Thnx voor je uitgebreide bericht!
Geen probleem. En wat ik handig vond om mee te nemen waren grote hydrofielen om als handdoek te gebruiken, fijn voor na het douchen en zwemmen en zijn lekker licht dus handig als bagage. Wij hadden ook een mini zwembadje mee van de Hema, die we op de veranda konden zetten. Zo konden we baby makkelijk wassen en peuter vond het ook leuk om erin te zitten als baby sliep en we bij de caravan waren. En wij hadden de baby bjorn wipstoel mee, zo konden we de baby op tafel in de wipstoel zetten als wij aan het eten waren en zat ze er toch gezellig bij.
Veiligheid. Hij kan er niet zomaar vanaf vallen, klimt er zelf makkelijk in, schuift inmiddels dat ding zelf naar het aanrecht als we in de keuken staan. Ik hoef dus niet de hele tijd tijdens het koken op te letten of hij nog wel goed staat en niet elk moment eraf dondert. Het zal per kind/leeftijd verschillen, maar wij gebruikten al vanaf 1 jaar en toen was hij nog wankel. En nu met ruim 2 jaar niet, maar gewoon soms in eigen wereld en niet zo aan het opletten waar/hoe die staat. Wij hebben ook eentje die je omklapt tot bureau met bankje. Ideaal.
Mijn keuken is niet zo groot, ik kan bijna overal bij zonder bij kind weg te lopen en anders pakken we het samen.
Mijn oudste stond vanaf 1 jaar het ikea krukje. Mijn jongste is wat later met lopen dus nu met 1,5jaar net begonnen met op het krukje staan om samen de handen te wassen.
Ligt aan je kind en je eigen stressbestendigheid. Wij hebben het klassieke houten ikea krukje en mijn oudste (3,5) staat daar al op sinds hij een jaar oud is. Hij is er misschien een keer afgevallen. Heeft hij van geleerd.
œij gebuiken ook gewoon een stoel met een leuning. Nog nooit afgevallen.
Zoals @Fredje zegt! ās ochtends eruit halen en eventueel even opwarmen. Fijn ontbijt of snack tussendoor, bij mij zit het āgevaarā in niet willen ontbijten of teveel willen snaaien tussen door. Dan heb ik in ieder geval iets voedzaams!
Hangt er denk ik ook vanaf vanaf wanneer je het gaat gebruiken. Hier stonden ze er vanaf een maand of 9-10 in. Dat vind ik echt te jong en onstabiel om los op een kruk te staan⦠met 1.5jr is dat al anders.
En wij hebben er gewoon een zelf gemaakt van een IKEA diy, niet een dure gekocht ofzo
Ja ik ook, vind zoān leertoren best een gevaarte. Maar vind het sowieso niet zo heel chill dat samen koken. Idee 10 uitvoering een 3 vaak
Ja ik vind dat ook altijd heel kut hahaha.
Ik vind het altijd zo apart als kinderen van 9-10 maanden al echt dingen doen.
Mijn twee kinderen zijn/waren met 10 maanden echt nog baby babys die een beetje rollen en speelgoed in hun mond stoppen. Kan me er niks bij voorstellen dat mijn jongste van 10 maanden zou kunnen staan, laat staan in een leertoren en dat hij dan ook echt kijkt wat ik aan het doen ben ofzo.
Maarja het is natuurlijk óók normaal haha. Zoveel verschillen tussen kinderen.
Haha ja hij liep met 9-10mnd
En hij sneed niet de paprika ofzo he op die leeftijd , maar stond dan naast me mee te kijken - en was dan stil. Anders was het altijd āgezeikā als ik aan het koken was
Wij hebben een extra smalle leertoren gekocht en tis alsnog best een ding en je kan er geen tafeltje van maken. Mān dochter staat er wel continu in en ze is gek op met de kraan spelen. Dus ik kan rustig koken terwijl de kraan druppelt en zij daarmee speelt met wat bestek.
Bij ons is de leertoren wel een van de betere aankopen geweest.
Peuter helpt hier ook maar ze zit altijd op het aanrecht in de hoek. Ze doet wel al best veel. Eieren breken, olie in de pan, kruiden toevoegen, dingen mengen, blikken bonen afspoelen dat soort dingen.
En 's morgens maakt ze voor iedereen koffie. Dan doet ze melk in de schuimer, drukt op het knopje en koffiecups in de machine hahah
@Fishing ik vind dat onvoorstelbaar haha. Hij kan nu net omrollen sinds een maand en begint een beetje achteruit te tijgeren. Mān dochter ging ook tot 13 maanden nergens heen haha
Wij hebben deze, heb er wel vorig jaar maar 85 euro voor betaaldā¦
Hier die van Ette Tete die je kan ombouwen, net als de helft van het forum geloof ik
Wel een aanrader iig, niet te lomp, stevig en makkelijk om te klappen naar een bureau.
Wij hebben ook die van Ette tete
Wij hebben r dus zelf een gemaakt (IKEA HACK BEKVAM. Een leertoren maken voor je peuter/kleuter), maar daar kan je geen tafeltje van maken haha
Ik heb nav tips hier op het forum cavilon spray gekocht voor rode babybillen. Maar was even benieuwd, sprayen jullie dat en nadat het gedroogd is smeer je er dan nog zinkzalf overheen of gewoon met alleen spray weer een luiertje aan?
Alleen spray! Zalf lost de spray weer op. Wel even laten drogen.