Thanks @Yzile en @Zitzak
Ze beweegt wel veel, zit op dansen en speelt nog veel buiten. (Nu iets minder maar in de lente en zomer sowieso). Ik ga maar eens kwark regelen met noten en andere gezonde dingen. Ik vind het zo lastig want weet hoe gevoelig dat kan liggen en hoeveel vrouwen van mijn leeftijd (begin 30) issues hebben met eten door vaak lullige opmerkingen en verkeerde aanpak in hun jeugd. Ze is een ontzettende zoetekauw dus wil het haar niet ontnemen maar moet wel anders dan nu.
Wat doe je nu wat hetzelfde is?
Wat wij doen met kind van ruim 2:
- ontbijten in de stad
- kabouterpad en soms kabouterbos met huisjes
- blote voetenpad in de zomer
- stukken fietsen
- in de bibliotheek in de buurt organiseren ze wel eens voorlees middagen
- pluktuinen! Altijd leuk, we wonen wel in een agrarische omgeving dus we hebben veel keuze ook in de winter
- rondje tuincentrum vindt dochter ook altijd erg leuk vooral het treintje
- picknicken met lekker weer en dan vooral speelgoed mee waar ze in kunnen schenken en kopjes thee mee kunnen maken
- Spoorwegmuseum (misschien net iets te jong?)
@Zitzak leuke ideeƫn al!
Wat wij nu vaak doen is kinderboerderij (met speeltuin), zwemmen, gymmen, heel veel verschillende musea, bioscoop, bibliotheek, theater, uit ontbijten/lunchen, gewoon lekker naar de stad of naar een andere stad. Maar ik wil soms weer eens wat anders, en jullie hebben al goede ideeƫn gegeven!
Ik heb geen tips, maar ik vind het ontzettend lief en zorgzaam dat je hier op deze manier over nadenkt en het op dit forum vraagt.
Ik heb zelf een vervelende relatie met eten, mede vanwege mijn moeder. Dus ben mijzelf ook heel bewust van hoe ik de relatie tot eten op mijn dochter overbreng. Ik moet dit nog helemaal uitzoeken en ontdekken, maar ze is 1,5 jaar dus ik groei hopelijk met haar mee
Maar voor jou dus
Thanks voor alle reacties over de leertoren! Ben een beetje aan het nadenken over een cadeau voor de eerste verjaardag van mān baby, maar twijfel nog steeds wel een beetje over dit ding. Gelukkig heb ik nog wel een paar maanden om er over na te denken
Heeft iemand ervaring met acupunctuur tijdens de zwangerschap tegen het slechte slapen? Verloskundige gaf dit als optie, maar weet even niet zo goed wat ik er van vindt.
Wat een super lief bericht bedankt
Ja lastig is dat, ik wil niet de moeder later zijn waar mijn dochter op terug kijkt van die moeder heeft mij zulke issues gegeven en een ongezonde kijk op eten. Ik vraag mij ook wel beetje af waar die nood vandaan komt waarom ze zo onverzadigd lijkt of dat ze misschien toch ergens mee zit. Maar ben al gerust gesteld dat het misschien toch echt de leeftijd en de groei is. Het zal mij ook niets verbazen als ze binnenkort gaat menstrueren
Toen ik in groep 8 zat, ben ik iets voller geweest, vooral bij mijn buik, doordat ik veel snoepte. Mijn moeder zei daar toen wel vaker wat over, en dat vond ik niet leuk en werkte averechts. Dus goed dat je het voorzichtig wil aanpakken!
En toen ik naar de middelbare school ging was dat helemaal weg. Ik had toen zoveel meer beweging (elke dag 5 km heen en weer fietsen), gymmen, fietsen naar huis van nieuwe vriendinnen, andere sporten uitproberen. Ik ben altijd wel blijven snoepen, maar had een goede balans. Dus kan ook zomaar weer voorbij gaan.
Nee wel acupunctuur om eerder te bevallen geloofde ik ook niet in. Maar was opzich wel een ontspannende ervaring met ook een massage erbij enz.
Heb wel laatste twee weken van mijn zwangerschap temazepam gekregen om te slapen.
Haha dat mag ook, alleen is nu 35 weken nog beetje te vroeg
Ik moet het eerst met valeriaan proberen, later in de zwangerschap zouden we idd nog naar medicatie kunnen kijken. Mocht je dat gewoon thuis of moest je dan in het ziekenhuis slapen?
Oh ja dat is een beetje vroeg het heeft hier ook nog gewerkt dus pas maar op
Ik mocht dat gewoon thuis (moeten andere dat in het ziekenhuis?)
Naar het bos, of een keertje met de trein. Ik volg ook wat dingen op Instagram waar ze af en toe activiteiten voor kinderen organiseren, zoals een kabouterspeurtocht bijvoorbeeld.
Soms weet ik het ook ff niet en gaan we gewoon een rondje wandelen. We wonen dichtbij het centrum. En dat vinden ze dan ook ineens helemaal geweldig terwijl ik denk saai haha.
Wij gaan vaak buiten spelen, ongeacht het weer. Buitenspeelpak en laarzen aan en lekker stampen in de plassen.
Ik ben verder niet zo van de uitjes (behalve Monkey town en zwemmen) dus ik heb wat meer basic suggesties om te doen.
Kinetisch zand
Kleien
Hut bouwen in huis
Samen in de tuin bezig zijn
Rondje wandelen door het centrum
Fietsen door het park/bos
Naar de boerderij winkel iets verderop lopen en daar uitgebreid alles bekijken
Boodschappen doen en overal mee laten helpen
We rekken vooral alle dingen. Iets wat ik in 5 minuten kan doen dat laat ik mān kind in 30 minuten doen. Beetje de dag vullen.
Ja dat heb ik gedaan. Deed voor het slapen niets. Wel voor de restless legs overigens
Ik heb 40 weken niet geslapen. Hoe ik het heb volgehouden? Geen idee. Als ik fotoās terug zie van het einde van de de zwangerschap was ik een lopende zombie. mijn verloskundigen waren niet happig op medicatie.
Ben sowieso een heel slechte slaper. Hoe vaak ik wel niet naar een slapend kind aan het kijken benš
Haha oops, ik ga eerst gewoon met de rustige middeltjes proberen
Ze gaf aan dat als optie a/b/c niet zou werken ik ook nog onder begeleiding in het ziekenhuis zou kunnen bijslapen, maar noemde geen namen van medicatie dus vandaar dat ik het even vroeg!
@Zomerjas ik slaap al mān hele leven weinig/slecht maar had daar niet zoān last van. Ja, ik was wel eens wat vermoeider overdag maar dat was het. Het breekt me nu echt op⦠zie gewoon op tegen de nachten.
Ja begrijp je helemaal hoor⦠Vooral dat opzien tegen de nachten. Niets hielp ook. Liep je weer naar het plafond te staren. Zo frustrerend.
Het enige wat mij misschien een beetje hielp op het einde waren ingesproken relax oefeningen / mediterende dingen van mijn beval cursus die deels gericht was op hypnobirthing.
Er werd mij op het einde inderdaad medicatie aangeboden, waarvoor ik in het ziekenhuis moest overnachten. Dit omdat de medicatie effect kan hebben op de baby en deze dan gemonitoord moest worden. Dat ging mij te ver. Heb ik niet gedaan.
Mijn baby heeft zo ongeveer dit kapsel en ik heb discussie erover met mn man hoe we het beter vinden staan. Ik vind de voorlok recht naar voren niet mooi want dat is wat meer haar en kijkt dan zoān plakaat op zn hoofd. Maar mijn man vindt de voorlok naar de zijkant heel erg Karen. Wat vinden jullie beter? Aan de sprieterige achterkant kan niet zoveel veranderd worden.
- Voorlok naar voor
- Voorlok naar de zijkant
0 stemmers
Ik vind dit echt een mooie post hahaha, zie nu echt een baby voor me met precies dit haar. Zou dan ook wel denken opzij. Kan er nog een haarclipje in (weet even niet of het een meisje of jongetje is) of helpt dat ook niet?
De mijne heeft ook heel lang zoān kapsel gehad, ik deed dan wel de lok opzij, naar voor vond ik zo Oostblok-vibes geven
Er zit maar 1 ding op en dat is kaalscheren.