Tips, ervaringen & aanraders #9

Ik vond een skipak heel handig, zeker in de kruipfase. Maar ga het voor deze winter ook weer aanschaffen, vooral voor het buitenspelen. En in kruipfase ook al schoentjes aangedaan.

2 likes

Iemand tips voor leuke gezelschapsspelletjes voor een 3-jarigen?
We hebben al memo, domino en loto en dat vind hij allemaal fantastisch. Maar ik wil ook wel eens wat afwisseling haha.
Hij volgt logopedie i.v.m. vertraagde spraakontwikkeling dus spelletjes waarbij hij taal moet gebruiken zijn helemaal top. De loto die we nu hebben van Djeco (met alledaagse situaties) vind ik wat te makkelijk worden qua woordjes.

Dierenmemo (druk op de knop, luister naar het dierengeluid en zoek het juiste kaartje) en verder kan je bij heel veel spellen wel interactie/taal/communicatie toevoegen: Jenga, Banana Joe, Louis Liaan. En spellen van Haba zijn ook altijd leuk!

3 likes

Vandaag komt m’n schoonzus langs met haar drie zoontjes (6,4 en 2,5). Ze moeten een heel eind reizen hier naartoe (uit Duitsland) en zullen dan wel even moet uitrazen maar het zijn zulke wildebrassen. Vorige keer hebben ze ongeveer de hele woonkamer verbouwd en ik zie er best tegenop. Zeker nu het keihard regent en we dus niet echt chill naar buiten kunnen.

Iemand tips voor activiteiten waar ze hun energie in kwijt kunnen?

1 like

Kroko Loco en Boomgaard vind ik altijd een succes.

1 like

Hoe weet je of een kledingstuk van mini rodini echt is?

1 like

Wat mega asociaal (van de ouders). Kinderen kunnen best buiten spelen in de regen, misschien is er ergens een speeltuin waar je binnen kunt zitten als ouder? Of desnoods Monkey town.

Via vinted?
Want ik heb een aantal echte mini rodini’s (net alsof je het over kunst hebt :smile: ) gehad en daarna een keer op vinted een jasje gekocht en ik kreeg het binnen en zag het gelijk dat het nep was, maar vooral aan de labels binnenin en er zat een kunstlederen logo met de pandabeer op de jas en die was helemaal versleten en duidelijk nep. De verkoopster ontkende en was woest om mijn 1 ster review, maar ik heb haar fotos gestuurd van labels in echte jas en labels in haar jas en toen heeft ze niks meer gezegd.

Maar ja ik heb die foto’s niet meer dus uhm… ik zou je aanraden om fotos te vragen van labels, meestal zit er op echte labels een plaatje van een robot of panda ofzo, en als er een bruin neplederen patch op de buitenkant zit (meestal bij jassen) kun je het ook zien aan de panda zelf en de kwaliteit ervan.

Ik ga ff zoeken in mijn fotos maar denk dat ik ze heb verwijderd toen, is al een tijd terug.
Edit: nee heb ze niet meer.

1 like

Ik bedoel de waslabels binnen in de kleding.

Net bedacht ik me ineens dat ik nog een echt jasje heb hangen in de kast.

Dit is het neppe jasje dat ik heb:



Grote cijfers

Dit is echte:



Kleine cijfers

En de bruine panda label was dus best anders maar die heb ik eraf gehaald en weggegooid.

Maar goed, soms zie je aan de kleding zelf indd niet echt meteen veel verschil… maar vind het wel erg als iemand op vinted het verkoopt als echt. Dus daarom let it nu extra op en kijk ik naar dit soort details of zal ik erom vragen.

4 likes

Als iemand heel veel mini rodini verkoopt, vaak ook nog met kaartjes dan vind ik dat ook een slecht teken

5 likes

Iemand nog tips voor merken die echt warme winterjassen hebben? Heb voorgaande jaren voor mn dochter vooral bij Mango en Prenatal gekocht, maar vond deze toch niet warm genoeg. De romp is dan wel warm, maar de mouwen zijn niet gevoerd of best dun. Online kun je dit niet altijd goed zien vind ik…

Met het oog op de aankomende Dilling sale: is dit een fijne manier van de nek van je kind (1,5 jaar) warm houden?
Of hebben jullie andere tips? Een losse sjaal leek me sowieso niet fijn met spelen.

4 likes

Thanks allemaal! Ik zit inderdaad op Vinted te kijken, maar zou het zonde vinden als het nep is.

1 like

Deze is fantastisch!

5 likes

Wat is een leuk spel voor een kindje vanaf 4 jaar. Vrij pienter kindje al. :blush:

1 like

Misschien monopoly voor kinderen ?

1 like

Mijn kind van vier vindt dit heel leuk uitgeverij lannoo het spel van vos en haas - red het ei | ilovespeelgoed.nl

3 likes

Hier thuis wordt gewaardeerd:
Bekijk Mattel Games Scrabble Junior - Familie bordspel - Nederlandse editie op: Mattel Games Scrabble Junior - Familie bordspel - Nederlandse editie | Games | bol.com

Bekijk Rummikub my First op: Rummikub my First | Games | bol.com

Allerlei soorten kwartet zijn ook leuk
Beetje afhankelijk van de interesse

Krokoloko heeft ie op school wel eens gedaan:
Bekijk Jumbo Kroko Loko Kinderspel op: Jumbo Kroko Loko Kinderspel | Games | bol.com

En Uno, kan je ook een variant van kopen die aansluit bij de interesses (of obsessies :rofl:, ze hebben ook pas patrol en frozen enzo)

En dobbel

3 likes

Uno en kwartetten zijn hier grote favoriet bij onze 4-jarige. Allebei van Paw Patrol 🫣

En iets minder nadenken maar Stef Stuntpiloot is ook favoriet.

2 likes

Heeft iemand tips voor een mooie luiertas? De enige die ik mooi vind is een Susan Bijl maar die vindt mijn vriend niets, of Baere Amsterdam, maar die ik wil is uitverkocht :roll_eyes: