Tips, ervaringen & aanraders

Welke multivitaminen voor zwangeren hebben jullie genomen? Ik ben nu 11 weken en toevallig is dit ook de laatste week van mijn vitamine D + foliumzuur dus ik moet wat nieuws kopen… Ben geneigd om voor Davitamon te gaan maar ergens denk ik dat een huismerk misschien net zo goed is :sweat_smile:

Ik zou kijken naar natuurlijke vitaminen ipv synthetische. Davitamon is bv ook synthetisch. Bij de apotheek of de betere drogist hebben ze dat.

Wat is daarvan het voordeel dan volgens jou? Ik lees juist (Consumentenbond) dat foliumzuur en vitamine D en B5 in de synthetische variant beter wordt opgenomen dan de natuurlijke.

Wij hebben best wel een goed ritme met K! Iedere avond om 20:00 slaapt hij wel (half 8 laatste flesje en slaapritueel). Ik lees hier dat veel baby’s al om 7 gaan tukken maar hoe doen jullie dat met werk etc?! Verbaasde me er ook al over dat wij steevast de laatste ouders bij de opvang zijn die hun kind ‘s avonds ophalen. Arme jonge is dus altijd de allerlaatste haha.

Werken allebei in een andere stad dan waar we wonen. Ik ben dus blij als 1 van ons om 6 thuis is, snel de kinderwagen pakt en K ophaalt voordat de opvang dicht is (half 7). Dan even chillen met baby en wachten tot de ander thuis is, snel koken en om half 8 starten met avondritueel. En als K dan om 8 uur slaapt gaan wij eten.

Echt geeeeen idee hoe we dat straks moeten doen als we echt met elkaar als gezin willen gaan eten… :sweat_smile:

2 likes

Ik heb van holland en barret, blauwe pot abc plus bij zwangerschap.

Maar vindt ze vies, ben ook slechte pillen slikker dus kauw erop. Smaken als die beertjes van vroeger.

Misschien eerder beginnen als dat mogelijk is?

Bij ons is opvang om 7.25 uur open en om 7.30 mag je zelf weggaan. Ik ben altijd de eerste die binnen komt precies 7.25 uur. Ik start dan op werk om 8 uur.

1 like

Ik heb ouderschapsverlof :grimacing: zou anders ook echt niet weten hoe je dat voor elkaar krijgt!

1 like

Ik had de Prenatal-vitaminen van The Vitaminstore. Daar zat van alles een veel hoger percentage in dan bij Davitamon en ook meer ijzer wat ik als zwangere vegetariër wel fijn vond.

Ja die van mij zijn ook altijd als laatst, terwijl het KDV tot 18:00 open is. Meestal ben ik er rond 17:45. Eer dat de kids dan in bed liggen is het idd al gauw 20:00.

1 like

Op mijn werkdagen halen wij de kinderen ook pas om 18.00 van bso/kdv. Dan eten we pas om 18.30 uur dus liggen ze echt niet voor 19.30 uur op bed. Hier liggen ze wel binnen drie kwartier alledrie op bed (want ze zijn ook wel gaar na die dagen😂)

1 like

Bij centering pregnancy kwam er een diëtiste over de vitaminen vertellen. Maar eerlijk gezegd heb ik het verder niet uitgezocht en maar aangenomen dat het waar is :see_no_evil:

Hier ook 20:00 bedtijd! Ik vind de uurtjes tussen 18:00 en 20:00 met z’n drietjes ook veel te gezellig haha. Beetje tafelen, nog wat spelen en verhaaltjes voorlezen enzo. Ik denk altijd maar als je kind er prima op gedijt dan zal het wel goed zijn toch.

3 likes

Ja,dat is slim! Alleen bij ons is het zo dat als ik haar wakker maak voor een voeding is ze vaak niet wakker genoeg om aan te leggen, dus moeten we wel echt eerst even verschonen.
Ze is zo rustig (traaaag) met drinken, valt ook zo snel in slaap, dat we haar nog moeten bij voeden met kunstvoeding. Ze was een beetje afgevallen. Alles gaat wat trager bij haar, schijnt door de moeilijke start bij de bevalling te komen.

Ik moet werken tot kwart voor 5, ga dan naar het kinderdag verblijf om de jongens op te halen. Ondertussen haalt mijn man T op, of andersom. Dan zijn we beiden rond kwart over 5/half 6 thuis. Eten koken. Om 6 uur aan tafel. Snel eten. Om half 7 T onder de douche duwen. Flesjes maken. Als T onder de douche uit is mag zij 20 minuten tv kijken en krijgen de jongens een fles. Om kwart over 7 boekje lezen/tanden poetsen/naar boven en nog een hoofdstuk lezen en dan gaat T slapen. Dan terug naar beneden en om en om de jongens naar boven. Om 8 uur 's avonds ligt alles in bed. Ik snap niet dat ik ondertussen nog steeds 20 kilo boven mijn start gewicht zit. Ik loop 100 x de trap op en af.

4 likes

Wij aten ook vaak pas nadat ze in bed lag. Nu ze ouder is en echt met de pot mee eet, kan ze ook later naar bed. Het kdv is dicht om 18:00 en mijn vriend haalt dat bijna altijd (anders schakelen we de hulp van mijn moeder in). Ze gaat wel maar 1 dag naar kdv.

1 like

Ik kook vaak van te voren. Dus bijvoorbeeld zondagmiddag maak ik alvast een soepje oid voor maandag. Dinsdag eten we mee bij de oppas. Woensdag kook ik iets wat we twee dagen kunnen eten.
Maar denk dat dit wel alleen haalbaar is als je parttime werkt. Of je moet zin hebben om je hele zondag te koken.

2 likes

Best wel een persoonlijke vraag. Maar hoe sparen jullie voor jullie kids? Een bedrag per maand en dan zie je wel waar je uitkomt of hebben jullie een spaardoel? Ik vind het best wel moeilijk om in te schatten wat een studie straks gaat kosten maar we zouden haar dat wel graag willen meegeven.

Wij sparen 100 euro per maand per kind en dit staat vast tot ze 19 worden. Daarnaast gaat de inhoud van de spaarpot altijd naar die rekening en mijn vader stort iedere maand 15 euro op hun rekeningen. Dit doet hij sinds ze zijn geboren.

1 like

Ehhh :see_no_evil: Alle kinderbijslag is apart en alleen voor hem, dus dat bouwt steeds wat op. Maar we hebben maar 1 salaris en het niet heel ruim momenteel ivm werk/studie combinatie helaas.

Dat is toch een prima bedrag! Elke euro is er eentje❤️