Jaa op whatsapp gaan we wel foto’s delen met naasten, maar wel de “leuke” foto’s. Hoe hypocriet dat ook misschien is. Ik heb foto’s van kinderen (gezien) op mijn telefoon (gehad) waarvan ik denk “dit zou ik nooit sturen”.
En dan inderdaad wel met de kanttekening dat ze voor de ontvanger zijn. Er zou heus vast dan wel eens een foto doorgestuurd worden, maar ik zou dat minder erg vinden dan openbaar op alle social media accounts van mijn (schoon)familie
Ja en het is ook niet zo makkelijk om te controleren, alleen hebben wij wel mazzel in die zin dat ouders/schoonouders zich wel bewust zijn van wat ze doorsturen en dat zo’n foto dan dus op de telefoon van iemand anders staat. En ze dus rekening houden wat ze doorsturen. Wat volgens mij trouwens ook heel erg weinig is. En m’n schoonzus en zus delen ook geen (herkenbare) foto’s op insta ofzo.
Het lijkt me wel de moeite waard als mensen er überhaupt geen kwaad in zien en het allemaal overdreven enzo vinden om een gesprek te hebben en dat het prima is dat ze dat vinden maar dat ze het gewoon niet mogen/moeten doen. Net als alle andere beslissingen die je als ouder neemt en waar anderen iets over kunnen vinden maar je wel moeten respecteren.
Ik heb deze ook en heb niet eens een losse kinderwagen.
Met mijn eerste had ik een Joolz Day, ook een goede wagen maar wel een heel groot ding. Heb die weggegeven toen ik zwanger was en heb de Aer gekocht en heb die andere geen moment gemist.
——
Mijn dochter heeft echt moeite met zich concentreren. Ze is super leergierig en pakt dingen snel op. Maar ze wil zo snel dat ze echt “domme” foutjes maakt. Nu heeft ze zo een boekje met rekensommetjes en als we die dan samen maken gaat het prima en weet ze alle antwoorden wel. Maar ze schrijft dingen in haar haast fout op en als ze een foutje maakt en je legt wat uit gaat ze gewoon random antwoorden geven en komt het helemaal niet binnen wat je zegt.
Hoe kunnen we dit nou het beste aanpakken? Ze moet van ons dan aan tafel zitten en mag niet “ff snel op de bank” en ze moet van ons het blaadje afmaken omdat ze anders 20 halve invult.
Ze wilt dit trouwens wel zelf doen.
Die joolz aer plus kun je niet omdraaien toch? Dat je kindje naar je toe zit?
Heel herkenbaar! Ik probeer het thuis heel rustig te houden. TV uit. Andere kind naar boven. Zo min mogelijk afleiding en toch zo blijven proberen. En blijven aanmoedigen. Er naast blijven zitten. Het is zo langzaam wel goed gekomen. En in de klas dit uiteraard ook besproken en daar wisselen ze door het jaar heen qua tafelschikking. Ze houden heel erg rekening met de juiste plek voor de kind. Soms zit hij helemaal vooraan of juist achterin naast een ander leergierig kind, waardoor ze allebei aandachtig werken. Kortom een fase, en blijf proberen en aanmoedigen dat ze het echt goed doet (op momenten dat ze aandachtig huiswerk maakt). Hij blijf wat last houden mbt aandacht, snel afgeleid maar nu leiden ze cijfers er niet onder.
Wij zijn in september in lake resort geweest. Waren goed te spreken over dat zwembad. Netjes, nieuw en schoon. Zwembandjes, baby swim trainers, ballen etc. Liggen in het zwembad en kun je gewoon gebruiken. Het peutergedeelte heeft een leuk speelgedeelte. Het peutergedeelte is ook met een hek/deurtje afgesloten van het diepe gedeelte.
Moeilijk he! Misschien is dat een goed idee, ze heeft ook nog een bureautje op haar kamer. Maar ze zit pas in groep 2 dus wil het ook leuk houden en nog geen moetje van maken. De leraar heeft al aangegeven dat het niet uitmaakt naast wie ze zit omdat ze tegen iedereen kletst. En dus dat ze slordigheidsfoutjes maakt. Hij zei: ze pienter en pakt ze snel dingen op dus daar heeft ze geluk mee.
Ik herken gewoon zoveel van mezelf in haar terug. Hoop gewoon zo dat zij een andere ervaring krijgt. En niet straks de halve dag in haar eentje op de gang zit omdat ze te druk is. Dat ze juist alles uit haar kan halen wat er in zit. Niet alleen word gezien als die stoorfactor.
Ohh! Ik dacht misschien zit ze al groep 3 haha. Ik zou het in groep 2 nog wel wat los laten ja. Pas in groep 3 wordt het allemaal meer leren en minder spelen. Het gaat dan bij meeste kinderen automatisch goed. En zo niet, we leven in andere tijden nu. Er is meer aandacht voor de kind.
Nee! Dit zijn gewoon van die opdrachtenboekjes die ik zelf koop met sommetjes en woordjes lezen/schrijven. Ze vind het heel leuk om te doen en als ze vol zijn vraagt ze om nieuwe. Maar wil wel met haar oefenen dat als ze dat doet haar aandacht er bij houdt.
Oh ja dat kocht ik ook altijd. Ik denk dat je niet meer kunt dan nu? Evt wat rustigere omgeving opzoeken om te oefenen.
Wij doen dit ook. Zelf geen/weinig dingen op social media. Zo is de geboorte ook niet officieel aangekondigd. En doe soms een story. Ik deel wel foto’s voor familie in een groepsapp of 2.
Eerst wilde mn moeder wel graag de geboorte aankondiging op fb delen (dit had ze gedaan zonder dat wij dit zelf gedaan hadden). Een foto van haar en de baby. Maar dit heeft ze op mijn verzoek verwijderd en nooit meer gedaan haha! Ze begreep t wel en het was vooral enthousiasme.
Verder zijn de broers/zussen van mij en mn partner niet zo social media achtig.
Heeft iemand hier ook ervaring met de Joolz Hub+? Die heb ik nu op het oog ipv de Aer, want a) verstelbare stang, b) grotere wielen en c) zitje kan ook naar je toe ingesteld worden.
Of zijn er andere redelijk compacte kinderwagens (met reiswieg) die beter zijn? Ik woon in de stad en zoek iets dat makkelijk is in het OV.
Mijn bed staat nu op klossen maar de co-sleeper die we hebben kan niet zo hoog. Had iemand hier een co-sleeper die wel zo hoog afgesteld kon worden? Of is het gewoon onhandig in de tijd dat het bed nog zo hoog staat?
Ik vond dat zwembad bij het safari resort heel leuk! Echt leuk voor kleine kinderen.
Ligt er aan hoe hoog je bed nu is? Maar die klossen gaan er na de bevalling toch weer onderuit?
Ik had een Chicco next 2 me en die was voor mijn hoge bed hoog genoeg. Maar dan moet je even opzoeken hoe hoog die gaat, dat weet ik niet.
Ik zou me er niet te druk om maken. In groep 2 lijkt het me heel normaal dat ze daar haar aandacht niet bij kan houden. Wat je zelf ook zegt, het moet ook leuk blijven.
Ik zou haar gewoon haar ding laten doen. Als mijn kind iets wil maar heel erg afgeleid is benoem ik dat vaak wel even. ‘Het lukt nu niet zo goed, omdat je afgeleid bent. Zullen we eerst even wat anders doen?’
Wij zijn in december geweest. Zaten vlakbij Safari resort en zijn alleen daar geweest, maar peuter heeft zich daar toen onwijs vermaakt in het zwembad. Ligt er wel aan hoe goed je peuter denk ik kan zwemmen. Grootste deel is ondiep met een klein gewoon zwembad. Het was heel rustig dus ik zwom met mijn peuter/kleuter alleen in het gewone bad. De glijbaan is een soort wildwaterbaan dat vond mijn peuter niks want die kreeg veel water in haar gezicht en vind dat verschrikkelijk.
Ja, heb hetzelfde gehad. Dan ga je 6 weken eerder.
Ik krijg er niets over gevonden. Enkel als het nog zo is in die flexibele fase tussen 34 en 36 weken. Wordt je daarvan op de hoogte gebracht?
Ja daar ga ik wel vanuit. Waarom neem je niet even contact op met uwv of hr om het zeker te weten?