Doet hij nog een dutje overdag?
Eventueel een luisterboekje opzetten?
Ik heb 0 ervaring met deze leeftijd (behalve op mijn werk maar dat is anders) dus misschien slaat het totaal nergens op wat ik zeg, maar als hij zo duidelijk aangeeft dat hij naar beneden wil om te spelen, misschien naar beneden gaan met hem, zeggen dat hij zachtjes mag gaan spelen omdat jij nog moe bent en nog even op de bank gaat slapen (en dan dus op de bank gaan liggen met een dekentje) en dat hij erbij mag komen liggen om ook nog even te slapen als hij klaar is met spelen?
Slapen op de bank is natuurlijk niet ideaal, en je kind om 5 uur 's nachts spelend in de woonkamer ook niet, maar een krijsend of spelend kind in bed lijkt me nog veel minder ideaal.
Ja maar dutje is ook drama, max een uurtje meestal ergens tussen de 40 en 50 minuten. Ook daar wordt hij mega chagrijnig wakker van want ook nog moe. Als we het dutje overslaan dan houdt hij de dag ook niet vol tot 19.00, dan valt hij in slaap rond 16.00 uur al. Het is ook echt sinds hij waterpokken heeft gehad daarvoor sliep hij klokje rond van 19.30 tot 07.30, soms 07.00 uur wakker en op drukke dagen sliep hij ook echt door tot 08.30/09.00, dutje meestal van 1,5 uur.
Luisterboek zat hij best eng vinden als hij gewoon geluid hoort dan moet hij een iPad ofzo in zijn bed dat wil ik liever niet.
Ook geprobeerd, wilt hij niet š« š« . Paar keer gezegd van gaan we lekker op de bank liggen is nog vroeg ook na zijn dutje bijvoorbeeld maar dat kan hij gewoon niet. Slapen dus echt met ogen dicht kan hij alleen in zijn eigen bed of ooit in de auto ofzo maar hij ligt nooit te slapen op de bank ofzo. Wel gapen ogen wrijven en alles maar echt slapen niet.
Zou hij niet wakker worden van honger? Mijn kind (21 mnd) wordt wel zo wakker als ze honger heeft. Als ze dan iets eet slaapt ze weer verder.
Ja zoiets kan ook. @Ishq als mijn zoontje een keer vroeg wakker wordt wil hij eigenlijk altijd wat (warm) water drinken. Hij slaapt altijd weer verder daarna.
Hmmm maar zou hij dat dan niet gewoon zeggen? Hij kan wel goed aangeven als hij wilt eten of drinken. Dus ik denk niet dat dat het is bij hemā¦
En wat geef je dan een kind van 26 maanden in de nacht om te eten?
Stukje banaan ofzo? Misschien kun je bij hem op zijn kamertje gaan liggen vanaf het moment dat hij wakker wordt. Ik zou niet naar beneden gaan om te spelen. Ik zou hem dan eerder op zijn kamertje laten lezen of spelen.
Wij hebben zon google nest op de slaapkamer van ons kind. We zetten dan altijd luisterverhaaltjes aan of muziek als ie vroeg wakker is.
Kan je zelf gewoon vanuit je bed doen dus hoef je er niet uit.
Schrikt hij dan niet? Of zeg je nog iets tegen hem van ik zet nu luister verhaaltjes aan?
Ik zou denk ik sowieso wel erbij zitten eerste minuut en overdag ook laten horen? Ik begrijp wat je bedoelt, dochter schrok ookk van onze stemmen door de babyfoon haha
Klinkt ook wel pittig zeg, zo lang koorts. Hopelijk is ze snel weer de oude.
Hier geen koorts of griep, maar al voor de derde keer achter elkaar flink verkouden, waardoor ze ook nauwelijks wil eten. Maar ze kan ook niet slapen als ze honger heeft
Zoān gedoe iedere dag.
Het is ook echt voor alle partijen pittig. Want ze hoest zichzelf wakker en de rest van het huishouden ( behalve de dreumes) ook, slaapt eigenlijk al een week niet aaneengesloten, zelfs niet overdag, eet nauwelijks dus de aansterkende factoren eten en slaap missen al. Was zelf idd ook al ongerust maar de huisarts had al aangegeven dat we bij ādezeā griep echt konden rekenen op langdurige klachten en koorts. Nou die koorts was er vandaag niet meer maar wel een hoopje ellende.
We zijn nu ook achter het huilerige gedrag; ze heeft waterdunne ontlasting wat waarschijnlijk van ābinnenā ook pijn doet. Ze zei net huilend: ā ik durf niet te poepenā. Zo sneu ![]()
Sterkte voor iedereen met een zieke ( of zelf ziek zijnde) thuis! Het heeft een lange adem nodig.
Oh, dan zal ze wel buikpijn hebben. En misschien ook misselijk zijn.
Zo zielig he? En zo zwaar.
We hebben nog niet zoveel buitenspeelgoed voor onze peuter. Heeft iemand tips? Wat we hebben: zandbakje met wat vormpjes emmertje en ijsjes, grote en kleine voetbal, fietsje en glijbaantje.
Misschien zoān huisje of trampoline? Maar vind dat vaak zo bepalend voor de tuin.
De piratenboot watertafel. Hier echt een grote hit terwijl in de zomer onze dochter nog maar 1,5 was. Dus ik verwacht dat het deze zomer helemaal een succes wordt.
@Uprooted sterkte! Ik sluit mij bij de rest aan eten is echt niet zo heel belangrijk als je zo ziek bent geweest je mag echt blij zijn dat vocht er goed in gaat. Wanneer je nu meer op een directieve manier haar gaat proberen te laten eten in de hoop dat ze aan sterkt krijgt ze misschien juist een slechte associatie met eten. Beter geen strijd aan gaan en nog even volhouden.
Over ziek zijn en kinderen het klopt dat het momenteel heel hardnekkig is maar vooral aan de bel blijven trekken wanneer je er geen goed gevoel bij hebt, beter teveel dan te weinig. Al zijn kindjes zo sterk ze zijn ook ergens zo kwetsbaar, na corona zijn er veel virussen die nu rond dwalen waardoor veel kinderen griepverschijnselen hebben
Als hij sochtends wakker wordt dan horen we hem eerst een beetje kletsen en dan zet ik wat aan op spotify. Het is heel lang vof de kunst geweest maar nu vindt hij echt verhaaltjes leuker.
Hier aan de pergola twee haken voor een touwladder en een nestschommel.
Verder in het voorjaar wordt er veel gespeeld met stoepkrijt / zand-watertafel. We hebben nog een kinder picknick tafeltje staan en een buitenkeukentje.
Ja second that! Echt een geweldig ding!