Wij willen een bakfiets gaan kopen maar twijfelen tussen een maxicosi standaard en een babyschaal. Iemand een idee wat fijner zou zijn?
Waar heb je deze gekocht? Ik had dit vroeger ook en lijkt me best handig, zeker als je op drukke plekken komt.
Als je zoekt op polstuigje kom je er veel tegen
Haha ik had al vanalles geprobeerd maar niet t juiste zoekwoord haha, thanks!
Ik heb 'm via marktplaats, stond in m’n eigen woonplaats te koop.
Het is deze. Dat slotje leek me handig maar tot nu toe vindt ze het dus zo leuk dat ze 'm helemaal niet los maakt.
Zonder slotje heb je ze op bol ook voor veel goedkoper. J
Wij vervoerden onze baby in de bakfiets vanaf 3 maanden en wat ik een plus vindt aan de maxicosi-houder is dat die (iig onze versie) goed geveerd was, en dat is zo’n babyschaal niet.
Daarnaast zitten ze ook tegen de rijrichting in wat veiliger is.
Is je baby een stuk ouder zou je zeker de schaal ook kunnen overwegen want de Maxicosi neemt veel plek in, plus dat wanneer je ergens heen gaat, je misschien je Maxicosi niet in de bakfiets wil achterlaten. Ook de combinatie Maxicosi in de houder + regentent vond ik niet handig. Wij deden dus een regenhoes over de Maxicosi heen.
Hangt af van de leeftijd van je kindje. Wij hebben eerst de maxi cosi houder gebruikt. Bakfiets gekocht toen de jongste 5 maanden was geloof ik. Toen kon/mocht ze nog niet in zo’n babyschaal. Vanaf
9 maanden over naar die babyschool en vanaf 1,5 zit ze gewoon normaal.
Hoe oud is je baby? Ik vond voor de eerste maanden de bakfiets wel redelijk hard schokken dus zou een Maxi-Cosihouder wat zonde vinden omdat ze daar toch snel uitgroeien.
Babyschaal kan wel al redelijk vroeg. Het is de peuterschaal die vanaf een maand of 8-9 geadviseerd wordt als ik me niet vergis.
Wat vonden jullie fijne kleding voor jezelf voor na de bevalling en de kraamweek? Beval eind maart of begin april dus kan al wat warmer zijn maar ook nog heel koud.
Vooral pyjama en joggingbroek / sportlegging en vesten. Want dat was makkelijk met voeden een shirt of trui moet je toch weer wat omhoog doen enzo. Dit was gewoon makkelijk met een voeding stop er onder haha. En alles werd continue nat van de melk, dus niet telkens alle shirts nat
Bij Dolly mag je beiden (zowel de maxi cosi houders als de melia schaal) in bruikleen lenen. Hele fijne gratis service!!!
Jullie hebben me overtuigd over de slipstops, ga ze kopen van mijn tegoed op vinted. Zijn ze gratis
Wil je nog meer kinderen in de bakfiets vervoeren? Ik zou dan goed kijken of er genoeg beenruimte overblijft met maxicosi in de bak. Verder vond ik de maxicosi wel prettig in de bakfiets, zo’n babyschaal is echt hard en veert niet
Ik heb een soort waterschoentjes met harde zool gekocht, via vinted ook. Vergelijkbaar als slipstops dus ook nog een idee
Koop iets wat je snachts aan kan tijdens het voeden waardoor je het niet koud heb. Een lekker vest of badjas. Dat vond ik echt fijn. En de eerste dagen heb ik echt enoooooorm gezweet dus ik vond veel kleding niet prettig, lag eigenlijk vooral met een hemdje aan in bed. Daarna wilde ik vooral heel graag weer mn oude broeken aan dus ik heb geleefd in mn spijkerbroek die pastte
Maar met een legging en trui zit je wel goed!
Ik hang meestal natte handdoeken op als we hier aan het hoesten zijn. Heb inderdaad het gevoel dat het dan een beetje beter gaat.
Ik beval in dezelfde tijd en heb mezelf getrakteerd op één mooi huis/joggingspak, een wat mooiere pyjama en een badjas. Voor de rest verwacht ik vooral voor veel zwangerschaps (sport) leggings te dragen in de eerste weken, eigenlijk wat ik nu ook draag haha!
Als je borstvoeding wilt geven dan is een set voedingstops/voedingshemdjes handig. Die worden vaak ook als pakket verkocht via Vinted.
En nog een praktisch dingetje … misschien had alleen ik dat haha, maar ik ben nog best wel een aantal keer doorgelekt … dus zou niet een al te duur mooie joggingbroek dragen de eerste dagen