Tips, ervaringen & aanraders #9

Het lukt mij niet om je een privé bericht te sturen, maar ik zie toevallig in ‘mijn’ Etos nog 2 van die ganzen knuffeldoekjes. Ben je al voorzien of kan ik er 1 (of 2?) voor je meenemen?

5 likes

Heeft iemand hier z’n kind(eren) tegen waterpokken gevaccineerd. Ik ben er al tijden iver aan het twijfelen, maar de oudste wordt steeds ouder en heeft het nog niet gehad. En hoe ouder hoe meer ‘last’ over het algemeen.

Ik ben benieuwd of dit een vaccinatie is waar ze erg last van hebben (zoals vaak bij BMR) of dat 't wel meevalt :slight_smile:

1 like

Ik heb een voetafdruk van mijn kind van toen ze drie dagen oud was, die wil ik graag op een kettinghanger laten graveren. Iemand hier ergens online goede ervaringen mee?

Nee ze kon nog niet trappen. Ze vond/vind het geweldig om daar in te zitten en dat wij haar verder duwen.
Een loopfiets is misschien een betere oplossing als ze “zelfstandig” moet kunnen voort bewegen.

3 likes

Ohhhh jaaaaaaaa heel heel heel
Graag alle twee!!

Je zal er ondertussen niet meer zijn. Maar als je de mogelijkheid of hebt.

3 likes

Ah hoop het zo voor je!

Nog een pro-tip: wissel de gansjes regelmatig af zodat ze evenveel slijten :nerd_face: Wij hebben er 3 en die rouleren in principe elk weekend bij de beddengoed-wissel. En eens in de zoveel tijd gaat er 1 in de was die echt vies is. Ze weet ook dat er 3 knuffeltjes zijn en accepteert vooralsnog dat er 2 in de la liggen en 1 in bed :grimacing:

Sowieso dus handig om een reserve te hebben ivm wassen.

3 likes

@girlonfire heeft ze allebei voor me meegenomen. Echt wat een topper!

Thanks voor de tip. :smiley: ding is nu al een hele tijd niet gewassen. Wordt wel weer eens tijd.

Ja heb ik gedaan! Eigenlijk had ze nergens last van, je moet er twee laten zetten en bij beide geen koorts oid gehad.

1 like

Ik heb het ook gedaan. Net als bij @Karl_Lagerfeld nergens last van gehad. Ik ben heel blij dat we die keuze hebben gemaakt.

1 like

Helaas heb ik dit niet op tijd gedaan en nu is er dus een zachte (versleten) knuffel en een harde knuffel :grin:. Natuurlijk wil hij alleen de zachte knuffel :sweat_smile:.

2 likes

Ik heb goede ervaring met next, alles bewaard voor een tweede kindje. Maatvoering die dubbel staat Bijv 62-68 is altijd de laatste. Als het met maanden aangeduid staat klopt dit vaak wel.

2 likes

299 nu bij prenatal, alleen in grijs en oker. Top prijs als je 1 van deze 2 kleuren wil.

2 likes

Ik heb deze volgens mij, helemaal ongebruikt, nog liggen tussen de knuffels (waar dochter ook nooit naar om kijkt). Heb je er inmiddels een weten te regelen? Zo niet kan je die van mij wel overnemen. Moet nog wel ff checken of het precies die is.

Ik heb het ook gedaan toen de oudste 1,5 was. Twee keer nergens last van.

1 like

Hoe oud is jou kind?
Ik twijfel er ook weleens over, mijn basisschool
Kind heeft het ook nog niet gehad.

Ahh hebben jullie een gouden tip tegen onrustige newborns? Of even dat het echt beter wordt?

Onze dochter is vandaag 4 dagen oud en huilt de afgelopen nachten alleen maar. Vannacht van 1800-0430, we denken dorst en/of krampjes (krijgt flesvoeding) en NIKS helpt. Afgelopen dagen overdag een droom baby. Ik vind dit zo zwaar, moet nog herstellen van de zwangerschap en bevalling en dan meteen geen slaap. Herken dit ook helemaal niet van mijn oudste dochter, toen waren de nachten ook gebroken maar dat was omdat wij haar wakker moesten maken voor drinken, dus dat was gewoon afgebakend.

Het voelt ook hele tijd alsof ik een vreemd kind probeer te troosten, heb nog helemaal niet het gevoel dat ze bij ons hoort :cold_sweat::sweat:

1 like

Ze is pas 4 dagen oud en ineens in een grote koude wereld na 9 maanden in een warme rustige omgeving. Misschien heeft ze naast honger en krampjes gewoon behoefte aan nabijheid? Helpt vasthouden wel? En wordt ze rustig als ze gedronken heeft?
Het is pittig, maar alles gaat echt weer voorbij. :hugs:

5 likes

Ja ik zag het. Echt een goede deal maar ik wil een zwarte :sob: en nu voel ik me stom dat ik bereid ben €160 meer neer te leggen alleen maar voor een kleur maar ja dat is wel hoe het is

1 like

Dit herken ik heel erg van onze tweede, ik dacht ook wie is dit kind. Moest echt heel erg aan haar wennen, het gevoel was heel anders dan bij mijn eerste kind. Mocht je je daar zorgen over maken, bij ons is ook dat (zoals zoveel dingen) beter geworden. Ik wil met alle plezier mijn ervaring hierin delen.

Met zo veel onrust heb ik dan weer minder ervaring (klinkt wel pittig), ik ben altijd heel erg mee gegaan met wat mijn kinderen rustig en blij maakte. Zeker die eerste dagen was dat bij mijn tweede veel op of heel dicht bij mij slapen en ik heb me daar helemaal aan over gegeven.

1 like

Dit topic is na het bereiken van de limiet van 5000 reacties automatisch gesloten. De discussie wordt voortgezet in Tips, ervaringen & aanraders #9 (Deel 8).