Ik ben zo blij dat jullie dit zeggen
Ik zei laatst tegen een vriendin dat we haar niet vaak in bad doen omdat ze het vreselijk vindt en snel een droge huid heeft.
Haar reactie was: ‘Ja soms doen wij ook echt alleen het hoog nodige, maar 2-3 keer per week!’
Ik huilde een beetje van binnen
Nu ze mee onder de douche gaat met mijn man gaat dit al beter maar alsnog niet zovaak.
Hahaha. Ja echt he. D wil straks alleen maar koek, taart en snoep.
@Tessa @Saturnus oh ik ook haha! Hier gaat ie 2x per week (het voornemen) maar we vergeten t ook vaak. Tijdens de opname wilde het ziekenhuis dat we om de dag badderen maar ik vind dat zo overdreven. Gister geprobeerd samen te douchen maar dat werkt echt niet zolang hij zn hoofd nog niet goed zelf omhoog kan houden. Dus hier blijft t ook 1x per week hoor haha
Ik heb gelezen dat het niet zoveel uitmaakt of je begint met groenten of fruit. Een zoete smaak zijn ze al gewend door de melk
Wij houden hier dezelfde bron aan als @Unquestionable en doen ook de Kleintjes methode. Ik heb me verder niet aan een schema of ritme gehouden. Dochter at vanaf 7 maanden mee met wat wij aten volgens kleintjes schema. Nooit aparte hapjes gemaakt of iets gepureerd. Gewoon stukken banaan, peer, boekweit crackers zonder zout, avocado, broccoli en wortel, komkommer. En dat werd langzaam steeds meer en gevarieerder. Dochter leerde snel kauwen, heeft goede motoriek. Met 9 maanden kon ze zelf met lepel eten. Dus toen in de ochtend ook mee eten met havermout pap. Dikke soep om met een stukje brood in te dippen. De ene dag twee hapjes en de andere dag weer bijna alle maaltijden mee eten. Doordat zij gewoon mee eet wat de pot schaft eten we zelf ook veel gezonder.
Maar als je baby niet veel spuugt enzo, dan is je baby eigenlijk helemaal niet zo vies dus washandje is prima! En juist met droge huid moet je niet veel badderen en douchen inderdaad.
D ruikt nog steeds erg lekker van haarzelf. Dus snuif dat graag op haha.
Hier ook zeker niet elke dag en ook niet om de dag.
Neem hem vaak mee in bad. Maar moet alles alleen doen en dan schiet dat er gewoon bij in. En vind het ook onzin hoor hij is altijd schoon en ruikt heerlijk ! Washandjes zijn toch ook prima ?
Oh dan had ik M ook helemaal verkeerd vast. Maar het werd ook zo glibberig en mn vriend stond er een beetje naast te panieken. Moet nog ff oefenen dus haha
Neem een hydrofiel mee onder de douche! Over je arm zeg maar. Dan is het minder glibberig. Je hebt daar ook zo’n speciale handschoen voor met een dier erop. Maar een hydrofiel werkt ook gewoon.
Ja dan komt zo’n xl hydrofiel ook echt van pas!
@Maison herkenbaar van dat alleen doen. Ben blij dat drie van de vier zelf kunnen douchen. Maar met D douchen is echt niet leuk alleen.
Red je het verder wel allemaal? Als je niet wil reageren, snap ik dat wel hoor! Lijkt me zo pittig met zo’n kleine baby die toch wel aanhankelijk is. Werk je zelf ook weer? Goed te combineren? Je doet het zo goed!
Ik ben dus al de hele ochtend speelgoed aan het opruimen en sorteren en dingen apart zetten die weg mogen. Beneden staat een speelkeukentje met toebehoren en een speelgoed bak waarvan ik elke week de inhoud verander en dan weer naar boven breng. Ik ben misschien vroeg, maar ik ben dus op zoek naar tips voor leuke Sinterklaas kadootjes voor een kleuter en een dreumes die eigenlijk niks tekort komen. We hebben een boekenkast zo vol met kinderboeken dat we die gaan moeten vervangen. Speelkeuken, houten blokken, megabloks, duplo, knex, houten muziekset, auto’s, pop met kinderwagen, een kast vol spelletjes, puzzels, gereedschap, playmobile, een treinset, te veel knuffels en losse dingetjes. Dan hebben we nog allerlei buitenspeelgoed. Wat koop je dan nog? Ik probeer dus altijd dingen te geven die ook gewoon nodig zijn. Ze hebben gewoon al veel.
Wij hebben ook te veel speelgoed en dan zijn de feestdagen echt drama met cadeautjes.
Dus heb ik een soort afspraak gemaakt met wat ze krijgen.
- iets leuks wat ze graag willen om mee te spelen
(binnen budget) - iets handigs zoals leuke pyjama, sloffen oid
- iets leerzaams ( boek, spel)
- iets lekkers
Zo probeer ik het ook. Ik vind het ook wel belangrijk dat ze gewoon blij zijn met iets kleins. Kleuter zei zelf wel een nieuwe sjaal te willen. Wij proberen ook niet overdreven uit te pakken, maar toen kreeg de kleuter vorig jaar van de Sint (oma) ineens een nieuwe dure fiets. Dat hadden wij gepland voor de verjaardag.
Ik vind dit ook wel een goede. Dochter is pas twee en wij kopen eigenlijk door het jaar heen geen cadeautjes/speelgoed. Ik vind dat ze nu al heel veel heeft door haar verjaardag en sinterklaas/kerst. Mijn ouders en schoonouders willen sinterklaas vieren. Ze krijgt dan ook nog iets van mijn broer en van mijn zus. Met kerst willen schoonbroer+schoonzus cadeautjes voor de kindjes doen dus dan kan ze wel weer een jaar vooruit. En misschien ben ik ook wel een snob hoor want ik zit eerlijk gezegd ook niet te wachten op kleine prullen die snel stuk zijn of die door heel mn huis liggen. Dus we hebben onze ouders al vroeg verboden telkens iets mee te nemen
Oh ik had nog niet gezien dat je er ook dingen mee kon bijhouden! Daar ben ik ook mee gestopt had hetzelfde als jij. Ik was vooral benieuwd naar meningen omdat ik het er dus ergens heel goed georganiseerd uit vind zien, met twee weken drie groentes etc, maar er knaagde ook iets bij me van: moet dat echt met zo’n plan van aanpak? Dat heeft toch niemand z’n moeder ooit gedaan? Maar goed, dat zeg jij dus ook
Theoretisch klinkt het heel leuk, maar inderdaad wie z’n moeder heeft daar nu tijd voor? Moet je er tijd voor vrijmaken? Neuh, lekker je kleintje volgen hoor. Die van mij vonden bijvoorbeeld doperwt niet te pruimen, echt kokhalzen (net hun moeder), nou dan stop ik daar gewoon mee. En nu met 2 jaar eten ze het graag (ik nog steeds niet). Gewoon lekker proberen en anders later weer proberen. Soms lijken schema’s zo leuk, maar ieder kind is anders. De één eet meteen goed en de ander pas met 1, 5 jaar. Volg lekker je kind. Komt dan allemaal wel goed!
Aah lief van je !
Gaat op zich prima hier ! Nachten zijn wel pittig maar als dat alles is. Ik werk al een heel tijdje weer. 40 uur in 4 dagen als Gastouder.
Scheelt heb 4 geweldige opa’s en oma’s die op de maandag en dinsdag oppassen en dan schuif ik daar lekker aan met het eten !
Maar ik heb er stiekem ook zo’n zin in haha. Eerste kind he, dus ik zit ook al te wachten met een bakje gepureerde wortel in m’n hand
Klinkt pittig maar ook heel goed geregeld zo! En wat fijn dat het contact met de opa en oma van vaders kant gewoon zo goed is! Dat scheelt voor jou en hij krijgt genoeg knuffels. Nu hopen dat de nachten snel weer beter worden!
Sorry dubbele post.
Dan lekker beginnen hoor, maar zou lekker zelf tempo bepalen van welk fruit of groente enzo.
We gaan denk ik nog even afwachten, mede door het artikel van @Unquestionable en het dan gewoon lekker zelf uitzoeken. Dat is ook leuker alleen moet je soms echt nog even leren op jezelf te vertrouwen…