Nee eigenlijk niet, meestal valt hij daar redelijk snel in slaap door het wiegen van de wagen zei ze. Maar soms slaapt hij ook niet op de opvang (hij is overdag altijd al een hele slechte slaper geweest) hoop dat hij daar nog wel een keertje in de slaapkamer gaat slapen
Hema? Hebben ze ook met 25% korting nu. Zitten ook saaie tussen hoor, maar ook wel leuke kleurtjes en printjes.
@Izzie Mij is verteld dat je altijd moet aanhouden dat je baby hetzelfde draagt als jij plus 1 laag extra, en dat is dan de draagdoek/-zak in dit geval. Dus als je baby gewoon een romper en truitje en broekje (zonder voetjes eraan vast als hij in de draagzak gaat!) aantrekt, dan in de draagdoek en je eigen jas er overheen. Mutsje en/of slofjes kunnen wel nog erbij lijkt me als je denkt dat dat nodig is.
Gekke plek voor hydrofiele doeken, maar kwantum heeft bijna altijd leuke met print of gekleurd. Ik heb een hele grote van de kwantum en dat is kwalitatief ook een van de fijnste hydrofielen die we hebben.
Action heeft ook leuke! En die vond ik eigenlijk ook het fijnste, vooral die xxl variant.
Ja daar heb ik er ook een van en die overleeft de wasmachine en droger veel beter dan die van de Hema. Wel prijzig, dus ik heb er maar eentje, maar het is het wel echt waard.
Random tips:
Voor vakantie kocht ik deze Dikkie Dik activiteitenkaarten. Ik weet dat hier fervente Dikkie Dik haters zitten, maar dit is echt leuk. Zijn opdrachtjes voor circa 3 tot 5 jarigen (voor de 2.5 jarige is het eigenlijk nog ietsvte moeilijk). Zit een whiteboardstiftje met ‘gum’ bij dus ze kunnen ze keer op keer gebruiken. Voor een papieren activiteitenboekje betaalde we ongeveer hetzelfde en daar was de oudste binnen no-time doorheen
En als je een eerste schaar zoekt, koop dan deze. Zeker door het hendeltje waarmee de schaar vanzelf weer ‘openspringt’ hebben ze het zo onder de knie. Bij ons konden ze vanaf 2.5 a 3 hiermee best prima knippen.
Deze van SES hebben we gekregen. Ik vind het een bot onding, maar blijkbaar kun je daardoor geen vingers/haren etc mee knippen. Maar papier is soms ook een uitdaging…
Hoe strikt is die grens bij waterpokken onder de 1? Mijn dochter is 1 jaar en 3 weken en heeft nu waterpokken. Hoe groot is de kans op herhaling dan later?
Ik heb geruststelling nodig.
Al dik een week duurt het 45mn tot 1,5 uur voordat mn dochter in haar bedje ligt (slaapje, bedtijd en na voeding). Zodra ze het matras of de beweging naar beneden voelt is het blinde paniek. Ik heb geprobeerd om ernaast te zitten, samen te slapen, alsnog weg te lopen, terug te komen na 5 minuten etc., maar niks helpt. Ik zit nu met haar in de stoel te wachten tot ze slaapt en dan kan ik haar vaak wegleggen, maar dat ligt aan de dag. Ik ben alleen, al helpt haar vader mij vandaag even (maar ik zie op de babyfoon dat het bij hem hetzelfde gaat), en het breekt me op. Ik ga geen uitdovingsmethoden proberen, alleen al omdat ik dat door mijn ptss niet aankan. Ik geloof ook niet dat dat een lange termijnoplossing zou zijn. Ik zoek eigenlijk vooral bevestiging dat dit een herkenbare en behapbare fase is en dat het weer goed komt. Op de opvang gaat het overigens wel soepeltjes tussen de middag.
Het is een fase. Tenminste, bij ons wel. Er is ongeveer elke 2 maanden een periode dat het inslapen ontzettend slecht gaat (normaal is het een avondritueel, in bed leggen en doei zeggen) en dat ze ‘s nachts bij ons ligt omdat ze blijft krijsen als ze wakker wordt.
Maar na een tijdje merken we dat het ‘s nachts ineens beter gaat en vlak daarna gaat het naar bed brengen ook beter.
Aan het begin waren we hierdoor heel bang dat we haar verkeerde dingen zou aanleren en dat we haar zouden verpesten. Inmiddels weten we beter.
Wij merken zelf dat ze het heel fijn vindt dat we haar allebei naar bed brengen. Wellicht dat je dat nog kunt proberen?
Het is inderdaad een fase. Hier ook gehad ( en nog steeds) met alle drie de kinderen op verschillende leeftijden. Daarna gaat het weer goed en dan komt het weer.
Hier hadden we op momenten dat we het gewoon echt niet meer aankonden de kinderen ( 1 dan, diegene die op dat moment moeite had met alleen slapen, niet alle drie tegelijk ) gewoon tussen ons in liggen ( als dat veilig en oké voor jou voelt natuurlijk) zodat we dan maar allemaal konden slapen. En overdag dan wel in eigen bedje middag dutjes ( dat ging dan wel goed?!). Daarna gewoon weer eens op een avond geprobeerd in eigen bed en vaak lukte dat dan wel weer. Maar dan hadden ze wel echt meerdere nachten tussen ons in geslapen.
Je hebt een lange adem nodig en doe wat voor jou goed voelt. Maar wees ‘ gerust’ het is herkenbaar.
Sterkte! Kan je zo opbreken
Sorry, 19/20 mnd!
Wij zijn niet meer samen, dus dat gaat op een structurele manier niet lukken/goed denk ik. Verder bedankt voor de dingen die je deelt. Ik weet in mn hart ook wel dat het weer overgaat, denk ik. Maar de vorige keren was het niet zo heftig, vandaar dat ik nu niet altijd meer nuchter kan blijven.
@Uprooted Bij mij in bed wordt ze heel druk/oververmoeid, helaas. De laatste keer dat ik het probeerde ging ze me slaan. Ze kijkt ook altijd heel verward als ze bij me in bed ligt. Maar ij mn armen in slaap vallen is kennelijk wel oke
Lastig hoor en heel zwaar als je het veel alleen moet doen. Ik merk vaak dat ik achteraf pas goed kan verklaren waarom er een fase slecht(er) geslapen wordt. Hopelijk duurt het niet te lang voor jullie. Doe vooral geen dingen waar je je niet goed bij voelt!
Wij hebben ook meerdere van deze periodes gehad. Ook dat bij ons in bed slapen alleen maar een hypere dreumes betekende. We hebben toen dagen/weken geprobeerd en consequent terug op eigen bed gelegd als er gehyperd werd en dan duidelijk zeggen als je rustig kan liggen dan mag je bij ons liggen. Soms konden wij dan slapen als dreumes rustig lag. Maar in het begin liepen we dan 20 keer in een nacht op en neer en de dreumes van ene naar andere bed verplaatsen. En vaak viel dreumes dan toch ook uiteindelijk in slaap. Heeft lang geduurd maar uiteindelijk ging samen slapen beter en dat hielp wanneer er daarna weer periodes waren dat eigen bed niet lukte.
Ik denk dat samen slapen er voor ons niet in zit. Ze slaapt met ziekte wel eens op mijn borst, maar dan maakt ze vaak op een gegeven moment half slapend een beweging naar haar eigen bed/uit mijn bed. Het is denk ik niet haar ding en dan vraagt zo’n investering wel veel. Maar het is een mogelijkheid en bedankt voor het delen.
@Memento_mori Ik kwam er vanavond achter dat het alleen in huis zijn het voor mij zwaarder maakt. Het idee dat er écht geen uitweg is. Maar ja, elke avond hier iemand op de bank gaat helaas niet lukken met mijn netwerk.
Leuk, die Dikkie Dik tip! Wij vliegen over een paar weken naar Zuid Afrika en dit lijkt me goed vermaak voor onze kinderen (beiden 3,5). Vind het best een zoektocht wat je aan speelgoed meeneemt tijdens zo’n reis, dus mocht iemand nog tips hebben, dan hoor ik het graag!
Spellen die ze in hun eentje kunnen doen, zoals (mini)Loco, de spellen van Smartgames (er zijn ook kleine compacte spellen zoals Chicken Shuffle jr, Coral Reef, Bunny Boo etc) en Logic Case zijn hier altijd een hit in het vliegtuig.
En verder stickers, kleurboeken, van die magic boards om op te tekenen en die verfboeken waar je alleen met een nat penseel overheen hoeft.
Heb hem zelf nog niet geprobeerd maar zag deze laatst bij Hema. Zo cute.
Dat kan ik me goed voorstellen. Dan heb je geen moment dat je even je hoofd uit kunt zetten, want je moet altijd beschikbaar zijn voor je kindje. Heel veel sterkte!