat dan idd doen, bedankt!!

1 like

Bij mij op school is dat wel gebruikelijk, maar ik weet ook dat het op heel veel scholen niet zo is. Ik zou het even vragen.

1 like

Ik vind een losse regenbroek wel handig als het wat kouder is, zodat je de winterjas eroverheen kan doen ipv nog onder het IELM pak proppen of het pak in de jas doen.

2 likes

Heeft iemand nog hotels om aan te raden voor een zonvakantie in november met een 1-jarige en een 3-jarige?

We zijn vorig jaar n.a.v. de tip van iemand hier naar Bahia Fantasia Principe op Tenerife geweest, maar die jaar zou dat bijna 1000€ meer kosten voor een nacht minder. Dus we zijn op zoek naar een alternatief.

Een waterspuitpark of mini glijbaantjes zouden wel super zijn! En zon :sunny: natuurljk!

Skipakje nooit gebruikt hier, wel gewoon een winterjas en een goede, dikke voetenzak in de wagen.

2 likes