Tips, ervaringen & aanraders #9

Helemaal eens met dat je het niet kunt versnellen. Of nou ja, ik denk dat je de ontwikkeling nog het beste zou kunnen ‘helpen’ door je inderdaad juist aan te sluiten bij de behoeften van je baby en daarin mee te bewegen zodat je goed (of nouja beter haha) aan gaat voelen wanneer je samen weer een stapje kunt zetten @Wendela

En al die ouderwetse adviezen… pfff

4 likes

Ohhh dit is zwaar maar écht, het gaat voorbij! Ik vond 6 weken echt een helse leeftijd, zo veel onrust en gehuil en je bent zelf ook gewoon en het zat en doodmoe. Maar het word echt beter! Maak van dat slapen geen drama, ga lekker op de bank liggen met een serie aan en accepteer het dat het nu even zo is. Het moment dat je ineens in een stil huis op de bank zit zonder slapende baby op je komt sneller dan je denkt!

7 likes

Ik heb alle seizoenen van Grey’s anatomy gekeken tijdens mijn verlof, toen mijn vriend alweer aan het werk was. Dat zegt genoeg denk ik over hoe vaak en hoe lang ik met baby op de bank lag. :joy: Het wordt echt beter, heb vertrouwen!

8 likes

Het wordt inderdaad echt beter! Jullie naderen ook de ‘piek’ van de krampjes en rijping van de darmen dus dat helpt ook niet. Kijk inderdaad naar dingen die kunnen helpen het dragelijk te maken. Ik vond een draagzak fijn, snel om te doen en dan toch even losse handen (of geen kramp in mijn armen van uren een baby vast houden). En we deden diensten, mijn man deed (met noise cancelling koptelefoon) de huil uren ‘s avonds tot middernacht, dan had ik al paar uur geslapen en wisselde we. Kon hij slapen (en peuter dienst mocht die wakker worden) en ik rustig met baby op de slaapkamer voeden/troosten. Maar de ergste huil uren waren dan al over.

4 likes

Brr ik word helemaal naar als ik terugdenk aan die tijd. Wellicht dat anderem het niet zo zwaar ervaren , ik had een postpartumdepressie dus ook zonder babyleed was het een drama, maar wat is zo’n newborn heftig zeg

8 likes

Ja dat hebben we hier ook geprobeerd, maar hij wilt ook niet meer met ons in het grote bed slapen/liggen.

2 likes

Ik denk er ook niet graag aan terug, voel me ook nog steeds best rot als ik mensen zie met een kleine baby die wel lekker in een draagzak zit of in de wagen ligt te slapen. Maar hier ook een ppd, dus ga er vanuit dat dat niet voor iedereen zo is.

5 likes

Ja wij doen ook diensten. Alleen mijn vriend is gisteren weer gaan werken na 6 weken verlof, dus het ritme wat we een beetje hadden is weer helemaal anders. Al weet ik inmiddels ook dat ieder ritme tijdelijk is :wink:

1 like

Ik ben opnieuw begonnen aan Friends haha. Het voelt soms zo uitzichtloos. Iedereen zegt dat het een fase is, maar als je er middenin zit, is dat soms lastig.

Ook zei iedereen, vanaf 6 weken wordt het makkelijker. Maar dat is dus zeker niet altijd zo blijkt.

Dankjewel, had dit even nodig!

1 like

Wij hebben dit precies ook gehad. Eerst alleen smiddags en toen ook in de avond. Hij weet gewoon dat we terugkomen als ie krijst omdat hij zijn zusje niet wakker mag maken.
Wij laten hem nu zelf een muziekje aanzetten en dan blijven we er even bijzitten in zijn kamer. En dan hebben we de afspraak dat ie niet meer mag praten want dan gaan we weg.
Soms moet je dat dus doen en dan weer helemaal paniek dus dan weer na 10 seconden terug naar zijn kamer en dan weer zeggen: ik blijf als je gaat liggen met je mondje dicht.
Heb nog niet de kracht gehad om er in een keer korte metten mee te maken haha.

2 likes

Bedankt voor de tip! Ben haar gaan volgen.
Dit helpt wel. Je wordt ook zo onzeker van alle adviezen. De kinderarts bij het CB zei (met 4 weken) dat we hem toch écht aan z’n eigen bedje moeten laten wennen en desnoods laten huilen. Dacht het niet. Vind het nog moeilijk om op m’n eigen gevoel te vertrouwen door alle meningen van anderen.

5 likes

Dat zei het cb bij mij ook inderdaad.
Maar je gaat je eigen gevoel steeds sterker voelen en dan durf je er steeds meer op te vertrouwen. Jij bent ook pas 6 weken moeder he?

4 likes

Heeft iemand nog een leuke Black Friday korting gezien voor de Puckababy Mini (teddyvariant)? Ik kreeg net een mail met kortingscode van Puckababy zelf, maar die is alleen op de gewone variant geldig. :expressionless:

1 like

Wij zaten er rond 6 weken ook helemaal doorheen. Maar wordt echt beter! Heb je af en toe hulp overdag? Dat je je even kan terugtrekken en dat je baby even bij iemand anders slaapt? Achteraf had ik gewild dat ik vaker hulp had ingeschakeld, zodat ik even tijd had voor mezelf of even kon slapen.

1 like

Oh jee, pff ik houd mijn hart vast! Jouw 2e is er al een aantal maanden toch?

Slaapt je zoontje bij de opvang wel gewoon?

Hier ging dat precies zo, en na heel vaak proberen hebben we t maar opgegeven en doet ie geen dutjes meer (hoewel hij ze nog wel nodig herft eigenlijk). Begon in de kraamweek.

Edit: slaapt op de opvang 2 uur als een roosje 🫠

2 likes

Ja de baby is nu 9 maanden. Op de opvang slaapt hij wel gewoon. En thuis doen we soms geen dutjes meer maar dan is het einde middag wel drama. Even een rottige overgangsperiode, maar zonder slaapje overdag gaat hij wel heel makkelijk slapen.

1 like

Ik ben echt groot fan van de Baby Bjorn wipstoel, maar mijn dochter wordt langzamerhand echt te zwaar. Ze ligt nog steeds elke dag wel een aantal keer lekker te chillen in die stoel met haar drinkbeker of een crackertje. Dus ik ben op zoek naar een opvolger. Wat is een lekkere ‘stoel’ voor een dreuemes/peuter met een soort halve ligstand?

2 likes

De Nuna Leaf?

1 like