Tips, ervaringen & aanraders #9

Een maillot onder de legging doen? Laagjes zorgen ook voor extra warmte.

4 likes

Ik zou de ondertemp even overleggen met de huisarts. Wat verder nog kan helpen is sokjes aan. Verder is 20 / 21 graden best warm. Dus zou ook denken aan wat @Pheline zegt.

2 likes

Ik ben voor Kerst op zoek naar een cadeautje rond de 50 euro (kindje is bijna 3). Even een poll voor de keuzes die ik nu heb:

1 like

Die rivierstenen zijn echt heel leuk! Je kan er van alles mee, ook buiten mee spelen. Wij hebben op werk deze heel lang op het speelplein gehad en zoveel kinderen pakten deze.

2 likes

Een vriendin van mij heeft een kindje gekregen en wil graag als cadeau een serviessetje voor wanneer het kindje hapjes mag. Ik heb al heel veel schattige bordjes langs zien komen in de vorm van beren etc. Maar hebben jullie nog aan- of afraders?

2 likes

Een goedwerkende zuignap onder het bordje is heel fijn. De bamboo bamboo vond ik de sterkste zuignap hebben, maar soortgelijke (makkelijker vekrijgbare) bordjes bij bol werken ook goed. Bestek van doddl.

2 likes

Sorry hoor dat ik alles vraag, maar hoe hebben jullie dat gedaan met spenen uitkoken? We hebben een aantal spenen waaronder Bibs maar daarvan staat dat je ze niet mag uit koken? Hoe moet je ze dan schoon krijgen?

Volgens mij was 5 minuten in een bakje met kokend water leggen voldoende.

Verder heb ik een magnetron sterilisator (vanwege borstvoeding en kolfspullen) en daar stop ik de spenen soms ook in

5 likes

Sowieso niet iets wat kapot kan vallen. Ik heb spul van Liewood en vind dat zelf erg leuk.

2 likes

Denken jullie dat een babybjorn wipstoeltje fijner is dan een standaard/goedkoper stoeltje?
Ik had mijn zinnen op een babybjorn gezet maar heb nu een ander wipstoeltje geleend van mijn schoonzus, twijfel om toch nog een tweedehands babybjorn te kopen maar weet niet of dat overdreven is.

4 likes

Nog nooit gedaan. Spoel ze regelmatig af en gewoon met een beetje afwasmiddel poetsen.

3 likes

Ja, ik had een paar dingen van melamine maar die zijn na een paar keer op de grond gooien al kapot.

Hier wel die ervaring. Ik had een goedkoper merk (volgens mij chicco?) van een vriendin te leen gehad. Kind lag te veel plat en hij was te groot, waardoor ze onderuit zakte. Met de babybjorn zat ze beter en meer rechtop. Voor haar heel fijn omdat ze echt niet van liggen hield. Even goed marktplaats in de gaten houden. Heb er 2 goedkoop gescoord op die manier.

1 like

Precies ja, en ze worden ook lelijk in de vaatwasser. De print gaat bubbelen en laat los. Dat liewood spul ziet er nogsteeds goed uit en heeft geen beschadigingen

3 likes

Ik vond hem fijn dat hij hem erg bouncy was en helemaal plat kon opvouwen maar verder was het niet lang een succes hier (paar maanden maar) ivm dat ze het niet echt fijn vond na een tijdje om te liggen en wilde ze alleen maar rechtop zitten. Dus zonde van mn geld. Wel nog redelijk goed kunnen doorverkopen maar ja. Anderen zweren erbij en gebruiken hem jaren, je weet het nooit.

@DikkeKip
Ik steriliseerde ze voor gebruik in een meegeleverde magnetron sterilisator (Philips avent spenen) en daarna gewoon vaak afspoelen onder de kraan. Heel soms als ik het gevoel heb dat ze vies zijn doe ik ze nog een keer in de magnetron maar denk daar niet zo vaak aan eigenlijk :grin: we hebben ook echt 10 spenen in omloop omdat ze altijd kwijt zijn dus kan ook niet onthouden welke pas gesteriliseerd zijn dus spoel ze gewoon vaak af.

1 like

Ja ik vind het echt een groot verschil en zn geld waard. De stoel vormt zich naar het lichaam van je kind, ze zitten goed, kunnen er heel goed zelf mee bouncen, stoeltje is licht en vouwt heel plat op dus is makkelijk mee te nemen. Stof kan gewoon in de wasmachine en ze gaan lang mee, ik heb die van mij voor de eerste gekocht, nog uitgeleend aan 3 vriendinnen, en bij mijn eigen 3e kind zag hij er nogsteeds netjes uit en niets was kapot. Ik had wel een donkere stof.

1 like

Ik deed ze in zo’n medela magnetronzak, gebruikte die ook voor m’n kolfspullen en de flesjes.

2 likes

Die rubberen spenen mag je inderdaad niet te vaak steriliseren want dan wordt dat rubber helemaal plakkerig en gaat ook kapot.
Ik vind dat persoonlijk niet nodig. Snap dat je het de eerste weken wil doen maar daarna steekt je kind toch alles in z’n mond en dat is ook allemaal niet gesteriliseerd.

6 likes

Toch wel veel goede ervaringen dus met de babybjorn wipstoel :sweat_smile: ik ben overtuigd.

2 likes

Het advies voor uitkoken (van alles, ook flessen en flesspenen, kolf etc) is ook veranderd. 1 keer voor eerste gebruik is voldoende en daarna gewoon goed schoonmaken met heet water. @DikkeKip

3 likes