Tips, ervaringen & aanraders #9

Ja poeh ik snap je helemaal. Het vervelende is dat ik er heel erg van afhankelijk ben (geen rijbewijs, school te ver om te lopen/geen ov). Vorig jaar na lang sparen kunnen aanschaffen :weary:. Ik heb ook niet zomaar geld om een andere te kopen. En wat je zegt, ik denk dat ze failliet gaan want het is inderdaad niet te doen om alle fietsen te checken/vervangen. Verder denk ik: hoe kan het dat dit bedrijf 17 jaar bestaat, er 100.000+ fietsen zijn verkocht en zoiets nu pas aan het licht komt? Zou het dan niet toch een productiefout zijn bij een x percentage fietsen? Het liefst zou ik ā€˜m laten staan maar ik heb momenteel echt nog even geen andere optie…

3 likes

Ja precies heb ik ook hoor, ik fiets er zeker niet meer zorgeloos op en let extra op snelheid etc. Ik heb ook altijd de servicebeurten bij Babboe zelf laten doen, vraag me af of andere fietsenmakers dat ook doen/kunnen?

1 like

Heeft iemand nog een leuk idee voor een verjaardagscadeau voor een meisje dat 4 wordt? Spullen voor school (rugzak, beker, broodtrommel) staan op de lijst.

Ik dacht aan spelletjes en knutselspullen, maar wat is een leuk spelletje? Eerste boomgaard lees ik hier wel eens, en ken zelf kroko loko wat altijd een hit is. Nog andere ideeƫn bij jullie?

3 likes

Eerste boomgaard vind ik zelf te simpel voor 4 jarigen, mijn dochter speelde er vaak mee toen ze 2,5- 3 was. Volgens mij heb je daar ook een variant van voor oudere kinderen.
Ik weet niet of je een echt bordspel wil, want spelletjes zoals kwartet, domino en memory zijn ook altijd een hit (en dan van minnie mouse of paw patrol ofzo).

Oh ja ik heb ook van Kruidvat dit spel gekocht

https://www.sellpy.nl/item/ttyIEgt4oC?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=17600783277&gad_source=1&gclid=Cj0KCQiAz8GuBhCxARIsAOpzk8wpRA24uu2a7o4WSbVqa4FJ-zuGIY2GUgyEJVC_2r2V1PE75CnQIUoaAgB6EALw_wcB

Het duurt niet heel lang omdat je weinig spelregels hebt maar spelen op een groot doek of bord is ook leuk.

2 likes

Ik weet niet of ze het ā€˜knutselige’ type is, maar zo ja:

• Strijkkralen (gewoon de kleine, niet de XL)
  • ā€˜Diamond painting’ of dat je van die kleine vierkante stickers moet plakken. De laatste liggen vaak bij de action
  • Gips (persoonlijk haat ik het maar mijn vriend vind het prima om met haar te doen)
  • Lego - Je hebt speciale 4+ sets van Lego friends maar met een beetje hulp komt onze (ruim) 4 jarige ook met gewone Lego best uit de voeten.

Geen ervaring mee maar Mini Loco? En als spelletje de kids/junior variant van Uno.

Zoals gezegd is Mijn Eerste Boomgaard meer voor peuters.

2 likes

Qua spelletjes vinden ze deze hier thuis leuk: Bekijk Mattel Games Vallende Aapjes - Familie bordspel op: Mattel Games Vallende Aapjes - Familie bordspel | Games | bol

En misschien een vriendenboekje? Knutselspullen doen het bij ons ook altijd goed. Bijvoorbeeld stiften met geur of glitterstiften.

1 like

Thanks! Goede tips :smiley:
Domino, kwartet, memory hebben we al.
Strijkkralen is idd een goede! We hebben de maxi, maar hoorde gisteren van de gastouder dat ze daar anderhalf uur zoet is geweest met de gewone.
En dat met die stickertjes is ook een goede! Ze is dol op stickers en als ze het dan even wat geconcentreerder moet doen er wat langer mee bezig is, is ook wel eens leuk.

Is het niet juist zo dat ze al jaren meldingen kregen, maar er bewust voor hebben gekozen geen opvolging te geven en/of onderzoek te doen. Dat is denk ik juist waarom er nu zo’n drastisch verbod is.

Ik vind het in elk geval echt schandalig, omdat het product is dat juist veel met (jonge) kinderen wordt gebruikt en voor veel mensen idd heel prijIg en/of zonder alternatief.

Kijk hem even goed na in elk geval, hopelijk komt er alsnog een passende opmerking of meer helderheid (bijv specificatie over bep modellen of producties ipv alles)

3 likes

Ja klopt maar ze hebben het dan dus over honderd(en)? meldingen tov 100.000+ fietsen die in omloop zijn. Vandaar dat ik mij afvraag of het echt voor alle modellen/jaren zo geldt… en het verbod snap ik want ze hadden het sowieso moeten melden en als ik het zo lees was er ook echt een giftige bedrijfscultuur. Ik hoop inderdaad snel op meer duidelijkheid

3 likes

Ja dat zei m’n vader ook al maar ik dacht juist gelezen te hebben dat het om roest vanuit binnenuit ging? Dus vraag me af of je van buiten af iets kan zien…

2 likes

Spellen van Smartgames zijn ook erg leuk! Mijn zoontje van 4 doet graag Roodkapje en voor onderweg hebben we Noah’s Ark en Coral Reef. Dit zijn spelletjes die ze zelf kunnen doen.
Samen doen we graag kleurentorentje, ganzenbord en kroko loco.
Ik merk nu hij naar school gaat ook weer een opleving met kleuren, dus goede stiften en een mooi kleurboek is ook nog leuk (en gaat op).
En lego ook nog een goede tip! Vooral de creator, dat zijn setjes die je op 3 verschillende manieren kan bouwen

2 likes

Uno (junior) is een grote hit bij ons, strijkkralen idd en na een paar weken op school kwamen de vriendenboekjes en die wil ze nu zelf ook, dus dat was ook een goed cadeau geweest.

Onze oudste kan uren knutselen en sinds ze naar school gaat merk je dat ze ook steeds doelgerichter zelf dingen verzint om te maken. Zo’n knutselpakket waar je echt iets mee gaat maken kan ze nu goed zelf (met soms een beetje hulp). Gips gieten en daarna schilderen.

Oh en gewoon van die kleinere kralen met elastiek touw om armbandjes etc te maken. Action en zeeman hebben leuke setjes.

2 likes

Wat doen jullie als je kindje een licht ontstoken vinger oid heeft?
Soms heeft mijn dochter (1,5) een wondje op haar hand en dat wordt dan snel een beetje een rode dikke plek die niet helemaal perfect geneest. Waarsch omdat zo nog zoveel met haar handen eet en handen in haar mond doet.

Ik heb een keer een zalfje van de huisarts gekregen toen het echt niet overging, maar dat lijkt me voor een lichte ontsteking wat overdreven. Is er iets bij de drogist wat fijn werkt?

1 like

Mijn dochter wordt 3 maar ik ben bezig met een bak vol verkleedkleren te verzamelen via de kringloop/vinted etc. Wellicht is dat nog een idee.

3 likes

Zeker! Ze is gek op rollenspel, dus verkleedkleren als een doktersjas, politieagent e.d. zijn een heel goed idee.

2 likes

Oh ja het vriendenboekje! Ze zit nu circa een half jaar op school en we hebben echt al zoveel van die dingen ingevuld :slight_smile:

2 likes

Er is zo’n zelfspeel spel, @Zitzak had die aangeraden! Ik heb die voor m’n neefje van 4 gekocht en m’n zus heeft de uitbreiding gekocht omdat het zo’n succes was.

1 like

@Fredje mijn dochter is net 4 en vindt, naast veel dingen die al genoemd zijn, Wie is het? en Ben ik een banaan? heel leuk. Hierdoor leert ze ook omschrijvende vragen te stellen. We helpen haar nog een beetje maar het is wel echt een hit.

1 like

Wij hebben van de week regenwormen junior en uno junior gekocht. Voor kind van 4, heel leuk ook als volwassenen om mee te doen! Boomgaard was ik zelf nogal snel zat. Carcassonne junior en cluedo junior worden hier ook vaak gespeeld.

1 like

Ik twijfelde ook maar dacht ook te hebben begrepen dat bij sommige gevallen er scheuren van buiten begonnen. Heb zelf in ieder geval een inspectie gedaan en zie nog niks, maar kan inderdaad juist ook van binnen komen. Lastig wel. Wij ook altijd service beurten bij babboe laten doen.