Tips, ervaringen & aanraders #9

Nee ik had echt een zwaar eerste en tweede trimester en iedereen zei idd “wacht maar, het derde trimester….”
Maar mijn derde trimester was echt het fijnst. Pas bij 39 weken vond ik het weer pittig worden maar bleek achteraf ook dat ik een hefty baby had.

3 likes

Je kan ze ook huren. Maar dat is alleen interessant als je het niet zo vaak nodig hebt :stuck_out_tongue:
Weet verder niet of er op die koffers wel eens goede korting is, sorry.

Ja weet ik, maar we hebben hem nu al een maand nodig en in de toekomst sowieso ooit nog wel eens een maand (waarschijnlijk vaker) en dan zit je al aan de kostprijs zo’n beetje als je huurt.

Maar wel goede tip voor mensen die hem minder lang/vaak nodig hebben!

1 like

Oh nee! Ik heb mij eigenlijk heel de zwangerschap goed gevoeld. Vanaf week 28 kreeg ik wel echt een buik dus ik begon het lichamelijk wel meer te merken maar dat is logisch. Maar het was niet dat ik door het groeien van mijn buik opeens andere klachten erbij kreeg zoals bekkenpijn oid.

3 likes

Nope. Hier juist een heel zwaar eerste trimester, een prima tweede trimester, een dipje aan het begin van de derde trimester en daarna heb ik mij nog nooit zo goed gevoeld, haha. :joy:

Donsje laarzen met zo’n bontje vanbinnen, zou ik die beter een maat groter nemen? Vond de baby schoenen van donsje best klein vallen altijd maar weet niet hoe de grotere schoenen vallen

Wat een rot gesprek zeg, wat negatief. In mijn ogen is je dochter ook nog maar net begonnen. En het ene kind went sneller, dan het andere. Je wilt als juf toch dat ouders hun kind met een goed gevoel bij jou achter laten. Een goed gevoel zou ik van zo’n gesprek niet krijgen. Ik zou eerder verwachten dat de juf samen met jou/ jullie overlegt hoe jullie het voor jou dochter makkelijker kunnen maken.
Heeft je dochter het verder wel naar haar zin in de klas?
Mijn kind gaat al bijna een jaar naar school en het afscheid gaat nog elke dag lastig. En ondanks dat het voor iedereen lastig is en wat extra’s vraagt, hebben de juffen mij hier nog nooit een slecht gevoel over gegeven.

3 likes

Tot wanneer dronk jullie kind een flesje melk voor het slapen gaan? En daarna dan nog een tijd een beker melk savonds of niet?

3 likes

Dit hebben we nog heel lang gedaan, tot dik 2,5 denk ik. Hij kon best snel uit een beker drinken, maar z’n melk bleef hij vlak voor het slapen uit een flesje drinken. Inmiddels drinkt ie een bekertje water ipv melk.

3 likes

Mijn kind is net 2 en drinkt nog een fles melk voor het naar bed gaan en bij het wakker worden.

2 likes

Nee ivm tanden zijn we daar toen mee gestopt… liefst 30min tussen eten/drinken en poetsen en beide kids slecht gebit (kaas kiezen), dus dan is in slaap drinken met melk niet handig…
Denk rond 1.5 mee gestopt (borstvoeding voor t slapen). Wel fles met water

2 likes

Bij eerste echt wel tot aan z’n 3e jaar ofzo en daarna flesje water in bed. Maar hij heeft echt veel gaatjes! Nu bij de 2e proberen we dit probleem te voorkomen. Ga zodra ze 2 jaar is proberen af te bouwen, maar ze heeft ondergewicht dus vind het wel lastig.

1 like

Hier 2,5 en elke ochtend voor het ontbijt nog een flesje melk en ‘s-avonds voor het slapen gaan ook.
Hij vindt het heerlijk en wij geven de fles ook nog echt, zelf drinken ho maar haha. Maar eigenlijk genieten we alle drie nog heel erg van deze momentjes. Dus wij laten het voorlopig lekker zo.

2 likes

Met haar 1e verjaardag gestopt. Ze drinkt 2 beker sojamelk op een dag. Maar ‘s avonds geen melk meer.

1 like

Hier met 1e verjaardag mee gestopt. Überhaupt met melk, wij vinden het zelf ook niet lekker. Onze kinderen drinken karnemelk ( ja echt). En dan in de ochtend en bij de lunch. Savonds bij het eten water en yoghurt als toetje.

Ik ga morgen voor het eerst Sint Maarten lopen. Hoe laat is een normale tijd om zoiets te doen? Ik heb geen idee en vind het allemaal maar een ongemakkelijke bedoening als ik eerlijk ben :smile:. Maar goed: 'mijn licht is aan, ik loop vooraan… ’ :candy::chocolate_bar::cookie::cupcake:

3 likes

Hier net 1 maar denk al vanaf 8 maanden geen fles meer voor het slapen. We poetsen haar tandjes sindsdien en ze at prima avondeten, dus dan wil ik niet dat ze daarna nog een fles drinkt. Scheelt ook dat ze de nachten doorslaapt, dus ze heeft er qua honger ook geen behoefte aan. Ze kreeg nog een tijdje een fles in de namiddag, maar die begon ze vanaf 10 maanden ook te weigeren. Wel jammer want ik vond het ook altijd heerlijk even een flesje te geven terwijl ze lekker in mijn armen lag.

2 likes

Heeft iemand hier ervaring met de spellen van Smart Games? Ik zit er naar te kijken voor mijn 4.5 jarigen en er zijn er best wat die me aanspreken, maar ben benieuwd of er echte aan- of afraders zijn.

1 like

Hier meestal tussen 18 - 20 uur.
Vind het na 8 uur ook wel mooi geweest.

1 like

Ik ken ze niet allemaal, maar castle logix vond ik in de klas heel leuk. Roodkapje of penguins parade (of beide) heb ik ook wel eens in de kleuterklas gezien en konden ze leuk spelen!

1 like