wie heeft er raad bij ~ overprikkeld ~ raken door je kwebbelende kind?
mn dochter is bijna 4, het liefste meisje van de wereld en de zon in mn oog en hart maar mijn god ze kwebbelt van zonsopkomst tot zonsondergang. ik heb zelf adhd en ben sowieso gevoelig voor geluid, en dit helpt daar niet bij.
ben al een tijd aan het oefenen met niet door anderen heen praten, omstebeurt praten etc maar met weinig resultaat
en ze is ook gewoon HEEL enthousiast, wat heel leuk is, maar het is non stop ‘kijk mama ik heb glitters op mn rok’ ‘nu heb ik glitters op mn hand’ ‘haha kijk de beer heeft ook glitters nu’ en de klassieke 100x ‘kijk wat ik kan’ terwijl ik met dr broer bezig ben en mn man begint te praten over wat we zullen eten vanavond. ik ben zo goed als 4 dagen per week met haar en dr broertje thuis en halverwege dag 3 draai ik meestal helemaal door haha
ga nu proberen meer tijd voor mezelf te nemen tussendoor want ik vind het ook sad voor dr als ik stom reageer op dr enthousiasme. maar heeft iemand nog tips over hoe je je kind op een vriendelijke manier kan temperen ofzo?