Ik heb toevallig ook net een potje besteld. Ze geeft het steeds vaker aan als ze poept en ik dacht dan zet ik haar er gewoon op om te kijken wat er gebeurt (nu ze toch zo vaak poept ). Goed om te horen dat het bij jullie goed werkt.
Hoe doe je dat dan? Gewoon op het potje zetten en kijken of er wat gebeurt? Hoe laat je weten wat er verwacht wordt dat ze op het poptje doet? En op welke momenten van de dag doe je dat het best? Heeft dat ook zin als je er niet super consequent mee kan zijn? Want ze gaat bv 3 dagen naar de opvang en we zijn ook wel veel buiten de deur op de andere dagen.
Wij hebben nooit heel erg last gehad van poepluiers die doorlekten (gelukkig), maar die paar keer dat hij het wel had, deden we een pampers baby-dry aan en een luierbroekje in maat groter eroverheen. Dat doen we nu ook in de nacht vanwege urine doorlekken, maar dat hielp destijds ook voor de poep.
Ja hoor! Hier gaat ze vanaf 15/16 maanden met regelmaat op het potje. Opa en de gastouder gaan er niet in mee maar dat is dan maar zo.
Hier streven we ernaar d’r op het potje te zetten als ze uit bed komt, voor dr dutje, na d’r dutje en voor het slapen in de avond. Bij die laatste poept ze bijna altijd, echt al vanaf het begin.
Die tussenmomenten ben ik altijd te laat. We zetten d’r op het begin gewoon neer, gingen half uur boekjes lezen en als ze geplast of gepoept had groot applaus en samen weggooien in de wc. En vragen of ze plasje of poepje ging doen. Bij het poepen maak ik ook altijd persgeluiden, geen idee of 't d’r stimuleert maar ze neemt me soms wel over.
Eigenlijk doen we het nog steeds grotendeels zo.
Edit : en we deden het in het begin soms ook dagen of een week niet. Nu is het avondpotje wel bijna altijd want vind het een sneu idee dat ze d’r poep ophoudt en dan het potjes moment niet krijgt.
Laten zitten, boekjes lezen en wachten op een toevallige plas om te belonen
We deden dat eerst alleen in de ochtend en later bij elke verschoning thuis. Buiten de deur niet maar het is dan ook niet echt zindelijk, die luier is nog wel nodig. Ik hoop wel dat zindelijkheid zo eerder komt maar ben nu vooral blij dat we van die overstroomde luiers tijdens de school-run af zijn.
Dankjewel voor de tip en @Sproetjes, maar heb besloten na de posts van oa @Huismus en @Nimbus2000 het originele matras van Chicco te houden. De baby kan dan toch nog niet rollen, dus durf het wel aan.
In het ledikantje heb ik al een aerosleep matras, dus dat scheelt. Een extra topper is dan ook niet nodig.
@Blush ik heb trouwens ook meegelezen want ik heb dezelfde struggle. Gisteren een hoeslakentje gekocht, met ook een gebruiksaanwijzing. Misschien heb je er wat aan, ook met een qr code voor een video.
Heeft iemand van jullie wel eens gebruikt gemaakt van een oppasservice, bijv van Nina Care (lol mijn autocorrect maakte hier Nina Narco van ) of iets anders? Wat was jullie ervaring? Ik heb waarschijnlijk op korte termijn oppas nodig, ivm uitval kinderopvang.
Wij hebben in het verleden Charly Cares een paar keer gebruikt. We woonden toen in het centrum van een grote stad (+ de naweeën van Covid) dus er was een heel groot aanbod.
In principe werkte het prima. De ene oppas waren we enthousiaster over dan de ander maar ze moeten referenties overleggen en je kon reviews lezen.
Dankjewel voor je reactie! Ik ga gelijk eens kijken op die website. Vind het altijd maar een gedoe hoor dat geregel rondom oppas/kinderen. Zijn ze al 12? Kan ik ze al alleen thuislaten?
Even een late reactie, maar je hebt niet heel veel muntgeld nodig. Tot 5 euro, daarna kun je het geld omwisselen voor briefjes
Ja wij doen dat, gewoon in zijn eigen maat en dat helpt wel! Wij hadden eerst de gewone en dan werd mijn zoon wakker van een natte luier en vaak doorgelekt via de zijkanten bijvoorbeeld, nu sinds een maandje nacht luiers en geen last meer van. We gebruiken ze van pampers merk.
Ik kom er net achter dat er in mijn wijk een Speelotheek zit. Ik kende dit concept helemaal niet maar spreekt me heel erg aan. Koop het liefste alles voor mijn baby tweedehands en we hebben geen mega groot huis, dus elke keer nieuwe bergen met speelgoed kan ik ook niet echt lekker ergens opbergen.
Zijn er hier mensen die dit doen/gedaan hebben? Beviel het? Is denk ik ook wel afhankelijk van hoe groot het aanbod is, maar ben benieuwd of t een abonnementje waard is
Jaaa ik heb het een tijdje gedaan toen mijn dochter 2 was, ik vond het super handig en het was maar 15 euro voor een jaar. Mn dochter vond bijv een kassa heel leuk van fisher price en daar kon ze dan vaak mee spelen. Nadeel is wel dat er soms stukken ontbreken of misschien verouderd is.
Ik maakte het ook altijd ff schoon met een doekje van azijn en water, gaf me toch een beter gevoel haha.
Oh en de speelotheek had ook een spelinloop dat was ook leuk!
Of
Ik vind dit echt een aanrader, ik ben nog wel eens te lui voor papier en stiften (opletten of niet de hele tafel of muur onder zit) en dit kan overal. Mijn peuter heeft geen iPad of iets en zo is hij toch zoet in restaurants en de auto. En hij kan ook al heel goed tekenen! Ik denk echt hierdoor want thuis doen we amper aan normaal tekenen.
Heeft hier iemand een Bednest co sleeper die ik mag DM’en?
Yes
Ja hoor!
Ik ben er ook een tijd vrijwilliger geweest. Vind het echt ideaal! Je merkt dat een kind snel weer op iets is uitgekeken en dan kan je het inleveren. Ze hebben vaak ook leuke buitenspullen die je zelf niet wil kopen/opslaan in je schuur.
Ja ik heb dat ook. Woon je in Utrecht toevallig?
Ik vind het wel fijn dat er eens in de zoveel tijd ander speelgoed is om mee te spelen en het aanbod is ook best oke. Het enige nadeel is dat de speelotheek waar ik heen ga op onmogelijke tijdstippen open is dus ik moet of tussen het werken of ik moet een bestelling plaatsen voor zaterdag maar dat is soms echt moeilijk omdat hun site niet al te best is.