Tips, ervaringen & aanraders #9

Bij de kruidvat waren de carnavalskleren 1+1, heb alvast voor volgend jaar ingeslagen.

1 like

Haha lot van de tweede. Uitbreiding van iets dat jullie al hebben? Eigen variant van iets dat je kind van broer/zus graag gebruikt? Hier op het verlanglijstje staat in de categorie praktisch ook nog een mooie toilettas, regenlaarsjes, waterfles.

2 likes

Ja is ook wel zo. Ik werk op een babygroep en vaak rond de 9 maanden drinken ze nog maar 1 fles bij ons. Maar ik heb ook een meisje van bijna 1 op de groep en zij eet bijna niks (ook geen cracker of yoghurt) dus ouders willen dan wel dat we melk aanbieden. Dit is dan het schema qua eten

Fruit - warme lunch + yoghurt - fles + snack - boterham

Maar bij 6 maanden vind ik het nog wel vroeg

1 like

Het verschilt gewoon zo erg per kind en als je ergens rond de 6 maanden begint met hapjes en ergens rond de 12 maanden de flessen afbouwt dan zit je wel goed volgens mij.
Heel veel kindjes krijgen ook nog wel een hele tijd een flesje voor het naar bed gaan. Dus ook als ze nog 1 avond fles en een ochtend (pap) fles krijgen is dat niet erg.
Je kunt het toch niet forceren of afdwingen.

2 likes

Het verschilt dan dus echt heel erg per kind. Hier werd de fles vanaf 10 maanden helemaal geweigerd, dus melk was zeker niet meer de hoofdvoeding. Vanaf die tijd kreeg ze nog 200 ml melk in de ochtend als pap in een bordje en, naast al het andere vaste voedsel, nog wat yoghurt als toetje na het avondeten.

Met 4 maanden werd overigens ook mijn borst geweigerd, dus toen moesten we over op fles. Die van mij leek het gewoon niet echt te hebben op melkvoedingen in het algemeen 🫠

En die van mij kreeg pas met een jaar echt interesse in eten, haha.

1 like

Iemand hier ervaring met slipstops voor op vakantie/bij het zwembad? Vind ze te prijzig om blind te bestellen dus ben benieuwd naar ervaringen

Ik heb ze al 2 jaar op rij gekocht en ben mega fan. Blijven goed zitten, zijn echt anti slip en vind ze ook fijn tegen het (warme) zand of scherpe schelpjes en dergelijke op het strand. Vind ze het geld meer dan waard!

1 like

Ja heel chill! Wel erg strakke elastieken.

2 likes

Ja eens dat ze heel strak zitten, maar vooral super fijne schoentjes!

Ik ben ook erg tevreden erover. Mijn peuter glibberde eerst echt alle kanten op, op de zwembadvloer. Met de slipstops niet meer!

Tip: ik heb die voor mijn dochter op Vinted gekocht. Zo goed als nieuw en voor een stuk minder geld.

2 likes

Mijn ervaring/wat ik zie in mn omgeving is dat het vervangen van maaltijden langzamer gaat bij blw/rapley dan bij puree. Als ik kijk naar kindjes van vrienden die puree eten, gaan zij sneller over op brood, warme hapjes etc dan bij rapley.

Mn zoontje nu (6,5 mnd) sabbelt vooral op bepaald eten en af en toe slikt hij het door haha. Ik vond het bij de oudste vanaf 10-11 mnd meer lijken op echt eten en dan nog bleef ze toch wel elk 3-4 u drinken

2 likes

Hier ook een tevreden gebruiker, wij gebruiken ze ook altijd onder de douche tegen het uitglijden.

1 like

Vind ze heel handig. Ik koop ze altijd iets goedkoper nieuw op vinted. Elastiek zit inderdaad wel strak maar is toch niet om de hele dag aan te houden natuurlijk. Gebruik ze ook in de douche zodat hij daar niet kan uitglijden bij rondwandelen. Of ideaal op een kiezelstrand.

2 likes

En ook juist op heet zand aan zee, geen verbrande voeten.

1 like

Ja super fijn, ook voor in bad of onder de douche

2 likes

Jaaa ook groot fan!

4 likes

Na een jaar drinken ze nog wel ‘gewone’ melk, alleen hoef je geen kunstvoeding meer te geven.

Ik vond de schema’s van het voedingscentrum handig als leidraad voor de hoeveelheden maar heb die zeker niet exact gevolgd. Meer als inspiratie hoe je de hapjes kan opbouwen en melkvoeding afbouwen als je dat zou willen.

Ik heb positieve ervaring met BLW máár ik merkte wel dat mijn dochter niet zomaar zelf melkvoedingen ging afbouwen. Brengt je kindje wel het eten of andere dingen naar de mond? Misschien is het net wat vroeg nog? Herken zelf het spelen met eten minder maar wat hier sowieso goed hielp was voordoen wat je met het eten moet doen. Dus bv terwijl ze kijkt, de broccoli naar je mond brengen en een hapje nemen. En lekker vaak aanbieden, het ene voedingsmiddel gaat ook sneller en beter dan het andere. Broccoli en tomaat was hier al snel een groot succes!

Wat ik trouwens naast solidstarts een fijn instagram account vind voor BLW, is blwmealsapp. Ik heb de app niet maar ze deelt veel van het proces in haar stories. Ze laat dan goed zien hoe haar kind eerst een beetje likte aan eten en steeds meer echt ging eten. Ze deelt dan ook hoe ze ziet dat hij geen zin meer heeft/afgeleid is een maaltijdideeen.

2 likes

Ik heb deze gekocht want m’n dochter rent graag weg en ik ren niet graag achter d’r aan. Het is echt zo fijn, vooral voor haar. Had ik helemaal niet verwacht. Vanmorgen dus even wezen wandelen en ik wacht veel beter op haar en zij pakt makkelijker m’n hand vast. Savonds kwamen we thuis en pakte ze die bandjes en begon ze om te doen en zei ze buiten. Dus toen zijn we nog even gaan lopen.
Enige jammere is dat het er echt uit ziet alsof ik m’n kind niet vertrouw.

21 likes