wij hebben deze, konden we ook gebruiken vanaf newborn (al was mijn newborn wel 4.7kg)
Onze peuter van 4 heeft ineens moeite met inslapen en komt elke avond tig keer haar bed uit. Nooit eerder een probleem geweest, maar nu is het elke avond strijd tot een uur of 21/21:30. Lijkt een beetje door de vakantie te komen ofzo? We hebben altijd het zelfde bed ritueel, komen daarna 10 min later voor een kusje, maar zodra mijn vriend dan de hond gaat uitlaten is het ellende. Ik ben 8 maanden zwanger en trek het ook niet meer om zo vaak de trappen op de moeten uiteindelijk staan we dan maar te dreigen dat we niks leuks gaan doen de volgende dag of ze geen tv meer mag kijken en dat helpt natuurlijk ook geen bal. Iemand nog tips hoe je dit het beste aanpakt? Of zou het gewoon weer goedkomen als ze weer naar school gaat?
Het lijkt me leuk om over een tijdje af en toe te gaan zwemmen met mijn baby. Denk eerst een paar keer vrijzwemmen want babyzwemmen is op het tijdstip van zijn eerste dutje.
Maar nu wil ik een zwemband kopen. Is zo’n swimtrainer aan te raden? Of iemand andere tips?
Ik vind die Freddie’s swimtrainer fijn. Heb ook zo’n gele band gehad waar kind in zit maar daar kon ie heel veel water happen. Dat deed ie ook expres omdat ie dat heel grappig vond, maar hij verslikte zich dan ook enorm. In die swimtrainer lukt het ‘m niet om water te drinken Maar die swimtrainer heb ik pas sinds ie een maand of 10 is, weet niet hoe die is voor kleinere baby’s
Jaaa die bedoelde ik! Top! Heb kaartjes besteld
Bij Musjes zij een aantal ergonomische draagzakken en draagdoeken flink in de aanbieding, ook de free to grow. De ergobaby zie ik er niet tussen staan, maar misschien een andere naar je zin.
De storchenwiege kan vanaf newborn, de tula niet. De ergobaby adapt ook niet trouwens, allebei gaan vanaf een goede maat 56.
Die Freddy’s band is fijn, maar bij ons zwembad kan je dit gewoon lenen als je wilt en hoef je er geen te gebruiken.
Heb je de zoekfunctie al gebruikt? Want deze vraag komt wekelijks voorbij.
Hoe oud is je baby? Ik heb ook zo’n "nekzwemband’ gehad (hoe heet dat, babyfloat?) en dat vond mijn baby echt fantastisch.
Club Abbey is net geopend in Oost, en heeft een ballenbak. Ik zag het een paar keer voorbij komen op IG, ben er zelf nog niet geweest. Ik vind het Oosterpark ook altijd wel leuk. Grote speeltuin en je kunt bijv lunchen bij Hotel Arena. Maar wel een beetje koud buiten misschien. Zo lastig met dit weer vind ik!
@Velvetbetty wij hadden dit ook opeens een paar weken geleden met zoontje van drie. Hij kwam echt wel 8 keer zijn bed uit, ik werd echt gek. Ik las overal dat je ze steeds weer te rug moet leggen, zonder al te veel te zeggen, alleen iets van, ‘het is bedtijd, we gaan nu slapen’. Als je te veel in discussie gaat of iets gaat geven als een slokje water of een boekje (vraagt ons zoontje steeds om) dan hebben ze een beloning. Als je niks doet/geeft wordt het saai. Het gaat hier nu iets beter. Gisteren kwam hij ‘maar’ 2 keer. Maar het blijft super vermoeiend en irritant Succes!
Ik heb via marktplaats een babyfloat van Drijfmaatje en die is echt top
Edit die is voor het eerste jaar in ieder geval
13 weken! Dus nog best klein! Dus misschien is zo’n nekbandje dan ook wel fijn
Mocht je nog een Freddy’s swimtrainer willen, ik heb er 1 liggen die ik niet gebruik. Mag je voor een paar euro plus verzenden overnemen als je wil.
Ik had ook een nekband maar dat vind ik wel meer wat voor in bad. In het zwembad heb je veel meer golven waardoor ze dan heel de tijd water happen.
Ik kan me niet voorstellen dat zo’n nek zwemband comfortabel is. Weet dat het veel gebruikt wordt maar het ziet er zo benauwd en oncomfortabel uit.
Wij hebben ook een drijfmaatje. Echt top!
Overigens gaat mijn vriend sinds dat de baby 3 maanden is babyzwemmen. Het is ook eigenlijk wel tijdens het dutje, maarja dat is bijna niet te voorkomen bij ons qua tijdstip dat het zwemmen is. Ik ben zelf nog niet mee geweest maar zijn mening: vrijzwemmen is leuk, babyzwemmen is GEWELDIG
Het beste is nog een consult plannen. Niet elke draagzak zit bij iedereen lekker en is niet bij iedereen goed af te stellen.
Veel merken adverteren geschikt te zijn vanaf newborn maar de meeste zijn dat zeker niet.
Dus om echt goed te starten kan je beter iemand langs laten komen met een aantal zakken en dan passen en voelen wat voor jou lekker zit. Er zit echt verschil in.
Haha ahg wat leuk! En het is inderdaad niet te voorkoken en dat ochtenddutje blijft ook nog heel lang. Maar ben bang dat hij dan alleen maar gaat huilen van vermoeidheid . Waarschijnlijk is hij zo afgeleid dat dat ook wel meevalt.
—
Hm wel wisselende ervaringen… zo lastig! Ik ga mog eben goed research doen
Ik ging voor het eerst met 5,5 maanden zwemmen in zo’n vakantiepark en had een gele babyfloat. Ging prima alleen soms wilde ik met haar naar een ander gedeelte lopen en dan moet je of haar helemaal incl band optillen en das best breed of eerst uit de band halen en dat is ook gedoe steeds, iig hier wel met dikke beentjes.
Ja dit @o0Lin0o ! Laatst een consult gehad, voelde heel decadent maar heb echt veel geleerd. Ze adviseerde zelf pas een consult na de geboorte maar vond het zelf fijn om nu tijdens de zwangerschap alvast alles door te nemen.
Een draagzak met gespen leek me het handigst maar nu dus ook geleerd dat het instellen van die gespen bijna net zoveel tijd kost als knopen. En dat veel draagzakken dus inderdaad niet vanaf newborn te gebruiken zijn. Zie nu ook pas hoeveel het verkeerd gebruikt wordt op Instagram door influencers.