Tips, ervaringen & aanraders

Drama hè! Ik had het heel erg op de haarlijn bij mijn voorhoofd. Onlangs een pony laten knippen en er is niks meer van te zien :ok_hand:t3:

1 like

Ah beter! Pony is alleen niet voor mij haha. Dat ziet er niet uit helaas :see_no_evil:

Ugh dit is mijn voorland. Sinds een paar weken verlies ik zooooo veel haar. Kan er ook nog wel bij :persevere:

1 like

Ik heb daar ook veel last van. Net alsof ik een nieuwe haarlijn krijg? De plukjes bij mijn voorhoofd komen nu halverwege, dan lijkt het net alsof ik een te korte pony heb geknipt, ziet er niet uit!

1 like

Same, heb ook echt een soort krans van haar. En krullen dus ik zie er gewoon uit als de duivel met 2 plukken recht omhoog.

6 likes

Hier ook #teampluishaar sinds mijn haar gestopt is met uitvallen. De ene dag is er niks mee te beginnen, de ander dag helpt haarlak of een ander middel ietwat. Inmiddels is het wat langer geworden en kan ik de plukken aan de zijkant achter mijn oor doen gelukkig, maar één vlaagje wind en alles staat weer de andere kant op.

Ergens vind ik het wel grappig om hetzelfde te zien bij andere moeders die redelijk recent nog een kindje hebben gekregen.

Kort pittig met pluis wordt het dan :see_no_evil: beter van niet misschien :smirk:

2 likes

Hier ook team pluishaar en van dik haar naar vrij dun en inhammen :sob:

Ha, ik ook! Maarrr ik heb wel plukjes boven mijn oren zeg maar, die me eerder in ieder geval niet opgevallen zijn? Ze zijn alleen niet het type ‘onhandelbaar en irritant’ gelukkig haha

Die onrustige avonden waren hier echt wel tot een maand of 3. Toen de krampjes weg waren, waren de onrustige avonden ook over. Tot die tijd was er echt niets aan te veranderen, haar wakker houden had geen zin. Echt ‘spelen’ was er volgens mij nog niet echt toen ze nog zo jong was. We legden haar wel elke dag even onder de activitygym of gewoon gezellig op onze knie en dan tegen dr kletsen of met haar knuffelen. Maar iets wat enigzins een ritme mag worden genoemd was er rond 4 maanden en daar hebben we ook niets voor gedaan, plots had ze dat ineens, en echt een ritme-ritme had ze pas met 7 maanden. Ik vond zelf die slaapjes na het flesje altijd heerlijk in je armen. Dat was zo snel voorbij toen ze een paar weken ouder was en ineens alles behalve ons interessant vond :weary: Vind je het zo lastig dat je denkt dat ze daardoor onrustiger is 'savonds?

Denk dat met 4 weken structuur nog wel erg vroeg is. Ik verlangde er ook heel erg naar hoor, gewoon een beetje weten waar je aan toe bent. Mijn baby wilde na het wakker worden ook altijd meteen eten, maar dat gaat ook over! Nu met 4 maanden hebben we een redelijk schema, maar die eerste weken moet je gewoon overleven en met je kind meegaan. Vooral niet in een schema proberen te duwen wat dat frustreert jezelf alleen maar.

En wat had ik op dat moment een hekel aan mensen die zeiden dat je van ze moet genieten terwijl ze zo klein zijn want wat voelde ik me ellendig. Maar die dutjes die hij bovenop me deed waren wel echt puur geluk. Laat haar lekker slapen en eten wanneer ze dat wil, het komt echt allemaal vanzelf!

Die onrustige avonden, hoe vervelend ook, horen er op die leeftijd wel een beetje bij… Maar je zal merken, over een paar weken zijn ze van de een op de andere dag over!

Qua ritme hetzelfde verhaal, pas tussen 3-4 maanden krijgen ze een beeeeetje ritme. Wat wel werkt is een vaste structuur. Dus bijv verschonen-flesje-boeren-knuffelen-slapen-en weer opnieuw. Die structuur inbouwen helpt straks weer met het krijgen van een ritme.

1 like

Heb je al eens gewone huis- tuin- en keukenkoordopjes gebruikt van de drogist of zijn die niet goed genoeg?

Ik slaap met deze en vind het de fijnste die ik tot nu toe heb gebruikt: https://www.bol.com/nl/p/macks-earplugs-pillow-soft-silicone-oordoppen-6-paar/9200000005249143/
Mijn vriend slaapt zonder dopjes en slaapt heel makkelijk in. Maar ik lag idd ook de hele tijd wakker. Als baby huilt hoor ik het er wel doorheen!

Nou mijn zoon slaapt in de kamer naast ons, en dan hoor ik geen gekreun. Als mijn vriend tegen mij praat hoor ik het ook niet altijd. Maar je kunt grotere of kleinere bolletjes maken en zo meer of minder horen…

Inmiddels niet meer, maar van week 2 tot 10 wel!

Ja dat kwam door de krampen, volgens mij kreunen best veel babies 's nachts! Zo rond drie maanden gaan de krampen weg en verdwijnt het gekreun ook. Ik vond het altijd superzielig maar het is iets waar je doorheen moet :frowning_face:

Wat ik me eigenlijk afvraag he. Waaraan kan dat toch liggen dat de ene baby zoveel last heeft van krampjes en een andere baby niet.

Ik hoop dat de baby krampjes snel voorbij gaan en voor fijnere tijden gaan zorgen. :heart:

Hier ook krampjes avond. Maar ze is gelukkig al wat rustig. M’n tepels zijn alleen helemaal naar de mallemoer. Ze wilde er alleen maar aanhangen

Nou mijn vriend kan het geluid van een huilende/krijsende baby niet aan. Dus die zit opgefokt op de bank terwijl ik heen en weer loop met haar op m’n arm. En maar klagen over t geluid. Ja vriend, het zit nu niet 5 cm van jouw oor, zoals t wel bij mij is, dus vooral tegen mij klagen dan :see_no_evil:
Nja. Ze slaapt nu net. In m’n armen. Laten we er nog maar even van genieten dat ze dat willen. Ofzo. :thinking: