Tips, ervaringen & aanraders

Ik heb juist een beetje het tegenovergestelde van de meeste hier. Ik was tijdens m’n zwangerschap al heel bang dat ik geen seconde van m’n baby’s zijde wilde wijken. Nu is ze 5 weken oud en ik ben al regelmatig dagjes weg geweest zonder dat ik me daar rot over voelde. Een week is natuurlijk wel wat langer maar ik zou zoals anderen ook zeggen eventjes afwachten hoe je je voelt als de baby er eenmaal is. Ik geef trouwens ook geen borstvoeding anders lijkt dat me ook wel lastig…

Bij mij in de regio zijn er sportlessen voor vrouwen die net zijn bevallen, om weer een beetje fit te worden. Misschien is zoiets leuk om andere moeders te leren kennen?
Verder doe ik zwangerschapsyoga en die docente geeft ook een cursus babymassage, dat begint een paar weken/maanden na de bevalling. Weet niet of dat iets voor je is?

Ik ben ook wat makkelijker qua weg zijn van m’n baby @Cactuss. Kleine is 3,5 maand en ik ben al dagjes weg en 2x een nacht zonder hem geweest. Ik denk dat ik een wintersport persoonlijk wel aan zou kunnen.

Oh en ik zou me er vooral geen zorgen om maken dat je vriend dat de zorg een weekje moet doen hoor! Gewoon goede afspraken over maken. Hij wil vast ook een keer met vrienden weg. Maar daar ben ik dan misschien ook wel makkelijk in. Wij hebben daar tijdens de zwangerschap ook al wel afspraken over gemaakt (dat we allebei - in goed overleg - weg moeten kunnen als we dat willen).

1 like

Ik ga 1x per jaar alleen op vakantie. Ik doe dit sinds de oudste 7 maanden was.

2 likes

Ah de baby is er al haha, dat had ik niet helemaal begrepen.
Bij ons doen ze ook Centering Parenting. De bezoekjes aam het consultatie bureau, maar dan gezamenlijk. Was ook niet helemaal mijn ding, maar we mochten dit met hetzelfde clubje doorzetten, dus dat is wel leuk.

Baby zwemmen is ook leuk, maar dat is pas vanaf 3 maanden ongeveer.

1 like

@Cactuss ik dacht dat ik niet van mijn baby vandaan wilde maar niks is minder waar. Heerlijk weekendjes weg! Een week is wel lang maar ik zou het aankijken!

Thanks! Ook voor de rest die gereageerd heeft. Ik ga er nog goed over nadenken en even kijken of het mogelijk is om later een vlucht te boeken en dergelijke!

1 like

Zo typisch. Mijn man was dit weekend thuis en de kleine sliep heel goed. Man weer aan het werk en de kleine meldt zich weer gezellig om de 2 uur.

@Cactuss Ik vond (en vind) het juist wel lekker om weg te gaan en merkte ook dat ik daar helemaal niet zo veel aan hem dacht haha. Was er gewoon echt even uit en kreeg af en toe een (foto)update van thuis, helemaal prima.
Bijkomend voordeel vond ik dat mijn vriend het uiteindelijk ook wel echt heel fijn vond om even tijd samen te hebben. Wanneer ik er bij ben was hij toch ergens geneigd om dingen te vragen of zich te laten controleren en nu had hij voor zijn gevoel alle vrijheid haha. Dus voor ons is het win-win.

1 like

Wij hebben precies hetzelfde. Ik weet niet of je je goed voelt maar ik ben gaan sporten bij Mom in Balance. Heerlijk in de buitenlucht en ik heb er nog leuke contacten aan over gehouden.

Zijn er hier ouders die ervaring hebben met een balance board a la wobbel? Wobbel is echt even te duur, maar het lijkt me wel nog steeds een leuk cadeau voor mijn twee jarige dochter. Maar dan dus geen wobbel merk.

Wij hebben een wobbel. Ze speelt er wel mee, maar wiebelt er alleen op onze aanwijzing mee. Ze heeft m liever andersom, klimt erop, glijdt eraf.

1 like

Ja hier zal het dan toch wel gebruikt worden door nog twee anderen. Zoals bijna met alle cadeautjes. Maar misschien vindt ze dat straks toch leuk ofzo.

Merk je hier al verschil mee? Ik heb nog steeds niet besloten wat ik ga doen haha

Hee goed idee! Ik ga eens kijken of dat kan.

M’n neefje van 3 vond het wel helemaal geweldig!

1 like

Ik heb de wobbel aangeschaft voor mijn werk (Gastouder) wordt af en toe mee gespeeld !

Vinden ze het niet leuk? Of te moeilijk in gebruik?

Gewoon niet leuk

1 like

@Maison ligt denk ik ook aan het “andere assortiment” speelgoed haha. Ik snap dat dingen met geluid en lichtjes aantrekkelijker zijn dan een gekke gebogen plank die verder niks doet als je t aanraakt

1 like