Tips, ervaringen & aanraders #9

Wie van jullie is onlangs bij de Beekse Bergen geweest en weet welk zwembad er leuker is voor een peuter?
Die in het Lake Resort of die in het Safari Resort?

Kind is ruim 2 en wij vinden de kinderwagen ook veel fijner rijden + meer ruimte om zooi mee te nemen onderin, dus die gebruiken we meer dan de buggy. Buggy alleen op vakantie en voor (schoon)ouders als ze oppassen.

4 likes

Heb je geen hoogteadapters voor de bugaboo? Die zijn vaak maar 20/30€ ofzo en dan zit je wieg hoger. Wij hebben die vanaf het begin gehad zodatmijn man minder diep hoefde te bukken, maar vind andere wagens dus altijd zo laag daardoor. (Wij hebben een easywalker, maar weet dat je het wel voor meer merken hebt).

1 like

Same. Zodra ik de Joolz Aer had gekocht (kind was toen net 1) heb ik de kinderwagen al snel verkocht. Ik was het zo zat om dat zware, grote ding steeds mee te sjouwen en die aer past gewoon in de bakfiets. Wij hebben geen grote auto en met 3 kinderen moet de jongste nou eenmaal vaak mee naar school/sportles/zwemles en dan is een lichte buggy echt zo veel makkelijker dan een kinderwagen

Voor de mensen die hun kind niet met gezicht delen op social media, hoe hebben jullie dat met vrienden/familie aangepakt? Bijvoorbeeld alleen gezegd “niet herkenbaar in beeld” of een andere aanpak? Mogen mensen ĂŒberhaupt iets over je kind delen?

Ik zou het bijvoorbeeld niet zo erg vinden als er een foto van een achterhoofd of hand/voet/whatever gedeeld wordt, maar een herkenbare gezichtsfoto wel

1 like

Bij de eerste 4 weken en bij de tweede 6 weken. Was toen eigenlijk ook van plan om met 36 weken met verlof te gaan maar ik trok het niet meer. Heel blij dat ik dat gedaan heb. Bij de eerste zwangerschap kon ik alles doen en chillen na werk maar nu was het toch anders met een kind erbij haha.

3 likes

Ik zit momenteel 50% in de ziektewet, (16 wkn nu) Moet je dan verplicht met 34 wkn met verlof?

1 like

Wij zijn er vanaf moment 0 heel duidelijk in geweest en ik vind dat al top want groot deel van mijn verdere kring die ik 1x per paar jaar spreek heeft geen idee dat ik moeder ben. Maar merk nu dochter >1 jaar is dat familie/vrienden nog steeds vragen of ze het mogen delen of in welke vorm wel etc. Maar nog geen garantie voor hoe dit over een paar jaar gaat

5 likes

Volgens mij vanaf 50% wel.

WOMEN Inc. Podcast: #14 - Zwangerschapsdiscriminatie

Website van aflevering: #14 - Zwangerschapsdiscriminatie

Mediabestand: https://api.spreaker.com/download/episode/47754696/zwangerschapsdiscriminatie.mp3

Ik weet dat 't in deze podcast van women Inc er ook over ging. Arbo is er wel echt kut mee. Ik had griep de week voor ik met verlof ging en die zeiden toen ja dan ga je maar een week eerder met verlof want je bent zo vaak ziek door je zwangerschap (ik had 2 x corona had helemaal niks met m’n zwangerschap te maken). Uiteindelijk heeft m’n baas me de laatste keer niet ziek gemeld :grimacing:

2 likes

Zowel mijn ouders als mijn schoonouders hebben geen social media accounts. Mijn broertje maakt er geen actief gebruik van en mijn schoonzus deelt haar kinderen ook niet online.

Kortom, voor ons is het een makkie :smiley:

Maar anders had ik gezegd: We willen niet dat jullie foto’s van onze kinderen online plaatsen.

4 likes

Tegen schoonmoeder gezegd dat ze 't niet mag delen en soms is er een foto van idd alleen achterhoofd en dan zeg ik van deze mag je wel delen. Ze vertelde dat ze er ook anders over is gaan denken door ons.
Vriendinnen vragen het altijd of ze foto mogen delen en dan zeg ik of dat mag of niet.

3 likes

Zit je kindje er niet onderuitgezakt in? Ik had destijds voor de 1e een Koelstra buggy en vond dochter nog eigenlijk te klein voor de buggy. Maar ben wel klaar met de ruimte die de kinderwagen inneemt in de hal.

Ik heb ‘gewoon’ duidelijk gezegd dat er geen foto’s van onze dochter worden gedeeld via socials. Is er wel de behoefte dan kunnen ze dat vragen. Het is niet dat ik wil dat er helemaal niets wordt gedeeld, het is meer dat ik dat wel zoveel mogelijk wil beperken en niet wil dat er ongeremd ook zelf foto’s worden gemaakt die vervolgens dan worden gedeeld. Gaat tot nu toe heel goed! Mijn moeder vond het eerst jammer omdat vriendinnen van haae wel veel delen, maar vind het nu wel terecht.

3 likes

Wij delen zelf vrijwel niets over onze kinderen op social media, heel sporadisch een foto zonder gezicht in beeld en eigenlijk is het nooit bij me opgekomen om familie/vrienden hier instructies over te geven. Ik vind het eigenlijk niet meer dan logisch dat je niet andermans kinderen op social media zet. Maargoed, ligt misschien maar net aan je omgeving

2 likes

Ik zit hier nu ook steeds vaker aan te denken. Gebruik de joolz aer veel liever dan de grote wagen, alleen nu het koud is vind ik het weer onhandig. Dan moeten we de baby altijd in een skipak hijsen. Ik zie dat er ook voetenzakken voor bestaan, heeft iemand hier die?
Krijg je de buggy dan nog wel klein opgevouwen?

Wij hebben het in de zwangerschap al heel duidelijk gemaakt dat ons kind absoluut niet op internet komt. Er mogen ook geen foto’s via whatsapp doorgestuurd worden naar anderen. We willen geen online fotoboek op anderen hun telefoon.

Hier houdt iedereen zich heel goed aan. M’n zusje heeft 1 keer een foutje gemaakt en een herkenbare foto gestuurd naar haar Snapchat contacten. En daar heb ik haar toen streng op aangesproken.

De naam zetten wij ook nooit online. Bij de geboorte aankondiging op fb die m’n vriend toch graag wilde hebben we gezegd dat op die en die datum onze dochter is geboren met een foto van haar hand.

Zelf ben ik er iets losser in, op insta plaats ik soms een story met een gezicht dat niet herkenbaar is Maar die beslissing kan ik dan zelf maken. Voor anderen is het altijd een nee.

het bericht dat ik destijds in de familie app heb gezet

12 likes

Hahha zo’n herkenbare ergernis. M’n zus en ik hebben die wagen allebei ook en tis echt vervelend. Maar zodra ze in het zitje kunnen is het probleem opgelost.

2 likes

Bedankt allemaal voor jullue uitgebreide reacties over de foto’s! @Kryptonite ik vind je berichtje heel duidelijk dus ik denk dat ik die over ga nemen :blush:
In onze omgeving zijn wij de enige die ons kind niet openbaar wil delen qua foto’s, dus dat is wel een dingetje

4 likes

Bij mij zat dochter wel scheef in de easywalker buggy maar nu in de aer+ zit ze gewoon goed. Zit een meer voorgevormd zitje in en de gordels zijn ook beter vind ik.

Wij hebben de easywalker voetenzak gehouden en die zit er goed in. Als je hem opvouwt gaat dat ook goed. De joolz aer voetenzak heeft een grijze binnenkant wat ik niet zo mooi vind en daar zit de bovenkant ook niet zo plat, maar meer een soort capuchon achtig.

Fotos van onze voetenzak:

Samenvatting

6 likes

Wij hebben gezegd tegen iedereen in principe gewoon helemaal niks maar als je je afvraagt of dit wel kan (idd achterhoofd ofzo) dan altijd in overleg.

Heel soms zit er een stukje kind in mijn stories maar dat overleg ik ook altijd.

Nu moet ik wel zeggen dat iedereen in mijn omgeving daar welwillend instaat of dat ze allemaal bang zijn voor onze reactie als ze het wel doen :joy: het is gewoon niet onderhandelbaar.

Over foto’s doorsturen via whatsapp weet ik het niet zo goed trouwens, gevoelsmatig is dat toch anders (ookal praktisch mogelijk niet) en mijn ouders en schoonouders sturen voor zover ik weet alleen gewoon leuke foto’s door naar een oudtante ofzo.

3 likes