Tips, ervaringen & aanraders #9

Dat laatste ja! Zoveel baby’s die helemaal verstopt in hun dure Artipoppe draagzak zitten. Er valt nog veel te winnen

3 likes

Mijn kinderen vonden het allebei helemaal geweldig! We deden het wel in het grote bad vanaf een week of 10. Dan zag je opeens dat ze veel meer konden bewegen dan wat je normaal ziet. Ze waren dan echt heel de tijd aan het schateren dus denk dat ze het wel prima vonden haha. Maar ik denk dat het in een zwembad minder fijn is door de golven, tenzij je misschien in een rustig badje zit ofzo.

3 likes

Ik deed dat in het zwembad in het peuterbadje, in het grote bad mag het volgens mij ook niet.

Mijn baby vond het ook heel leuk, heerlijk vrij bewegen en heel hard spartelen en lachen.

2 likes

Mijn baby’s zagen altijd met 10 min blauw van de kou en moesten dan huilen. Vind babyzwemmen dan ook geen aanrader. Pas vanaf 1 als ze wat meer weerstand hebben en zich goed kunnen warmhouden zou ik het aanraden. Dus bereid je er op voor dat het ook nog kan tegenvallen :sweat_smile:

2 likes

Ik vind het ook altijd een hoop gedoe voor 10 minuten plezier. Met mijn dochter max. 5x gedaan voor haar tweede en met mijn baby nog nooit geweest.

7 likes

Hoe werkt een draagconsult? En zou dat nog de moeite waard zijn voor een ouder kindje als je sowieso een draagzak (dus geen doek) wilt? Ik vind de websites van de consulenten hier in de buurt niet zo duidelijk in wat ze nou aanbieden. En het is wel heel prijzig.

We gebruiken nu vooral een ByKay Click Carrier Classic maar ze wordt er te groot voor. Ik wil eigenlijk iets dat net zo makkelijk om te doen en mee te nemen (vooral compact) is maar vond het advies bij twee babywinkels zó slecht en beperkt. Stokke Limas Plus was wel een top aankoop en gebruiken we veel maar heel bulky om mee te nemen.

Als iemand een tip heeft voor een draagzak vanaf maat 80/86 of voor een consulent in regio -weg- ben ik wel benieuwd!

Edit - oeps zie dat ik de draagzak tip al een keer had gevraagd. Maar ik kom er dus gewoon niet goed uit en wil het eigenlijk in het echt zien/passen en dat is me weer niet duidelijk of dat bij (deze) draagconsulent kan.

2 likes

Jaa doen!! Ik heb een pasconsult gehad toen m’n dochter maat 74 had (krap 1 jaar) voor een peuter draagzak. Ik heb in Dordrecht een consult gehad. Maar zou vooral naar iemand met een breed assortiment zoeken.

3 likes

Hier is ze bij ons thuis geweest met allerlei draagzakken en doeken, zodat we verschillende modellen konden uitproberen. Ze legde ons daarna uit hoe we de baby het beste in de draagzak konden dragen. Hoe we het moesten verzetten bij groei etc. Ook filmpje doorgestuurd met de uitleg. We hoefden het product niet bij haar te kopen. Ook geen druk. Wij vonden het erg fijn. Destijds iets van 55 eur voor het consult betaald

Edit: die van ons zat hierbij aangesloten: https://draagdoekconsulenten.nl/

1 like

Hoeveel weken van te voren zijn jullie met verlof gegaan?

• 4
  • 5
  • 6
  • anders
  • nvt

0 stemmers

2 likes

Bij beide zwangerschappen 4, maar had ook fijne zwangerschappen zonder medische dingen ofzo. En een kantoorbaan, dus fysiek niet zwaar.

2 likes

Zwanger zijn is niet mijn specialiteit. En ondanks mijn kantoorbaan was ik heel blij dat ik 6 weken vantevoren met verlof kon. En nu de mogelijkheden beter zijn om het verlof te verlengen na de geboorte zou ik het iedereen aanraden.

10 likes

Ik wilde eerst 4, maar vond het op het einde toch ineens best zwaar (vooral qua motivatie, mijn hoofd stond echt niet meer naar werk) en dus heb ik nog een week vakantie opgenomen.

4 likes

Eerste zwangerschap bij 4 weken, en tweede bij 6. Vond 6 echt veel fijner, maar kwam ook omdat we toen al een peuter hadden rondlopen dus had iets minder tijd om te chillen.

5 likes

Ik ben 2 weken geleden met verlof gegaan en ben nu 36 wkn zwanger. Ik kreeg met 34 wkn ook ineens vermoeidheidsklachten en lichamelijke klachten dus ben zo blij dat ik dit gedaan heb. Zou het een volgende keer echt weer zo doen. En heb na mijn verlof 9 wkn ouderschapsverlof dus gelukkig geen kortere periode nadat de baby geboren is.

2 likes

Wat de rest zegt! Ze legt uit of de draagzak goed past bij je lichaam (net als een backpack is het ene merk beter bij jouw lichaamstype dan het andere). En je kan dan kijken of je kindje goed zit en waar je op moet letten. Ze nemen een hoop producten van een aantal merken mee zodat je rustig kan passen, je hoeft niks bij ze te kopen. Met een uurtje ben je wel klaar denk ik. Ik had de Draagconsulent ook gevonden via de lijst van aangesloten consulenten (die uit capelle).

1 like

Dit heb ik precies zo gedaan en achteraf heel blij mee want 2 weken later ben ik bevallen. Ik had overigens wel het geluk dat ik door m’n zwangerschapsverlof geen kerstvakantie hoefde op te nemen en wat regulier verlof overhield

1 like

Wilde eerste 4 weken van te voren gaan, maar was eigenlijk al zo klaar met werken dat ik het had veranderd naar 6 weken. Heel blij mee want beviel uiteindelijk met 38 weken. Als ik dan 4 weken van te voren was gestopt had ik maar 2 weekjes verlof gehad voor de baby.

2 likes

Dankjewel! Ik heb ook 4 gepland maar krijg om me heen heel veel advies om er 5 of 6 van te maken dat ik ineens heel erg twijfel. Ik denk dat ik nog even aankijk hoe het met mijn bekken gaat komende tijd.

Thanks voor alle reacties!

1 like

Ja dat advies heb ik ook veel gekregen, om die reden voor 5 weken gegaan. Mooie middenweg leek me. Maar nog maar zien hoe het gaat zijn in maart/april haha

3 likes

Ik ben nu 35 weken en moet nog een week werken, vind het prima dat er een eind aan komt maar ook wel fijn om nog bezig te zijn. Maar ik trek het denk ik ook niet om zo lang thuis te zijn dus mocht ze met 38 weken komen vind ik dat ook niet zo’n probleem.

1 like