Je kan ook de stoel huren, dat was toen geloof ik rond €10 per maand.
Ik ben blij dat we toen de stoel hadden gehuurd, want na 2 maanden kon die weer terug, want mijn kind vond er niks aan
Je kan ook de stoel huren, dat was toen geloof ik rond €10 per maand.
Ik ben blij dat we toen de stoel hadden gehuurd, want na 2 maanden kon die weer terug, want mijn kind vond er niks aan
Ik heb ook Bibs (infinity, silicoon) en als die ergens is gevallen waar ik het echt vies vind laat ik er kokend water overheen stromen. Daarna leg ik em met de speen omhoog neer, zodat er geen water in de speen zelf stroomt. Dat gaat anders geluid maken.
En je wilt niet weten hoeveel ik hier vroeg/vraag. Mooi toch, dat we elkaar zo kunnen helpen?
Dat is zeker waar!
Bedankt voor alle reacties allemaal.
De baby wordt in januari geboren (als het goed is haha) maar ik ben nu alvast dingen aan het voorbereiden. Vandaar het uitkoken. Ben niet van plan om dat elke keer te doen. Denk dat ik daar ook te lui voor ben
Zag ook een goede tip: alle speentjes/fles speentjes etc in een vergiet of zeef doen en daar kokend heet water overheen gooien. Denk dat ik dat ga doen
Mijn baby komt ook binnenkort maar ik laat dit soort dingen over aan de kraamzorg. Die weet de laatste ontwikkelingen en kan het dan meteen aan mijn vriend uitleggen. Prima natuurlijk als je het zelf alvast wil doen maar ik wilde even aangeven dat je niet alles tot in de puntjes hoeft voor te bereiden. Wiegje maak ik bv ook nog niet op, dat kon de kraamzorg vorige keer sowieso veel mooier.
Ahh jaa, dat is ook een goeie. Het door de kraamzorg te laten doen!
Ik “moet” nog steeds een strijkijzer aanschaffen Eigenlijk echt onzin natuurlijk maar die vouwen krijg ik met geen mogelijkheid uit de lakentjes
Mingo winterleggings zijn super fijn! Mijn hele dunne dochter draagt maat 98 en heeft van die leggings 2-4 jaar. Als jouw dochter wat dikker is dan passen die waarschijnlijk goed met maat 92.
Haha boeiend ik heb ook geen strijkijzer. Baby slaapt net zo lekker onder ongestreken lakentjes hoor!
Ik maak me ook gewoon (altijd, echt top) druk om de meest onzinnige dingen 🥹
Thanks voor het relativeren!
En anders lekker zo’n klein handstomertje kopen. Mij nie bellen om te gaan strijken naast alle babywas.
Werkt dat goed, zo’n handstomer? En heb jij of iemand anders een aanrader?
Edit: ik was nu vaak een jurk of een overhemd twee keer om de meeste kreukels er uit te halen omdat ik te lui ben. Dus zo’n stomertje is oprecht een goed idee
Heb er een van Philips. Regelmatig bij de Blokker in de aanbieding! Enige wat ik gebruik, strijk nooit.
Als je normaal ook niet strijkt dan lijkt dit me ook niet het moment om dat te gaan doen
Mij niet gezien in ieder geval. Maakt de baby ook niet uit
Ik heb hem ook heel veem gebruikt! Mijn baby was een spugertje dus heel fijn dat hij wat meer rechtop kon zitten! Ik nam dat kreng echt overal mee naartoe, zelfs de kroeg
Integendeel zou ik zeggen. Was leuk hoor, die gestreken lakentjes en hydrofielen in de kast voor de geboorte, maar daarna echt nooit meer gedaan. Soms kom ik een foto uit de kraamweek tegen met een nog niet verkreukelde en verbleekte hydrofiel. Ah, memories
Wel een pro-tip: die hydrofielen slingeren in de eerste maanden overal in huis dus koop gewoon de mooie (als dat kan).
Ik weet niet of dit nog werkt als ze 1 zijn, maar onze dochter sliep vanaf 5 maanden zelfstandig in nadat we de “5 minuten methode” hadden gedaan. Dan troost je niet wiegend, maar met een hand in bed met aaien en een beetje heen en weer schudden. Tot ze rustig zijn. Dan loop je weg en zet je een timer voor 5 minuten. Als het met 5 minuten nog huilt ga je weer terug en troost je in bed tot je
baby weer rustig. Je haalt ze er gewoon niet meer uit. Eventueel kun je die 5 minuten steeds iets langer maken om ze de kans te geven zichzelf te kalmeren met een knuffeltje of speentje.
Dit hebben wij toen 3 avonden gedaan. Eerste avond duurde het 2 uur, laatste avond een half uur. En sindsdien is bedtijd echt een walk in the park en valt ze altijd zelf in slaap.
Heb je het toevoegen van een andere slaapassociatie geprobeerd al? Dus nu bv boekje lezen + wiegen en dan na aantal keer dat wiegen afbouwen. Of boekje + wiegen + muziekje aan en dan het wiegen af bouwen.
Dat werkte bij onze 1-jarige iig. Was bij hem altijd drinken + muziekje aan. Toen zijn we actief boekje aan gaan bieden en nu pakt hij zelf dat boekje en slaat het dicht als het klaar is (of soms al halverwege als hij er klaar mee is) en dan is het muziekje aan en naar bed zonder drinken.
Ja dat herken ik wel dat ze dan meteen weer in bed staan te doen als je ze weglegt. Ik legde hem dan vaak weer neer, nog een keer speen en knuffel geven en even kort aaien (echt maar paar seconden ofzo) en dan weg. En dan kom ik pas terug als hij gaat huilen.
Bij ons gaat het inslapen overdag beter dan 's avonds (overdag geen probleem als je hem weglegt, savonds wisselend (afhankelijk van zijn mood zeggen we wel eens). Dus wij zijn overdag begonnen met dat boekje toevoegen. Moment dat er de minste weerstand is zeg maar. Het is nu savonds nog niet altijd top hoor, neem hem ook regelmatig nog even mee naar beneden, met het idee even uit de situatie en over 20 minuutjes nog een keer proberen want geen energie voor strijd (+ zn grote zus ligt in de kamer ernaast en als die nog niet diep slaapt en hij wordt echt verdrietig wordt zij wakker ervan).
Edit: het nieuwste middel hier is trouwens alle spenen en zijn knuffel uit bed gooien. En dan gaatie heel zielig met zn armpjes door de spijlen proberen te pakken maar dat lukt niet. Vanochtend lag 1 speen 2 meter verderop ik hoor inmiddels aan de manier van huilen of alles op de grond ligt of dat hij wel nog 1 speen in zijn bed heeft. Want kom pas als echt alles op de grond ligt, haddie vlug genoeg door natuurlijk dat we dan wel komen.
Zoooo herkenbaar!
Ik geloof hier niet zo in, ik geloof meer dat het vanzelf wel komt… Het is normaal dat kinderen de eerste jaren hulp nodig hebben bij het in slaap vallen. Daarom de vraag: waarom wil je er vanaf? Omdat je kind het ergens anders wel kan (wat overigens heel normaal is, verschillend slaapgedrag op verschillende plekken)? Omdat je denkt dat het nu wel zou moeten kunnen omdat andere kinderen het ook kunnen/de maatschappij dat vindt? Of heb je er echt zelf heel veel last van? In dat laatste geval zou ik idd eerst kijken naar andere slaapassociaties opbouwen, voordat je andere afbouwt. Ik zou ervoor waken dat slapen een spannend en ‘onveilig’ gevoel op gaat roepen, want dan ben je verder van huis helaas.
Ik hoop niet dat je dit een veroordelende reactie vindt, zo is het niet bedoeld. Ik merkte bij mezelf dat veel dingen waar ik mee bezig was vooral kwamen door druk van buitenaf/vergelijken met anderen. Toen ik dat los kon laten werd alles veel makkelijker!
Het boek slaap! heeft ons geholpen. Kun je ook bij de (online) bieb lenen.