Vooral pyjama en joggingbroek / sportlegging en vesten. Want dat was makkelijk met voeden een shirt of trui moet je toch weer wat omhoog doen enzo. Dit was gewoon makkelijk met een voeding stop er onder haha. En alles werd continue nat van de melk, dus niet telkens alle shirts nat
Bij Dolly mag je beiden (zowel de maxi cosi houders als de melia schaal) in bruikleen lenen. Hele fijne gratis service!!!
Jullie hebben me overtuigd over de slipstops, ga ze kopen van mijn tegoed op vinted. Zijn ze gratis
Wil je nog meer kinderen in de bakfiets vervoeren? Ik zou dan goed kijken of er genoeg beenruimte overblijft met maxicosi in de bak. Verder vond ik de maxicosi wel prettig in de bakfiets, zo’n babyschaal is echt hard en veert niet
Ik heb een soort waterschoentjes met harde zool gekocht, via vinted ook. Vergelijkbaar als slipstops dus ook nog een idee
Koop iets wat je snachts aan kan tijdens het voeden waardoor je het niet koud heb. Een lekker vest of badjas. Dat vond ik echt fijn. En de eerste dagen heb ik echt enoooooorm gezweet dus ik vond veel kleding niet prettig, lag eigenlijk vooral met een hemdje aan in bed. Daarna wilde ik vooral heel graag weer mn oude broeken aan dus ik heb geleefd in mn spijkerbroek die pastte
Maar met een legging en trui zit je wel goed!
Ik hang meestal natte handdoeken op als we hier aan het hoesten zijn. Heb inderdaad het gevoel dat het dan een beetje beter gaat.
Ik beval in dezelfde tijd en heb mezelf getrakteerd op één mooi huis/joggingspak, een wat mooiere pyjama en een badjas. Voor de rest verwacht ik vooral voor veel zwangerschaps (sport) leggings te dragen in de eerste weken, eigenlijk wat ik nu ook draag haha!
Als je borstvoeding wilt geven dan is een set voedingstops/voedingshemdjes handig. Die worden vaak ook als pakket verkocht via Vinted.
En nog een praktisch dingetje … misschien had alleen ik dat haha, maar ik ben nog best wel een aantal keer doorgelekt … dus zou niet een al te duur mooie joggingbroek dragen de eerste dagen
Niet direct na de bevalling maar wel na de kraamweek de broeken van de monki van de supersoft lijn met een trui of een tshirt. Die draag ik nog steeds heel graag.
In de kraamperiode gewoon een fijne pyjama die er ook nog een beetje gezellig uitzag. En leggings met een trui of een blouse.
Als ik een tip mag geven: Chelsea Peers pyjama’s zijn echt heerlijk zacht, had mezelf er 1 cadeau gedaan voor na de bevalling en was echt een topaankoop. Wel echt duur, maar er is regelmatig sale
Voor de B.abboe eigenaren: laten jullie de fiets nu staan na het advies van de NVWA? Ik vind het echt een lastig verhaal…
Ouders die zakgeld geven: hoe doen jullie dat en hoe kom je (in geval van contant geld) aan muntjes?
Ik zeg al weken dat ik wil beginnen met zakgeld geven maar het komt er maar niet van, ik dacht zelf aan wekelijks 1 euro (voor 6 jaar). Eens in de paar weken pin ik 20-30 euro en heb daardoor wel vaak (munt) geld
Onze dochter (4) heeft een spaarpotje gekregen. Wij geven nog geen echt zakgeld, maar af en toe wat centjes voor een klusje. Opa en oma stoppen haar dan weer regelmatig geld toe (soms te veel en te vaak 🫠) , en dat gaat dan ook de spaarpot in. Soms kijken we wat erin zit en mag ze ergens wat uitzoeken. Of als we iets zien wat wij zelf niet willen kopen, mag ze er zelf eerst voor sparen.
Wij geven nog geen zakgeld want kind doet tot nu toe nog niets met zijn spaarpot maar bij de wasstraat staat een muntenwissel automaat, daar wissel ik nog wel eens briefgeld om voor muntgeld.
Ik was na een tijd die kraamverbanden spuugzat en ik bloedde niet meer zo heftig dus toen ben ik over gegaan op menstruatie-ondergoed
Echt een top tip, voelde me direct meer mens met een soort normale onderbroek
Oh dat is een goede!
@Jeezlouiz merk dat het nu met 6,5j ook bij veel klasgenootjes begint te spelen. Ben er nog niet helemaal over uit of we het een goed idee vinden, heeft al wel spaarpotje voor tandenfee of soms een extra’tje en koopt daar eigenlijk niks mee ook. Maar moet bij elke wiebeltand al speuren naar contant geld haha
Ohh mijn gastouder heeft er zo 1.
Ik zal d’r maandag eens een appje erover sturen, pfoe wat eng zeg.