Tips, ervaringen & aanraders

Hier precies hetzelfde, wij zijn de enige in mijn omgeving met een baby en mijn vriendinnen zijn er bijv nog helemaal niet mee bezig. Moet wel zeggen dat ik het members only zwanger en kinderen van dit forum wel heel fijn vind, dus kan het wel aanraden om toegang tot te vragen!

Omneo hebben wij toentertijd ook gebruikt. Vaak icm met Bar LE Duc water was voor mijn zoontje een ideale combinatie. Wel dure pakken zeg :sweat_smile: soms kochten wij de normale nutrilon variant, maar dat merkte hij echt meteen! Nu bijna 3 en kan alles goed hebben, maar is wel enigszins lactose intolerant.

Kun je misschien niet de helft van de ene pap maken en de helft van het andere? En dan langzaam naar het nieuwe variant werken?

Beetje rare vraag misschien
maar misschien kan iemand mij hiermee helpen/ervaring delen.
Is hier iemand weleens zonder vriend en kind op vakantie gegaan terwijl de baby nog klein was?

Ik ben zwanger van mijn eerste kindje en begin oktober uitgerekend (ik ben de eerste die zwanger is binnen mijn vriendengroep). Nu zijn mijn vriendinnen een wintersportvakantie aan het plannen. We hebben het daar al jaren over en nu gaat het dan echt gebeuren. We zouden dan een week gaan, begin maart. De baby is dan 4/5 maanden. Ik heb altijd geroepen dat ik niet zo’n moeke ga worden en gewoon mn vroegere leven blijf leiden, maar nu ik eenmaal zwanger ben voelt het toch heel anders. Ik denk niet dat ik mijn vriend een hele week alleen voor de baby wil/kan laten zorgen en weet ook niet of ik de baby een week kan missen
Maar ik voel me ook zo stom naar mn vriendinnen om af te haken (terwijl de baby nog niet eens geboren is). Heeft iemand hier ervaringen mee?

Juist omdĂĄt de baby nog niet geboren is heb je een goede reden om te zeggen dat je het nog niet weet. Is het een optie om het nog open te laten? Bij wintersport is het misschien makkelijker om spontaan te beslissen, aangezien je geen vliegreis hoeft te boeken. Of is dat geen optie? :slight_smile: dat lijkt me het makkelijkst. Je kunt het namelijk echt niet weten hoe je je dan voelt!

1 like

Voordat ik ons zoontje kreeg zei ik dat ook: ik blijf lekker reizen en doen wat altijd deed voordat ik hem had. Totdat hij er was
 ik heb (en heb soms nog steeds) het echt heel moeilijk gehad om hem te ‘verlaten’. Soort verlatingsangst alleen dan van moeder naar kind toe. Kon bij wijze van niet eens even naar de tandarts zonder hem omdat ik dan in paniek raakte. Niemand (en zeker ikzelf) had gedacht dat dit mij zou overkomen omdat ik normaal gesproken heel erg nuchter was. Heb dan ook een aantal dingen met vriendinnen af moeten zeggen en ben soms tijdens etentjes eerder weggegaan omdat ik het niet trok.

Ik zou gewoon eerlijk tegen je vriendinnen zeggen dat je twijfelt. Misschien kan je eerst kijken hoe het voelt als hij/zij er is?

2 likes

Ik weet niet of het normaal is, maar mijn zoontje heeft ook veel bloedneuzen. Soms een paar weken niets en dan ineens 3 dagen achter elkaar. En eigenlijk maak ik me er niet zo’n zorgen over.

Oh god, ik ging zojuist Googlen naar wat een normale frequentie is en schijnbaar moet je bij “regelmatig terugkerende bloedneuzen” toch naar de huisarts.

Ik ben een beetje hetzelfde als @I_like_all_dit. Ik riep van te voren heel hard dat ik echt een makkelijke moeder werd en lekker m’n oude leven wilde behouden. Maar daar kom ik nu volledig op terug haha. Een kind krijgen vind ik echt een van de meest grote levensveranderende gebeurtenissen die je kan overkomen. Toen mijn kindje 4/5 maanden was moest ik al janken voor haar wenochtend bij het KDV, laat staan dat ik zelf een nachtje (of langer) weg zou gaan. Maar het is per persoon echt zo verschillend. De een gaat na een maand al fluitend op vakantie terwijl het kind naar opa en oma gaat en de ander is na twee jaar nog niet weggeweest. Het is gewoon echt van te voren niet te zeggen hoe je daar in staat. Dat weet je eigenlijk pas echt als je kindje er is, en als je weet wat voor ‘soort’ kindje je hebt. Of jullie een makkelijke of lastige start hebben, of jullie goed of gebrekkig slapen etc.

4 likes

Heeft iemand tips voor een overmatig kwijlende baby? Die van mij is nu op de leeftijd dat het eigenlijk niet echt zou moeten en er zijn voorlopig ook geen tandjes in het vooruitzicht dus daar komt het niet door. Ze heeft haar mondje gewoon altijd open hangen en dan komen er van die slierten uit, echt geen gezicht :’) Ze heeft al van die kwijlslabbetjes om maar ja wil eigenlijk het kwijlen verhelpen

Aha. Het is een naar iets om te zien. Inmiddels 5 bloedneuzen verder in twee dagen tijd. Ik zal maandag eens de huisarts bellen

Hebben we nog niet geprobeerd! Bedankt voor de tip,ik ga het morgen eens proberen.

@Cactuss je kan idd niet voorspellen hoe je er tegen die tijd in staat. Ligt ook aan hoe alles gaat met jou en de baby. Mijn zoontje is nu 3.5 maand en ik zou een week weggaan nog te lang vinden maar dat is persoonlijk. Ik zou idd ook gewoon aangeven dat je nu nog niet kan voorzien of je mee wil/kan. Denk dat ze daar wel begrip voor hebben toch?

1 like

Iemands tips om de stoelgang wat beter op gang te krijgen ? Zoontje krijgt bv. Maar door de hapjes die hij nu ook kracht komt hij niet goed van zijn ontlasting af heb hem vandaag pruimen gegeven, zijn al in bad geweest en heb zelfs zijn buikje gemasseerd. Er kwam toen een mini keuteltje en scheetjes ahha.

Hier moest ik van het consultatiebureau een lepeltje olijfolie geven!

1 like

Dochter is bijna 6 maanden en ik ben nog niet zonder haar op vakantie geweest, maar had het wel aangedurfd. Misschien nog niet direct een week, maar een lang weekend lijkt me eigenlijk best relaxt. Ik heb ook geen moeite gehad met het wegbrengen naar het kdv, dagjes weg zonder haar, etc.
Wat mij wel een uitdaging lijkt is om in zo’n vakantie voldoende te kolven (mocht je borstvoeding willen geven). Ik vind het op mijn werk al moeilijk om op tijd naar de kolfruimte te vertrekken, laat staan als je lekker op de piste staat.
Kan er een bestemming worden gevonden op zo’n afstand dat je eventueel eerder weg kunt gaan of later aan kan sluiten? Ik zou m indien mogelijk open houden tot vlak van te voren, zodat je op dat moment kunt beslissen of je wel of niet mee wilt.

Ik weet niet precies hoe oud hij is? Anders een dagje terug op alleen melk en ik weet niet of je gekolfde melk hebt staan, maar een lepeltje met alleen het bovenste laagje vet doet vaak ook wonderen voor de stoelgang!

1 like

Bij sommige verloskundige praktijken bieden ze Centering Pregnancy aan. Dit heb ik ook gedaan. Ook na de bevalling hebben we nog veel contact, ook over de baby’s en het moederschap.
Ondanks dat ik 1 van de laatsten van mijn vriendinnen groep van die zwanger was, vond ik dit ook wel heel fijn omdat je met een groepje bent die even ver is als je zelf bent.
Misschien bieden ze dit ook bij jouw VK aan?

En anders misschien andere zwangerschaps cursussen. Ik heb ook yoga gedaan en daarbij was er ook de mogelijkheid om een soort (app)groepje te vormen.

Ja lijkt mij ook fijn! Vind andere fora op internet het toch net niet :sweat_smile:

Weet iemand hoe ik toegang kan krijgen?

Ik weet niet meer precies hoe, er stond ooit een stick over. @Mhysa help? :sweat_smile:

Ja zoiets had ik eigenlijk ook wel willen doen maar toch had ik daar tijdens mijn zwangerschap veel minder behoefte aan ofzo. Ik heb nu inmiddels al een baby van 5 weken dus dat kan helaas niet meer. Ben sowieso wel van plan om straks met haar dingen te gaan ondernemen (volgens mij bestaat er ook zoiets als babyyoga?) in de hoop daar wat andere moeders te leren kennen. Weten jullie nog andere leuke dingen om te doen met je baby?

Voor members only moet je een berichtje sturen voor toegang. Naar mhysa voor ff regulars