M’n dreumes weigert sinds een week of twee gewoon z’n avondeten 🫠. Krijg er met geen mogelijkheid iets in. Iemand nog ideeën?
Wij geven warm eten nu tussen de middag en dan 's avonds brood. Dan heeft ze veel meer energie om te eten en brood kan ze zelf eten dus dat gaat altijd wel. Ze krijgt op de opvang ook warm tussen de middag en het beviel ons ook wel haar 's avonds brood te geven.
Ik heb ook wel eens contact gehad met de dietiste in het ziekenhuis ivm zijn koemelkallergie, als hij na het wegen echt te weinig aangekomen blijkt te zijn dan kan ik inderdaad wel eens met haar contact opnemen. Kregen jullie dan een soort nutridrink ofzo? Ik maak zelf ook wel eens van die knijpzakjes waar ik bijvoorbeeld avocado en sojayoghurt doorheen doe, dat lust hij soms. Misschien is dat ook wat voor jullie. Die knijpzakjes staan op bol.com!
Dit hebben wij ook nog recent gehad. Wat bij ons hielp was gewoon geen alternatief geven als hij niks met avondeten wilde eten. Hij krijgt ook altijd fruit na afloop, daar is hij dol op en bleef hij wel eten. Na 1 a 3 dagen had hij honger genoeg om toch te eten wat we gaven en hij realiseerde dat hij niks anders kreeg. Maargoed zo ging het wel een tijdje door (paar dagen niks eten, vervolgens toch honger hebben en weer goed eten, en dan weer paar dagen niks) totdat hij weer goed ging eten. Maar nog steeds nu af en toe eten weigeren.
Wat we ook deden is overdag als tussendoortje paprika en tomaat geven. Dat at hij zo weg en kreeg ie in ieder geval wat groente binnen.
In de winter deed ik wel romper + lange mouwen shirt + vestje maar niet nog een trui erover
Mijn dochter van ruim 2,5 jaar is 94/95 cm en 11,5 kilo dus ook echt heel dun. Wat wij nu doen is brood echt dik besmeren met pindakaas en roomboter. En ze krijgt overnight oats met volle melk (in jouw geval zou ik gaan voor havermelk want dat is lekker calorierijk) met banaan en rozijnen erin. Heb het idee dat ze nu ietsje aangekomen is. Ze zakte echt door de -2 richting -3 qua gewicht (en is gemiddeld qua lengte).
Mijn kind is het tegenovergestelde qua bouw, erg groot en aan de top van de curve (al eet ze niet zo goed), maar die pakt ook íeder virus op, dus daar zou ik me geen zorgen over maken.
Oh en bij mijn dochter is het ook de bouw!! Vanaf baby af aan dus al 2 punten verschil op de curve dus lengte en gewicht. Onze tweede dochter van zichzelf wat forser gebouwd, maar die eet nu ze bijna 1 is wel als een bouwvakker (en dat deed de eerste niet).
Hier ook hetzelfde, maar op en af: dus paar dagen slecht eten en dan weer een paar dagen goed. Wij geven nu vaak al voor het avondeten een bakje groente als snack die hij dan wel opeet. Dan vinden wij het minder vervelend als hij met het diner niets eet (alleen de yoghurt die hij erna soms krijgt). Moet wel zeggen dat hij overdag genoeg brood, zuivel en fruit eet waardoor ik er relaxter in kan zijn. Hopelijk een fase
Mijn baby is 3 maanden en die heeft vaak een romper met lange mouwen aan + een trui (met broek) of een boxpakje met lange mouwen. Als de trui/het pakje heel warm is, dan doe ik er een romper met korte mouwen onder. Bij ons is het binnen altijd 20,5 graden. In de kinderwagen doe ik hem een berenpakje aan voor extra warmte.
Yes 's ochtends maak ik havermoutpap met havergroeimelk en een hoop fruit, dat lust hij gelukkig wel. Dan heeft hij in ieder geval een goede start van de dag. Ik kan er wel eens een lepel pindakaas of rozijnen doorheen doen! Over een paar maanden krijgt hij een provocatietest voor de koemelk. Het zou al een hoop schelen als ik lekker roomboter en griekse yoghurt zou kunnen geven…
Ik doe hetzelfde als jij, dus geen extra shirt. Bij ons binnen is het meestal 19 graden. Naar de opvang doe ik trouwens tegenwoordig een dunnere boxpakje (officieel pyjama denk ik) aan, omdat het daar zo warm is.
Ik denk dat je hierbij hetzelfde moet aanhouden als bij dat tog-gebeuren: gewoon je verstand gebruiken en voelen of je kindje het niet te warm/koud heeft!
Die snap ik wel ja, er gaat hier ook iedere avond een bak griekse yoghurt in. Is er eigenlijk haveryoghurt? Want dat zal denk ik ook wel calorierijk zijn?
Pindakaas erdoorheen roeren is ook een goed idee trouwens.
Oja appelstroop doe ik trouwens ook op brood. Soms appelstroop-pindakaas-roomboter op 1 boterham
Dit vinden wij (redelijk) makkelijke manieren om wat extra vetten binnen te krijgen: Noten raspen en door de pap/over het avondeten, wat (extra) kokosolie of olijfolie toevoegen aan het eten/pap en brood dubbel beleggen: bijvoorbeeld avocado + ei, pindakaas + banaan.
Zijn jullie kinderen dit jaar ook vaker ziek dam vorig jaar herfst? Vorig jaar is mijn (toen nog) baby echt fluitend de hersft doorgekomen (ondanks kdv) maar nu rollen we van de ene in de andere verkoudheid/koorts/hoest.
Weet iemand hoe de maten vallen bij Hema? Je hebt 98-104 en 110-116. Maar wat koop je bij 104-110?
Voor bovenkleding dan sowieso 110-116, voor broeken hangt het een beetje af van de lengte en model van de broek.
Thanks! Leuke korting nu
Ik heb ook het idee dat het dit jaar erger is, maar mijn baby vangt het nu ook allemaal voor het eerst op natuurlijk.
Ben al sinds begin september continu verkouden denk ik, en af en toe weer erger of er komt een hoest bij.