Mijn neefje vindt die met pinguïns leuk, en die met konijnen die je moet beschermen tegen vossen. Wel confronterend die spelletjes want ik vind mezelf best slim maar kom er regelmatig niet uit
Vanaf vijf uur, half zes!
Thanks (ook @Tostibrood)! Het is Roodkapje geworden voor mijn zoon en Dress Code voor mijn dochter.
En dan staan er nog een paar op de verlanglijst, want wat een boel leuke dingen hebben ze! Wist ook helemaal niet dat dat van dezelfde maker als Smartmax was
Hebben jullie nog tips voor webshops met leuke jongenskleding maat 116/122 ? Vind het vaak donkere kleuren of juist over de top. Hoe ouder hij word hoe moeilijker leuke kleding te vinden
Mijn schoonzus heeft dit gehad en bij haar heeft de baby netjes gewacht tot ze zich beter voelde. Kan toeval zijn, maar ik geloof er ook in dat je lichaam veel kan (aanvoelen) en een bevalling soms kan uitstellen als het lichaam daar niet klaar genoeg voor is.
Ik ben bevallen COVID positief. Ik had tot de dag voor mijn bevalling koorts en verkouden. Toen alleen nog hoesten. Met mijn bevalling nergens last van gehad. Verloskundige thuis is zonder beschermkleding bij mijn bevalling geweest. Ik moest met spoed naar het ziekenhuis. Toen is de verloskundige vergeten te melden dat ik positief was. Toen het uiteindelijk bekent was in het ziekenhuis (na de bevalling) heb ik uren geen personeel gezien
Mijn vriend werd 2 dagen na de bevalling hee ziek, dat was echt kut.
De kraamverzorgende heeft ook geen beschermmiddelen gedragen in de kraamweek.
Baby werd op dag 6 een beetje ziek (snotterig), maar viel heel erg mee.
Achteraf gezien ben ik een echte bom geweest. Ongeveer iedereen heeft het gehad.
Als je net gevaccineerd bent is de kans dat je zieker wordt dan wat hoofdpijn en snot heeeel klein. Echt super goed dat je je hebt laten vaccineren trouwens!
Ik was in 2021 ook gevaccineerd en kreeg Covid in mijn kraamtijd. Ik was toen ook heel bang voor de baby, maar die heeft nergens last van gehad. Zelf heb ik 2 dagen hoofdpijn/keelpijn gehad.
Je baby krijgt antistoffen via jou mee, dus ik zou me niet teveel zorgen maken!
Hoe vinden jullie Shoesme schoentjes met die dunne zooltjes vallen?
Gisteren of eergisteren vroeg hier iemand naar tips mbt speelhuisjes voor in de tuin. Wij zijn ook al een tijd hierover aan het nadenken, maar hebben nog steeds geen besluit genomen. Ik ging aan op wat @itakepictures zei over juist het uitdagen tot spel ipv een vast huisje neerzetten.
Nu ben ik samen met m’n man aan het nadenken over hoe we daar vorm aan kunnen geven. We wilden iets van bouwmaterialen/ bouwstenen hebben voor buiten (we kunnen het wel makkelijk binnen opbergen). We komen nu de volgende interessante opties tegen. Wat zouden jullie kiezen en waarom?
(De oudste wordt 4, de jongste is nog geen 1, moet wel een beetje toekomstbestendig zijn).
Eigenlijk zou ik gewoon een huisje kiezen. Kinderen weten overal wel iets anders van te maken met hun fantasie en accessoires; kasteel, boot, woestijn, keuken, Efteling, ziekenhuis. Ik hoor hier vanalles voorbij komen elke dag.
Ik ben met alle opties bang dat het tegenvalt hoeveel peuters en kleuters er echt zelf mee kunnen bouwen. Dus dat je dan alsnog zelf de hele tijd bezig bent met faciliteren.
Mensen bij mij in de buurt hebben zoiets in hun tuin staan:
Het merk is Quadro. Volgens mij kun je daar ook vanalles mee bouwen.
Dit is wel echt heel leuk.
Mijn broertje en ik hadden dit vroeger en we hebben hier echt heel veel plezier in gehad voor heel lang. Met doeken erop werd het een dicht huisje, we konden er lekker op klimmen en aan hangen of op zitten. We deden er ook wel een oud douchegordijn over als het regende.
Was vroeger al heel duur en nu vast ook, maar in mijn jeugd is het het geld wel echt waard geweest. En toen zaten er volgens mij nog geen glijbanen ofzo bij, waren alleen buizen en platen.
Welke vreetjurken raden jullie aan? Mijn kind is 7 maanden en de siliconenslab is niet meer genoeg.
Ik zie slabben van Bibetta, Silly Billyz, Ikea en Elskbar voorbij komen. Hier is het vooral nu een ding dat hij water laat lopen en stukjes brood of groente laat vallen.
Elskbar! Echt een top ding, goed in maat verstelbaar en we hoeven eigenlijk nooit meer kleding te vervangen na het eten. Ik maak 'm wel aan het tafeltje van de Stokke vast zodat je echt een goede opvangbak hebt. Ook fijn dat hij smal om de polsen zit zodat er niks tussen glipt en ook aansluit bij de nek.
Edit - zie nu dat ik die al eerder had getipt, nog steeds een dikke tip dus wat mij betreft.
Haha ja ik had gezocht en waarschijnlijk dan jouw post gevonden. Ik heb ook zo’n Stokke babyset met dienblad dus dat kan.
Hebben jullie er dan twee zodat je ook soms eentje kan wassen?
Heeft iemand hier een tip om te helpen mijn 3,5 jarige zo ver te krijgen dat hij op de wc gaat poepen? Hij begrijpt prima wanneer hij moet poepen, vraagt netjes om een luier, plast gewoon op potje en wc maar vertikt het dus om te poepen. Als we hem geen luier geven poept hij de hele dag niet en doet hij het meteen zodra hij zijn nachtluier om krijgt. Hij geeft zelf niet aan waarom hij het niet wil. Zijn er bepaalde methodes of boekjes aan te raden?
Alvast dank!
Ja. Eerder spoelden we s avonds de slab goed uit en hingen 'm te drogen. Dat gaat ook prima in een nachtje. Maar ik merkte dat ze toch nog regelmatig een vieze of stinkende slab om moest, daarom een tweede. Ik was ze gewoon met de luierwas mee, dus om de dag/2 dagen.
Als ik denk dat de schade beperkt blijft doe ik wel een siliconen slab met opvangbakje om.
Heeft iemand een tip voor een webshop waar je een luieretui (liefst met verschoonmatje) kunt bestellen én laten personaliseren? Heb er zelf een van Lassig maar wil als kraamcadeau voor een collega een met naam geven.
De vraag is ook: hoeveel tijd wil jij er mee bezig zijn. Want mijn ervaring is toch wel een beetje dat je zelfs voor de simpelste hutten ingeschakeld wordt, denk bij constructie huisjes ook wel haha