Tips, ervaringen & aanraders #9

Oh jee, pff ik houd mijn hart vast! Jouw 2e is er al een aantal maanden toch?

Slaapt je zoontje bij de opvang wel gewoon?

Hier ging dat precies zo, en na heel vaak proberen hebben we t maar opgegeven en doet ie geen dutjes meer (hoewel hij ze nog wel nodig herft eigenlijk). Begon in de kraamweek.

Edit: slaapt op de opvang 2 uur als een roosje đŸ« 

2 likes

Ja de baby is nu 9 maanden. Op de opvang slaapt hij wel gewoon. En thuis doen we soms geen dutjes meer maar dan is het einde middag wel drama. Even een rottige overgangsperiode, maar zonder slaapje overdag gaat hij wel heel makkelijk slapen.

1 like

Ik ben echt groot fan van de Baby Bjorn wipstoel, maar mijn dochter wordt langzamerhand echt te zwaar. Ze ligt nog steeds elke dag wel een aantal keer lekker te chillen in die stoel met haar drinkbeker of een crackertje. Dus ik ben op zoek naar een opvolger. Wat is een lekkere ‘stoel’ voor een dreuemes/peuter met een soort halve ligstand?

2 likes

De Nuna Leaf?

1 like

Zeiden ze bij mij ook. Snap niet waar dat vandaan komt, in welke wereld zou het goed zijn voor een baby van 6 weken om hem of haar te laten huilen. Ze zijn net nieuw op de wereld.
Je vindt echt vanzelf je eigen weg :kissing_heart: voor jou is het ook de eerste keer op de wereld hĂš. Dat zei ooit iemand tegen me en dat deed me wel goed. We doen allemaal maar wat :blush:

8 likes

Onze wilde al na een paar maandjes niet meer in die stoel helaas, wat fijn dat jij hem zo lang hebt kunnen gebruiken.

Wij hebben deze al een tijdje, daar zitten ze wel wat rechterop maar ze gaat ook vaak achterover hangen erin. De achterkant is flexibel en buigt mee.

Verder lijkt deze me wel alsof je lekker achterover kan hangen. Geen ervaring mee maar op de foto met jongetje zie je dat hij best ligt als hij achterover zou zitten.

Een zitzak of doomoo zak anders?

1 like

Wij hebben een soort gelijk stoeltje als de bovenste maar hier regel dat je alleen op die stoel mag zitten als de rugleuning ergens tegenaan staat. Te vaak gehad dat onze peuter enthousiast ging leunen en zo achterover kukelde :smile:

2 likes

Ja dat klopt! Wij hebben hem meestal wel tegen de bank staan. Maar soms ook ergens anders als het maar op het vloerkleed staat ivm kans op omvallen indd.

Daar zat ik ook aan te denken, maar het voelt wat gek om zoiets te kopen voor een kindje van 16 maanden (al is ze wat klein voor haar leeftijd). En hij is best duur

@Croky die bovenste vind ik heel schattig, maar lijkt me icm wat @HoningDrop zegt niet geschikt voor mijn dochter haha. Die onderste vind ik een heel leuk idee! Die heb ik voor mezelf ook in het groot. Het enige is dat ik me afvraag of ze daar wel zelf in kan komen. Zitzak is ook een idee, zeker! Doomoo ga ik even opzoeken.

Nuna leaf misschien? Die kan tot 60 kg en heel goed te vinden op marktplaats en je kunt er ook leuke hoezen voor kopen.

Hij kan bewegen maar dat kun je ook vastzetten

4 likes

Misschien een leuke tip voor Sinterklaas. Ik heb net een video van Sint gemaakt op de gelijknamige website. Echt superleuk en ik kan niet wachten het de kinderen en papa te laten zien. Het wordt een verrassing voor op 5 dec want in de video zegt Sint ook waar de pakjes staan. Ik denk dat vooral mn oudste van 4 het echt magisch gaat vinden :smile:

1 like

Ik was gister bij Prenatal en daar hadden ze een soort van nettere broeken maar dan wel van sweatstof van het merk Sweet Petit, deze bijvoorbeeld.

3 likes

Iemand al eens bij pinc sale geweest? Wat voor merken hangen er, en wat voor prijzen ongeveer? Aanrader? Heb niet echt specifiek iets nodig oid

Ik ben er twee jaar geleden geweest. Zocht toen maat 80 en heb niets gekocht. Hing weinig in haar maat en waren absoluut niet de leuke dingen die ik online altijd voorbij zag komen. Vond het een enorme tegenvaller weet ik nog.

2 likes

Ik ben er laatst geweest. Vond het mwah. Vooral hysterie en chaos. Ik heb een joggingpakje en een legging van Riffle Amsterdam gekocht. Daar ben ik wel heel blij mee! Maar bijvoorbeeld van Noppies hebben ze dan alleen de kleding met tekst erop
 dat vind ik persoonlijk niet zo leuk.

Als het in de buurt is en je hebt tijd, is het wel oké om even te kijken maar ik zou er niet ver voor reizen of te veel van verwachten.

Nou ik heb de joolz aer+ vandaag buiten getest en ben helemaal blij ermee hoor. Hij stuurt en duwt echt veel fijner dan de easywalker, het lijkt of hij de drempels en tramrails enzo wat beter pakt maar ik ga ervan uit dat hij ook soms vast zal lopen want het blijven kleine wieltjes natuurlijk. Ik ging tijdens het lopen wel expres alle hobbels en omhoog stekende stoeptegels pakken om hem te testen :grin: De gordels werken ook véél fijner. Maar vooral het sturen met 1 hand gaat echt veel soepeler.

De perfectionist in mij is nu geĂŻrriteerd dat er een easywalker voetenzak in zit maar die van joolz heeft een grijze binnenkant en dat vind ik lelijk dus ik laat het maar zo. Je kan niet alles hebben :innocent:
Hopelijk geen rare capriolen nu meer met over de kop vliegende buggy. En als je het geld kan missen en je twijfelt tussen easywalker en joolz zou ik echt de joolz aanraden zoals zoveel forummers hier haha.

8 likes

Wij zijn op zoek naar een ‘meegroei’ 4 seizoenen slaapzak. Is puckababy dan echt dĂ© slaapzak hiervoor. Of zijn andere merken net zo goed/fijn. Zag er bijv ook een van Meyco? Hema heeft nu ook een, maar las in de reviews dat de mouwen met drukknopen zijn en snel losgaan

Wil iig een slaapzak waar bij je de 2 “delen” aan elkaar kunt maken en dus niet 2 slaapzakken aan moet trekken voordat t kind er in zit :stuck_out_tongue_winking_eye:

Ik ben er in het voorjaar geweest. Toen hing er veel van House of Jamie en Sproet & Sprout.

Ben toen best leuk geslaagd. Alles was 50% korting. Het viel me ook mee hoe oud de collectie was, collectie van een jaar ervoor (dus geen hele oude dingen en goed in het seizoen van dat moment, dus geen zomerkleding in de winter).

Ze hadden toen ook best wat schoenen voor 30 euro van o.a puma.

Merkte uiteraard wel dat je echt geluk moet hebben dat de juiste maat ertussen zit. Zou daarom niet zo gauw naar een andere stad toereizen als dat je enige ‘doel’ is die dag. Is het in mijn woonplaats dan zou ik nog wel een keer gaan.

1 like

Wij hebben de Puckababy maar ik denk niet dat ik hem opnieuw zou kopen. Ik vind hem vooral heel groot. Nu met 16 maanden vind ik het nog steeds onhandig dat hij zo lang is (logisch natuurlijk aangezien hij lang moet kunnen meegaan). Je kan hem omslaan maar die knopjes blijven totaal niet zitten.
En ik vind het zomerstuk zo stug, totaal geen zachte aangename stof.
Het wintergedeelte is wel heel knus, dat dan weer wel.

3 likes