Tips, ervaringen & aanraders #9

Thanks, ja ik denk dat zij echt Influenza heeft gehad ( dat bedoel je toch?). Zeker een week 39-40 graden.

Nou nu ben ik wel wat gerustgesteld. Ik dacht zelf: beter is weer eten ( zo herken ik het van eerder) maar dit past ook wel bij de heftigheid van het ziek zijn geweest.

Dank voor al jullie reacties!

1 like

Ja, denk het ook. Dat de koorts weg is, wil nog niet zeggen dat ze 100% de oude is. Komt vanzelf wel, denk ik.

1 like

Ja denk idd influenza. Was toevallig vrijdag nog bij de kinderarts en die zei ook dat het echt even kan duren dat het weer komt. Op gegeven gaan ze wel inhalen. Zou vooral blijven aanbieden. Dag maar eerst dingen die ze echt lekker vindt.

2 likes

Ik wilde net komen posten dat m’n dochter (net 1) al een ruime week ziek is. Anderhalve week geleden heeft ze de 11 maanden vaccinaties gehad. Daarna bleef het aanmodderen en is ze nu echt al lang ziek. Vrijdag nog door de huisarts gezien en die vond verder alles okĆ©. Maar begon me toch een beetje zorgen te maken dat het zo lang duurt. ā€˜Fijn’ om te lezen dat dit heerst en dat het niet gelijk ernstig hoeft te zijn. :pleading_face:

Pff iemand nog tips hoe we dit het beste kunnen oplossen?? Mijn zoontje is dus 2 jaar en 2 maanden, sinds een maandje wordt hij tussen 05.00-05.30 uur wakker. Hij zet het dan gelijk ook op krijsen en wilt eruit maar is eigenlijk nog best moe zie je ook aan hem steeds gapen, ogen wrijven etc.

Tussen ons in liggen lukt niet want dan gaat hij alleen maar praten en spelen, we hebben geprobeerd te troosten maar wel in zijn bed te laten soms lukt dat…soms niet…
Hebben ook al gespeeld met zijn bedtijden van eerder naar bed tot later, maakt niet uit hoe laat hij gaat hij blijft maar rond dat tijdstip wakker worden. We hebben nu ook zo’n numsy lampje met die kleurtjes nou dan werkte de eerste 2 dagen goed. Toen bleef hij gewoon rustig toen hij wakker werd en na 5 minuten sliep hij vanzelf weer. Maar goed, nu is het dus weer drama.
Hij heeft gewoon aan dat hij naar beneden wilt spelen.

1 like

Doet hij nog een dutje overdag?
Eventueel een luisterboekje opzetten?

Ik heb 0 ervaring met deze leeftijd (behalve op mijn werk maar dat is anders) dus misschien slaat het totaal nergens op wat ik zeg, maar als hij zo duidelijk aangeeft dat hij naar beneden wil om te spelen, misschien naar beneden gaan met hem, zeggen dat hij zachtjes mag gaan spelen omdat jij nog moe bent en nog even op de bank gaat slapen (en dan dus op de bank gaan liggen met een dekentje) en dat hij erbij mag komen liggen om ook nog even te slapen als hij klaar is met spelen?
Slapen op de bank is natuurlijk niet ideaal, en je kind om 5 uur 's nachts spelend in de woonkamer ook niet, maar een krijsend of spelend kind in bed lijkt me nog veel minder ideaal.

2 likes

Ja maar dutje is ook drama, max een uurtje meestal ergens tussen de 40 en 50 minuten. Ook daar wordt hij mega chagrijnig wakker van want ook nog moe. Als we het dutje overslaan dan houdt hij de dag ook niet vol tot 19.00, dan valt hij in slaap rond 16.00 uur al. Het is ook echt sinds hij waterpokken heeft gehad daarvoor sliep hij klokje rond van 19.30 tot 07.30, soms 07.00 uur wakker en op drukke dagen sliep hij ook echt door tot 08.30/09.00, dutje meestal van 1,5 uur.

Luisterboek zat hij best eng vinden als hij gewoon geluid hoort dan moet hij een iPad ofzo in zijn bed dat wil ik liever niet.

Ook geprobeerd, wilt hij niet 🫠🫠. Paar keer gezegd van gaan we lekker op de bank liggen is nog vroeg ook na zijn dutje bijvoorbeeld maar dat kan hij gewoon niet. Slapen dus echt met ogen dicht kan hij alleen in zijn eigen bed of ooit in de auto ofzo maar hij ligt nooit te slapen op de bank ofzo. Wel gapen ogen wrijven en alles maar echt slapen niet.

3 likes

Zou hij niet wakker worden van honger? Mijn kind (21 mnd) wordt wel zo wakker als ze honger heeft. Als ze dan iets eet slaapt ze weer verder.

2 likes

Ja zoiets kan ook. @Ishq als mijn zoontje een keer vroeg wakker wordt wil hij eigenlijk altijd wat (warm) water drinken. Hij slaapt altijd weer verder daarna.

2 likes

Hmmm maar zou hij dat dan niet gewoon zeggen? Hij kan wel goed aangeven als hij wilt eten of drinken. Dus ik denk niet dat dat het is bij hem…
En wat geef je dan een kind van 26 maanden in de nacht om te eten?

1 like

Stukje banaan ofzo? Misschien kun je bij hem op zijn kamertje gaan liggen vanaf het moment dat hij wakker wordt. Ik zou niet naar beneden gaan om te spelen. Ik zou hem dan eerder op zijn kamertje laten lezen of spelen.

2 likes

Wij hebben zon google nest op de slaapkamer van ons kind. We zetten dan altijd luisterverhaaltjes aan of muziek als ie vroeg wakker is.
Kan je zelf gewoon vanuit je bed doen dus hoef je er niet uit.

4 likes

Schrikt hij dan niet? Of zeg je nog iets tegen hem van ik zet nu luister verhaaltjes aan?

1 like

Ik zou denk ik sowieso wel erbij zitten eerste minuut en overdag ook laten horen? Ik begrijp wat je bedoelt, dochter schrok ookk van onze stemmen door de babyfoon haha

2 likes

Klinkt ook wel pittig zeg, zo lang koorts. Hopelijk is ze snel weer de oude.
Hier geen koorts of griep, maar al voor de derde keer achter elkaar flink verkouden, waardoor ze ook nauwelijks wil eten. Maar ze kan ook niet slapen als ze honger heeft :weary: Zo’n gedoe iedere dag.

3 likes

Het is ook echt voor alle partijen pittig. Want ze hoest zichzelf wakker en de rest van het huishouden ( behalve de dreumes) ook, slaapt eigenlijk al een week niet aaneengesloten, zelfs niet overdag, eet nauwelijks dus de aansterkende factoren eten en slaap missen al. Was zelf idd ook al ongerust maar de huisarts had al aangegeven dat we bij ā€˜deze’ griep echt konden rekenen op langdurige klachten en koorts. Nou die koorts was er vandaag niet meer maar wel een hoopje ellende.
We zijn nu ook achter het huilerige gedrag; ze heeft waterdunne ontlasting wat waarschijnlijk van ā€˜binnen’ ook pijn doet. Ze zei net huilend: ā€œ ik durf niet te poepenā€. Zo sneu :sob:

Sterkte voor iedereen met een zieke ( of zelf ziek zijnde) thuis! Het heeft een lange adem nodig.

Oh, dan zal ze wel buikpijn hebben. En misschien ook misselijk zijn.
Zo zielig he? En zo zwaar.

1 like

We hebben nog niet zoveel buitenspeelgoed voor onze peuter. Heeft iemand tips? Wat we hebben: zandbakje met wat vormpjes emmertje en ijsjes, grote en kleine voetbal, fietsje en glijbaantje.

Misschien zo’n huisje of trampoline? Maar vind dat vaak zo bepalend voor de tuin.

1 like