Tips, ervaringen & aanraders #9

Nee, hier is het net zo erg als vorig jaar. We zijn al voor de derde keer ziek.

1 like

Mijn dochter op de basisschool is ook al weken snotterig, ik ben er echt klaar mee haha. Ze krijgt van mij al multivitaminen en vit D 20 mg per dag. Maar ze eet ook bijna geen fruit en alleen snackgroenten
Weet niet of het daaraan ligt…

1 like

Het valt ons juist op dat we tot nu toe allemaal nog niet ziek en/of snotterig zijn geweest. Vorig jaar waren we non stop verkouden.

2 likes

Interessant dat het bij iedereen weer anders is. Ik dacht vorig jaar dat we een ā€˜sterke’ (hoe noem je dat?) baby hadden die blijkbaar niet zo snel ziek werd (ik heb ook ervaring met een baby die van sept tot april om de week aan het hoesten/koorts/verkouden was) maar je moet jezelf niet te snel rijk rekenen blijkt maar weer :sweat_smile:

We zitten hier nu een maand in een slaapregressie en het lijkt alleen maar erger te worden. Herkent iemand dit? Hij is nu 4,5 maand en ik wil zo graag mijn tevreden baby terug

Ja, rond de 4 maanden vond ik het slapen echt vreselijk. Duurde ook lang en daarna heeft ze nooit meer zo goed geslapen als ervoor. Maar! Het werd wel na een paar weken een heel stuk beter dan op het hoogtepunt van die ca 4 maanden.

3 likes

Hoe lang duurde die bij jullie? Heb echt een beetje perspectief nodig. Vind dit zo zwaar

3 likes

Mijn baby is nu 20 weken en we zijn er net een week uit. Heeft hier ruim 5 weken geduurd. Daarvoor sliep ze al stukken van 5-8 uur in de nacht en ineens weer elk uur wakker. Echt heel pittig. Maar sinds vorige week gaat het ineens een stuk beter. Ze valt de meeste slaapjes nu zelfstandig in slaap en overdag slaapt ze echt veel langer. De nachten zijn nog niet wat ze waren, maar vannacht van 00.45-05.30 ineens dus ook daar zit weer verbetering in gelukkig. Sterkte want het is echt zwaar! Op internet staat dat het tot zes weken kan duren…

3 likes

OkƩ fingers crossed voor nog 1,5 week. Hij viel hiervoor zelf in slaap, sliep het klokje rond en ik voedde hem 5x per dag. Er zit zoveel onrust in hem nu. Vind het zo zielig voor hem.

Ik kan het me echt niet herinneren maar wel dat het een paar weken duurde. Opeens was ze er ook weer uit, hopelijk is dat moment voor jullie al snel :crossed_fingers: Ze sliep tot 4 maanden ook de hele nacht door en opeens was ze s avonds heel onrustig en s nachts elk uur wakker.

1 like

Onze jongste slaapt ineens bijna iedere nacht bij ons in bed. Is een beetje zo gegroeid, maar het was eerst heel vroeg in de ochtend. Dan werd ze 5 uur wakker en sliep ze nog een uurtje door tussen ons in. Soms sliep ze ook gewoon de hele nacht in dr eigen bed. Maar sinds 2-3 weken wordt ze iedere keer tussen 23.00-01.00 wakker en is ze alleen stil als ze bij ons ligt. Onze oudste sliep ook slecht maar die wilde nooit bij ons in bed verder slapen.
We hebben 1 avond geprobeerd om bij haar te blijven zitten tot ze sliep. We zij. 3 uur bezig geweest. Iedere keer dommelde ze weg en als we dan weg waren werd ze even later wakker.
M’n vriend zegt nu: ja we laten dr gewoon een kwartier huilen, dan huilt ze zich moe. Ik heb daar moeite mee. Even laten huilen okĆ©, maar een kwartier vind ik heel lang. Iemand tips hoe we dit kunnen aanpakken? Want ik ben het beu dat ze bij ons slaapt. Ze is bijna 2 trouwens.

Wij geven dan een flesje warm water. Bij ons helpt het hem te troosten en valt snel in slaap weer. Misschien zoiets? En je hebt van die methodes dat je de huiltijd steeds iets langer doet voordat je weer naar binnen gaat. Daar zouden jullie ook naar kunnen kijken. Je begint dan vaak met paar minuten.

2 likes

Wij hebben toen een paar nachten opgeofferd (:skull:) waarbij we haar eerst optilde, troostte en weer in haar eigen bedje legde. De eerste nacht was wel het meest intens, maar de 2e nacht ging al beter en volgens mij sliep ze in nacht 3/4 weer door in haar eigen bedje.

2 likes

Ik heb serieus geen fles meer haha. Ik geef wel eens een slokje water maar dat is nog niet de oplossing.

Wat voor ons werkt is dat ik (of mijn man) even bij kind op de kamer gaat slapen. Vanuit daar is het makkelijker af te bouwen en naar eigen bed terug te verhuizen dan kind terug naar eigen kamer/bed krijgen.
Daar zit geen theorie achter. Het is een manier die ons allemaal de meeste slaap oplevert want te weinig slaap maakt alles moeilijker.

1 like

Ik heb ineens mega baby-fever, kan sinds een paar dagen aan niets anders denken… hoe ging dit bij jullie? Ebt dat ook weer weg of is dit gewoon het moment?

1 like

mannnn mijn baby is nu 15 weken en hij slaapt ook lappen van 8 uur in de nacht en ik zie overal dit soort berichtjes ineens en word er echt door gecreept haha
in de 24baby app gaat het er ook de hele tijd over, ik vrees echt voor 16 weken

@Wezel ligt ook aan je omstandigheden denk ik? als het je zou willen en het kan, gewoon doen toch? en als het niet zou kunnen nu dan moet je er niks mee doen haha

2 likes

Irritant ook dat alle babyapps en websites het er dan ook steeds over hebben. Ik kan het me niet meer helemaal herinneren, maar die van ons sliep sowieso slecht tot hij 1,5 was. Volgens mij wel wat meer drinkmomenten enzo in de nacht in die tijd, als je er middenin zit de hel, maar dat vergeet je ook zo weer is mijn ervaring.

Wat ik vooral vervelend vind is dat die slaapregressie is als alle vrouwen zo ongeveer net weer aan het werk gaan. DƔt weet ik namelijk nog wel dat ik echt de eerste 2 maanden als een enorme zombie rondliep. Ook niet bepaal nuttig voor mijn werkgever. En dat zie ik nu ook weer bij een directe collega. Net aan het werk en enorm slechte nachten en als dat het niet is is of kind ziek of zijzelf. Ik pleit echt voor een verplicht langer verlof na de bevalling. Minimaal een half jaar ofzo.

8 likes

Het hoeft echt niet zo te gaan. Bij m’n oudste heb ik nooit iets van slaapregressies gemerkt, die slaapt eigenlijk al 3 jaar top of waren fases heel erg kort. Net als eten, daar roept iedereen ook al 2,5 jaar dat het zomaar kan stoppen.
Bij m’n jongste is het slapen wel anders en plak ik voor nu de sticker slaapregressie erop, omdat ik dan de hoop heb dat het kwartje binnenkort gaat vallen haha

Ik ben na mijn eerste ook gestopt met boeken / apps over eet en slaap adviezen. Je wordt er van te voren al helemaal zenuwachtig van en soms gebeurt er niks of juist op een ander moment. Net als dat oei ik groei boek. Ik merkte nooit op ā€˜die’ momenten sprongetjes. Des te meer zie ik nu juist bij de peuter leeftijd een episode dat ze een paar dagen ziekig/ hangerig zijn en dan INEENS sociaal emotioneel of qua taal mega vooruit zijn gegaan, juist nu denk ik wow, dit is een sprong geweest!

En slapen, ik weet niet of het alleen bij ons zo is, maar heb een dreumes, peuter en kleuter en van jong tot oud hebben we wekelijks wel ā€˜iets’ waardoor we er alsnog snachts naartoe moeten. Ik denk dat eeuwig doorslapen gewoon pas weer in zit tegen de tijd dat ze richting bovenbouw op de basisschool zitten ( of niet).

5 likes