Ja dat herken ik wel dat ze dan meteen weer in bed staan te doen als je ze weglegt. Ik legde hem dan vaak weer neer, nog een keer speen en knuffel geven en even kort aaien (echt maar paar seconden ofzo) en dan weg. En dan kom ik pas terug als hij gaat huilen.
Bij ons gaat het inslapen overdag beter dan 's avonds (overdag geen probleem als je hem weglegt, savonds wisselend (afhankelijk van zijn mood zeggen we wel eens). Dus wij zijn overdag begonnen met dat boekje toevoegen. Moment dat er de minste weerstand is zeg maar. Het is nu savonds nog niet altijd top hoor, neem hem ook regelmatig nog even mee naar beneden, met het idee even uit de situatie en over 20 minuutjes nog een keer proberen want geen energie voor strijd (+ zn grote zus ligt in de kamer ernaast en als die nog niet diep slaapt en hij wordt echt verdrietig wordt zij wakker ervan).
Edit: het nieuwste middel hier is trouwens alle spenen en zijn knuffel uit bed gooien. En dan gaatie heel zielig met zn armpjes door de spijlen proberen te pakken maar dat lukt niet. Vanochtend lag 1 speen 2 meter verderop
ik hoor inmiddels aan de manier van huilen of alles op de grond ligt of dat hij wel nog 1 speen in zijn bed heeft. Want kom pas als echt alles op de grond ligt, haddie vlug genoeg door natuurlijk dat we dan wel komen.