Tips, ervaringen & aanraders #9

Mijn kinderen hebben jassen van name-it gedragen de afgelopen seizoenen. Daar zit wel verschil in maar die kunnen wel in de winkel gepast worden. Afgelopen jaar heeft mijn oudste ook haar ski-jas veel gedragen (decathlon) en die zijn ook vaak wat beter gevoerd en goed wind/waterdicht.

1 like

Ik wilde eerst ook een Susan Bijl 24/7 bag maar vind de kleuren mwah.
We hebben nu deze besteld.

Ik heb hem nog niet binnen dus kan er nog niet veel over zeggen. Maar mijn vriend vindt het wel fijn dat deze ook als rugtas kan

3 likes

Ik weet niet wat je budget is, maar ik ga nu naar outdoorwinkels ipv kinderwinkels voor dit soort spulllen (ook bv winterschoenen). Naar mijn idee een stuk warmer en beter beschermd tegen regen bijvoorbeeld. Wel vaak wat duurder.

1 like

Ik vind Lil Atelier hele fijne warme en waterdichte parka’s hebben! Wel ietsje duurder maar Vinted staat er vol mee. Heb vorig jaar een nieuwe met prijskaartjes er nog aan voor 30 euro gekocht.

3 likes

Smartgames puzzels
Wij hebben deze
Bekijk SmartGames - RoadBlock - Denkspel met 80 opdrachten - politie auto’s op: SmartGames - RoadBlock - Denkspel met 80 opdrachten - politie auto's | Games | bol.com

Mijn kleuter van 4 lost de eerste 15 puzzels zelf op. Echt zijn favoriet! Ook heel leuk om samen te doen. Om de beurt een stuk leggen.
Er zijn nog veel meer varianten met andere thema’s.

2 likes

Dankjewel! Grappig deze hebben ze ook in de klas van mn dochter.

5 likes

Misschien is mini loco ook leuk? Niet echt een gezelschapsspelsspelletje maar je kan het natuurlijk wel samen doen of het alleen laten doen.

5 likes

Ik heb voor het tweede jaar van Z8 gekocht, maar wel in het voorjaar in de sale gekocht. Daar was ik afgelopen winter erg tevreden over!

2 likes

Krokoloko, mini loco, Rakker kakt, Knibbel knabbel knuistje oa

1 like

Onze dochter heeft al 2 winters een jas van z8. Blijft mooi en heel lekker warm! Deze winter is het zoeken naar een nieuwe want ze is gegroeid

5 likes

Heeft er iemand weleens reserve onderdelen bestelt bij HABA?
Heb op een 2e handsbeurs 2 spelletjes gekocht die schijnbaar niet compleet waren. Baal er beetje van.

3 likes

Oh dit weet ik niet maar als je er achter bent dan hoor ik het graag. Wij missen een paar kersen van ons Boogaard spel.

1 like

Ik ga morgen even goed kijken wat ik precies mis en dan mailtje sturen.

1 like

Ik las in een Facebookgroep dat ze kosteloos opsturen wat je mist.

2 likes

Oh fijn. Ik mis bij meerdere spellen iets en vind t ook niet erg om er iets voor te betalen. Ga t morgenavond gelijk aanvragen.

2 likes

Nav discussie in dat andere topic vroeg ik me het volgende af. Onze kinderopvang heeft vorig jaar november de tarieven verhoogd waardoor we €1,30 per uur boven het maximum tarief voor toeslag zitten. Ik ben hier zeer pissig over en haal dit ook steeds aan als daar gelegenheid voor is. Maar ik vroeg me af of het uitzondering of regel is.

Is het uur tarief van je kinderopvang meer dan het maximum uurtarief (=€9,12) voor vergoeding?

• Ja namelijk minder dan €0,50 meer dan het max tarief
  • Ja namelijk tussen €0,50 en €1,- meer dan het max tarief
  • Ja namelijk tussen €1,- en 1,50meer dan het max tarief
  • Ja meer dan €1,50 meer dan het max tarief
  • Nee minder of gelijk
  • We gaan niet naar de opvang

0 stemmers

1 like

Volgens mij is het eerder een uitzondering als je opvang op of onder het maximumtarief zit. Bijna alles zit er boven.

3 likes

Kan je erbij zetten wat het maximum tarief is

2 likes

Dit was voor ons voor het eerst in 3 jaar. De andere twee opties hier in de buurt zitten ook een stuk lager. Maar ja overstappen is ook niet echt een optie.

1 like

Bij ons wordt het maximale tarief wat de belastingdienst aanhoudt ook aangehouden door de opvang (van zowel KDV als BSO). Blijkbaar is dat een uitzondering. Daar ben ik best wel verbaasd over. Het is een opvang in de grote stad, veel groen ernaast, kindjes komen veel buiten (ook in de regen) en de vestiging waar m’n kindjes op zitten is kleinschalig. 15 BSO kids en 15 kids <5 jaar (aparte lokalen). Mag denk ik in m’n handjes knijpen ? Is ook wel een van de redenen dat we niet durven te verhuizen.

1 like